Kuva Kuva

HJ 60 Vm:83 Turbotus vinkkejä ja neuvoja. . .

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

rouveri
Viestit: 31
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 9:27 pm
Paikkakunta: k-suomi

HJ 60 Vm:83 Turbotus vinkkejä ja neuvoja. . .

Viesti Kirjoittaja rouveri »

Meinasin tässä kesälomalla vielä turbottaa ton 2h koneen. Jos joku antais vinkkejä linkkejä. .. turboksi olen valinnut kuorma-auton Volvo F4 turbon otettu 4litrasesta koneesta Holsetin valmistama. Miehekkään kokonen ahdin ilman hukkaporttia. Mistä kannattaa ottaa öljynpaine kun kuulin semmoista juttua että siitä alipaine pumpun haarasta ei kannata ottaa. paluun meinasin tehä siihen lohkon kyljessä oleviin koteloihin. ja pakosarjakin ois valmis jo. jos joku tietäis minkä kokoset nippelit mihinkin ja mistä saa teetätettyä sen letkun turbolle. . . ynm kaikkea tietoa saa laittaa.. . joo ja välijäähdytinkin tulee tähän. .
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=756 ... ight=turbo

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=7079

Aloita vaikka lukaisemalla nuo läpi. Niistä löytynee lähes kaikki oleellinen aiheeseen liittyen.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
rouveri
Viestit: 31
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 9:27 pm
Paikkakunta: k-suomi

Noista jo jotain selvisi

Viesti Kirjoittaja rouveri »

mut mikä se kuuluisa nippa tuossa imusarjassa on mikä pitää kääntää kun turbottaa... oisko jollakin kuva tai selventämä kertomus missä, miten, kuinka. .. . :P
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Se nippa joka on kaasuläpän yläpuolella johon tulee syöttöpumpun päädystä letku.

Siitä kun ottaa sen ilmaputsarilta tulevan imuputken pois niin se nippa ja siinä oleva reikä näkyy siinä läpän yläpuolella.

Se reikä on vakiona ilmanvirtausta vastaan ja se pitää kääntää ympäri että se ohi virtaava ilma tekee siihen reijän suulle pienen alipaineen.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
rouveri
Viestit: 31
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 9:27 pm
Paikkakunta: k-suomi

moro moro

Viesti Kirjoittaja rouveri »

volvon F4 turbon TD40 laitan paikoilleen vielä ennen kovia pakkasia... kummasta kellosta ootte ryöstäny öljynpaineen kun näyttäis et noita öljjynpaine kelloja oisi kaksi toinen EDICIN alla ja toinen siellä ihan moottorin takaosassa samalla puolella... turbo on holsetti ja ilman hukkaporttia...
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Sama kai se on kummalta kellolta ottaa, samassa kanavassa ne on, toinen EDIC:ille on/off ja toinen mittarille.

Isot pojat on kertonu ettei kannata laittaa nostajaluukkuun paluuta, sen verran ahasta siellä takana että ei paluu virtaa kunnolla.

Ite käyttäsin suosiolla öljypohjan pois ja kaapisin samalla sieltä kaikki vanhat karstamäskit pois.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
rouveri
Viestit: 31
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 9:27 pm
Paikkakunta: k-suomi

nyt on turbo kiinnii

Viesti Kirjoittaja rouveri »

mielestäni muuten pelaa kohtuu hyvin mutta herää turhan korkealta tuo ahdin.. ahdot alkaa nousta vasta 2000rpm kohdalla... ja maximit jotain 0.6-0.7baria nipan käänsin sieltä imusarjasta ja syöttöä lisäsin.. mitähän muuta sitä osaisi tehä? neuvokkee jos ois tietoa...??
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Vaihtaa pienempi ahdin tai pakopesä.

Nuo hukkaportittomat työkone turbot on mitoitettu sellain että se saa laulaa 24/7 täysillä ilman että mitään laukeaa.

Pro turbon ukkeli sanoi joskus että melko hyvä nyrkkisääntö turbon hankinnassa on se että se kone mistä se on kotoisin on vaparina suunnilleen saman tehoinen mihin se turbo tulee.

Eli täyttynee tuossa volvon koneessa mutta mitoitus on vaan yläkanttiin.

Edittinä että no miten ne vedot???? Eihän se ahtopaine mikään itseisarvo ole vaan ne hummat mitkä pyörittää pyöriä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
rouveri
Viestit: 31
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 9:27 pm
Paikkakunta: k-suomi

kyllä

Viesti Kirjoittaja rouveri »

kyllä ainakin sen huomaa et vetoja on paremmin. Et kyllä tuossa varmaan enemmän hummia kuin vakiona... alle 2000rpm pintakaasussa matka ajossa ahdot noin 0.1 ja siitä kun polkasee niin kiihtyy kyllä paremmin tuo mökki kun vakiona että ei ihan turhaan tullu tuota tehtyä. tuo pakopesä on kyllä järettömän kokoinen... :lol:
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

No mites kun kaheksan kympin vauhista polkee kaasun pohjaan niin paljonkos löytyy painetta?

Tai jos lähet vaikka jostain tuhannesta kierroksesta vedättämään niin missä kohtaa löytyy vaikka 0.5 baria.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
rouveri
Viestit: 31
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 9:27 pm
Paikkakunta: k-suomi

tuossa

Viesti Kirjoittaja rouveri »

tuossa 80 vauhissa kun polkasee lintan tiskiin niin nousee 0.5bariin siihen sit jääkin
80 kun matkassa ajaa pintakaasulla niin ahtomittari näyttää 0.1 pikkasen päälle...
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
stöcklin
Viestit: 19
Liittynyt: La Heinä 25, 2009 3:43 pm
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja stöcklin »

lukaise tuo pemaripojun turbotus projekti niin alkaa asioita selviämään. heitä sillä omalla syöttöpumpulla vaikka vesilintua ja survo paikalleen 61:n pumppu niin alkaa hyötysuhde, käytetty aika vs lopputulos tuntumaan paaaaljon paremmalta.
rouveri
Viestit: 31
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 9:27 pm
Paikkakunta: k-suomi

taidan

Viesti Kirjoittaja rouveri »

heivata ton holseti ja laittaa garrettin TO2 tilalle :D pakopaineet kunniaan jos ainakin heräis matalalta perkele. . .
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Taitaa mennä vähän äärilaidasta toiseen.MIstä se on kotoisin se mutka??

Mitähän muut on noihin laittanu ???

Miulla on bertassa 3 b koneessa Patrollin TO3 :nen ja se on siihen melko sopiva. Ehkä aavistuksen iso noille renkaille.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
rouveri
Viestit: 31
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 9:27 pm
Paikkakunta: k-suomi

ekat

Viesti Kirjoittaja rouveri »

savut otin garretista herää 1200rpm ja ahtaan 2kiloa jo 2000rpm piikki on mukavan alaalla tuntuu pelaavan
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
Vastaa Viestiin