Kuva Kuva

HJ-61 hehkurobleemi

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

HJ-61 hehkurobleemi

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Kaveri tuossa päivänä-eräänä kyseli,että tietäisinkö syytä turbo-Hojonsa omituiseen käytökseen starttauksen jälkeen.
Eli siinä vaiheessa kun kone on lähtenyt käyntiin ja on se pieni jälkihehkun aika niin ilmeisesti KAIKKI sähköt karkaavat maihin koska a.volttimittari pompsahtaa nolliin, b.ajovalot himmenevät kynttilöiksi,ja c.pienen hetken päästä akut ovat tyhjät.
Oireita ei ilmene jos ritilähehkuun menevät johdot irroitetaan.
Omassa Urbossani ei ole moista vikaa ilmennyt joten onkos kenelläkään klupilaisella tai tutulla tai kylänmiehellä tietoa moisesta käyttäytymismallista?
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Onko hehku palanu ja oikkarissa?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
owla
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Touko 27, 2005 12:12 pm
Paikkakunta: Oulu

HJ-61 hehkurobleemi

Viesti Kirjoittaja owla »

Sama peli ja sama vika :cry:

Vika ollut jo vuosia, mutta kun mittareitten kanssa sitä lähtee etsimään, niin kaikki tietysti pelaa OK. Satunnaisesti ilmenee, kun ilmat on jähtynyt ja olis sen jälkihehkun aika. Jotain releen oikkaria olen epäillyt, vaan täytyypä tarkastaa noi hehkutkin.

Keroppa, jos kuulet mistä kaveri vian löysi.
Viitapiru
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 6:49 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Viitapiru »

nonii onpa tuo vika sitten ilmennyt muidenkin laitteissa kuin meitsin.
onkelma alkaa imestyä n5-9 asteen lämpötiloissa.ei tosin vie akkuja aivan sippiin.volttimitari laskee n16 voltin nurkille 20-30 sekunnin ajaksi ilman että hehkun merkkivalo edes palaa,liekkö polttimokin sökö?
kiinnostais pirusti tietää mistä tuo volttidemoni saa alkunsa ,niin osais uusia oikean komponentin oikeassa kohteessa!
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Tämän edellämainitun kaverin Hojottimen viaksi ilmeni loppujen lopuksi sitten laturi!!
Virtaa tuli,mutta liian hintsusti.
Akut olivat kokoajan vajaatäyttöisiä.
Jälkihehku imaisi loputkin virrat akuista,ja laturi pukkasi jotain 14-16 volttia...
Laturin vaihdon jälkeen maailma kirkastui ja kaikki pelasi taas kuten ennenvanhaan!!
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

soon loistavaa kun näissä tojotissa ei ole ongelmia, on vaan ominaisuuksia. :D :D :D :D
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuo on ihan normaalia käytöstä 61:n hehkulla. Se imusarjahehku ottaa aika reilusti virtaa ja siksi jännite laskee jonnekin alle 20 V:n siksi ajaksi kuin hehku on toiminnassa (20 - 30 s). Hehkun merkkivalo puolestaan syttyy vasta kun ollaan muutama aste pakkasen puolella indikoimaan sitä aikaa minkä verran pitää hehkua käyttää ennen käynnistämistä (yleensä palaa pari-kolme sekuntia, riippuen lämpötilasta).

Eli nyt tosiaan kun ollaan 0 - +10 C lämpötiloissa, hehku toimii vasta koneen käynnistyttyä sen 20 - 30 s. Tästä kun lämpötila laskee niin hehku menee päälle (ja myös hehkun merkkivalo palaa) myös ennen käynnistystä kun käännetään virrat päälle.

Viitapiru kirjoitti:nonii onpa tuo vika sitten ilmennyt muidenkin laitteissa kuin meitsin.
onkelma alkaa imestyä n5-9 asteen lämpötiloissa.ei tosin vie akkuja aivan sippiin.volttimitari laskee n16 voltin nurkille 20-30 sekunnin ajaksi ilman että hehkun merkkivalo edes palaa,liekkö polttimokin sökö?
kiinnostais pirusti tietää mistä tuo volttidemoni saa alkunsa ,niin osais uusia oikean komponentin oikeassa kohteessa!
Viitapiru
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 6:49 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Viitapiru »

[quote="Anonymous"]Tuo on ihan normaalia käytöstä 61:n hehkulla. Se imusarjahehku ottaa aika reilusti virtaa ja siksi jännite laskee jonnekin alle 20 V:n siksi ajaksi kuin hehku on toiminnassa (20 - 30 s). Hehkun merkkivalo puolestaan syttyy vasta kun ollaan muutama aste pakkasen puolella indikoimaan sitä aikaa minkä verran pitää hehkua käyttää ennen käynnistämistä (yleensä palaa pari-kolme sekuntia, riippuen lämpötilasta).

Eli nyt tosiaan kun ollaan 0 - +10 C lämpötiloissa, hehku toimii vasta koneen käynnistyttyä sen 20 - 30 s. Tästä kun lämpötila laskee niin hehku menee päälle (ja myös hehkun merkkivalo palaa) myös ennen käynnistystä kun käännetään virrat päälle.


[quote=eli kyseessä olikin ominaisuus eikä vika.olen valaistunut .
hiukka hirvitti vaan tuo ominaisuus koska edellinen omistaja oli vaihtanut jo 3 laturia alkaen vuodesta 91 ko lajoneuvoon,ja itse olen vaihtanut 1 laturin ja 1 akkusarjan 10kk sisään.
kiitos ja kumarrus vastauksesta anonymouselle.

editt - 8.4-05 ostettu uusi laturi "pimeni" (menee takuseen).
Viimeksi muokannut Viitapiru, La Tammi 21, 2006 10:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hectorvieraana

Viesti Kirjoittaja Hectorvieraana »

Dodiin, mullakin jonkinlainen hehku ongelma -89 HJ61:ssä. Kun ei nuo birfield manuaalit aukea, niin aattelin kysäistä on jollakulla ko. systeemin sähkökaaviosta kuvaa. Tai jos joku osaa kuvailla missä se hehkun rele on ja missä kohdin imukanavaa se itse hehku on.
Onko se imukanavan hehku näissä 12H-T koneissa täysin erilainen kuin noissa 2H koneissa :? :?:
Esim Motonetissä myydään kahden sorttisia hojottimien hehkuja. Toinen ns. 14V pikahehkuja vuosimalleihin jopa -91?? Eikait sellainen sovi tuohon imukanavaan.
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Kun ulkona sen verran kylmä niin aattelin laittaa muutama kuva asiaan liittyen tänne. Löysinkin omalta koneelta nuo Birfieldissä olleet skannatut cruiser manuaalit.

Kuva

Kuva


Kuva


Kuva



Kuva


Kuva


Kuva




Kuva


Kuva


Kuva
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Vieras

mahtavaa todelinen tieto pläjäys sivustolle

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mahtavaa todelinen tieto pläjäys sivustolle

kiitää ja kumartaa kaunisti tank you sör :lol:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Moi onko 2H-moottorille omat elctrical system diagnosis-sivut?
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Anonymous kirjoitti:Moi onko 2H-moottorille omat elctrical system diagnosis-sivut?
Eiköhän, pitääpäs "kaivella".
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Tässä olisi nuo 2H:n jutut.

Laitoin nämä nyt tälleen harjoituksen vuoksi, mutta jos haluat enempi juttuja niin katso ao. linkistä.

http://www.birfield.com/modules.php?nam ... age&pid=77


Kuva

Kuva
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

jee kiitti!
Vastaa Viestiin