Sivu 1/1

Moottorin kannatinkumit

Lähetetty: Pe Syys 23, 2005 8:31 pm
Kirjoittaja jäsen 57
MIstä löytyisi BJ40:seen moottorin ja rungon väliset kumit.Sopiiko HJ60:sen kumit BJ:hin.

Lähetetty: La Syys 24, 2005 7:19 am
Kirjoittaja jjtp
itse en ole laittanut bj40 hj kumeja!
vähän vertailin että ei kuitenkaan mikään mahottomuus,kummissakin on 12mm pultit.
hj60 kumi näyttäis silmämääräisesti aavistuksen isommalta,voi joutua aavistuksen työstämään kuskinpuolella ylimmäistä sisä kulmaa bj40 on aika tarkka tila(ei kyse monesta millistä).
"aputappien" sopivuudesta ei tietoa!
kuunnellaan vielä jos joku on noita käyttänyt että tulis faktaa tietoa sopivuudesta.

Lähetetty: La Syys 24, 2005 4:21 pm
Kirjoittaja Antsa
Meikäläinen on hakenut etolasta teollisuus kumityynyjä.Ovat halpoja ja ei tarvitse ootella. Juuri vaihdoin kuskin puolieisen tyynyn kytkin homman yhteydessä.Edellinen 5 v. vanha ei ollut vielä loppu mutta vaihdoin kun se oli helppoa. Laitoin 12 m pulteilla olevan tyynyn jonka korkeus oli n.5-6 cm ja halkaisija n. 9 cm. Semmonen tyyny missä toisella puolella on sisäkierre oisi ollu parempi koska koneen paikalleen saaminen oisi ollu helpompaa.

Lähetetty: La Syys 24, 2005 8:06 pm
Kirjoittaja jäsen 57
Kiitoksia vinkeistä.

Lähetetty: Su Syys 25, 2005 7:56 pm
Kirjoittaja komk
Volvon kumi Biltemalta sopii heittämällä. Iso prikka alapuolelle reiän tilkkeeksi.

Kuva

- jm

Lähetetty: Ke Syys 28, 2005 9:13 am
Kirjoittaja Vieras
Noissa "yleismallin"kumeissa ei ole muuta vikaa, kun tahtovat revetä liian helposti.. Orkkis tyynyssähän rakenne on semmoinen, että jos "ulosjoustoa" tulee liikaa, niin metallit molemmin puolin kumia toimii joustorajoittimena.

Normi katuajossa tuskin noilla tarvikekumeilla tulee mitään ongelmia.

Pete

Lähetetty: Ke Syys 28, 2005 12:37 pm
Kirjoittaja mikjus
Toyotalta orkkis kumi maksaa about 100€. Ei vaan kestä rankkaa ajoa pitkään ennenkuin repeää. Apparin puolelle sai helpohkosti porattua läpireiän josta laitoin pultin läpi. Ei ehkä paras ratkaisu mutta toimii. Kuskin puolelle velipoika pyöräytti uuden systeemin jostain nissanin puslasta.

Kuva

Minkäs volvon toi kumi on tossa komkin kuvassa??? ja kestääkö rankkaa offailua. Ompa kyllä pirun kiva ajella kun puslat kunnossa eikä vaihdekeppi aina vänkää syliin. Pikkasen täristää tyhjäkäynnillä mutta saatta johtua tosta toisen puolenläpipultista...

Sovittelin hj-60 kumeja mutta ei muistaakseni sopinut kun niissä tais olla pultit vastakkain eikä eri kohdilla kuten bjssä.

Lähetetty: Ke Syys 28, 2005 2:06 pm
Kirjoittaja komk
Käsittääkseni joku 200 sarjan vollen kumi se on. On kestänyt paikoillaan reilun vuoden ja "joskus" on mettässä käyty. :D

Rankka offaus on vaan niin veteen piirretty viiva mutta en usko ihan keveimmällä käytöllä ton Berttelin olevan.

Mulla on aputukena koneelle ja lootalle kuormaliina,. Kiekka liinaa koneen ja lootan yhtymäkohdasta. Kiristys räikällä tiukkaan.
Se patentti pitää koneen hyvin paikoillaan. Ongelmana on liinan hankautuminen poikki jos ei löydy hyvää paikkaa.

Tuo mikjussin patentti näyttää tukevalta.

Ittekin oon ajatellu tehdä jonkin vastaavan läpipultti systeemin heti kun se volvolainen antautuu.

- jm

Lähetetty: Ke Syys 28, 2005 7:53 pm
Kirjoittaja jäsen 57
Hyviä ja mielenkiintoisia vinkkejä satelee.Ihan hyvä sillä hinta kappaleelle on 106e.Jos auto olisi kotipihassa,niin odottelisin tältä palstalta hyvää käytettyä.Mahtava foorumi tämä palsta.Paljon olen hyviä neuvoja saanut.Kiitos vinkeistä.Niin tilasin vain rikkinäisen tilalle uuden,koska hinta on kohtuuton.Mitähän maksaisi,kun löytäisi ja tilaisi netin kautta jostain ulkomailta.

Lähetetty: To Syys 29, 2005 8:18 am
Kirjoittaja komk
jäsen 57 kirjoitti: Niin tilasin vain rikkinäisen tilalle uuden,koska hinta on kohtuuton..

Sitten ihan ilmaisena vinkkinä , että se alkuperäinenkään ei kestä kunnon offaamista juuri alkuunkaan. Oli uusi tai käytetty.

Jos siis mettään meinaat niin kannattaa viritellä se liina tai mikjussin systeemi.

Sillä varoittelen kun aivan älytön on se hinta :(
Orkkis tyynyssähän rakenne on semmoinen, että jos "ulosjoustoa" tulee liikaa, niin metallit molemmin puolin kumia toimii joustorajoittimena
Tuo pisti silmään. Mun mielestä ne raudat estää vaan kiertymistä eikä ulosjoustoa. Miksi ne muuten repeäisivät jos rauta toppaa? Oliko kellään kuvaa siitä alkuperäisestä?

- jm


- jm

Lähetetty: To Syys 29, 2005 11:30 am
Kirjoittaja mikjus
Sen alkuperäisen tyynyn raudat ei rajoitua mitenkään ulosjoustoa ja siksi ne repeävätkin. Ne rajoittavat vain sivuttaisliikettä. Moottrissa kiinni oleva osa kiinnikettä on tavallaan kuppi jonka sisällä alaosa on kiinni kumin välityksellä.

Specter offroadista löytys tällästä (www.sor.com)

http://www.sor.com/sor/products2.tam?xa ... %2Ectx=040