Sivu 1/1

PZJ75 ihmeellinen kytkin

Lähetetty: Su Huhti 10, 2011 5:06 pm
Kirjoittaja 2x4WD
Nyt sitten kymmenen minuuttia sitten lopetti kytkin irrottamasta. Piti hidas ykkönen päällä käynnistää, että sain ajettua parkkiruutuun.

Ainakaan nestelätäkköä en nähnyt alla enkä hämärässä hallissa käynyt vielä vikaa sen kummemmin etsimään.

Mutta kysymys tästä ihmeellisestä vieterikytkimestä/vauhtipyörästä vai mikä siinä nyt on, että näinkö se sitten hajoaa ilman mitään varoittamatta, ilman mitään ääntä, ilman mitään ennakko häiriöitä? Poljin meni vaan täysin lötköksi ja yhtään ei irroita. Yleensä nestevuotokin vähän jo varoittelee ja irrotus alkaa yleensä heiketä vai olisiko niin, että tiiviste vaan jostain petti laakista?

Lähetetty: Su Huhti 10, 2011 5:17 pm
Kirjoittaja Antsa
Siis kaksimassavauhtipyörä.

Ja tässä kaikki mitä osasinkaan aiheesta kommentoida...

Lähetetty: Pe Huhti 15, 2011 10:22 am
Kirjoittaja kanttibj
ja vähän sivustaheittona: Henkilöautopuolella kokemusta omasta volvosta,
siinä vähän oireilua (kalkattanu viim. 30tkm hieman tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä).
diagnoosi: klappia vauhtipyörässä, tyyppivika volvoissa. Vaan ei aiheuta toimenpiteitä kun toimii.

Mut siis en usko että hajoais ilman oireilua ensin, vaan kaikki on mahollista.

Lähetetty: Pe Huhti 15, 2011 5:53 pm
Kirjoittaja Arwi
Arvailua mutta jos arvata saa niin asetelma pettäny. Kaksoismassa vauhtipyöriä kattelleena en moiseen vikaan niissä oo törmänny enempi juur kolistelu ja pahimmillaan luostovikoja.

Lähetetty: Pe Huhti 15, 2011 10:22 pm
Kirjoittaja hj60
Luostovika? Luosto = tunturi, mutta vika autossa???

Lähetetty: La Huhti 16, 2011 3:15 am
Kirjoittaja yölento
Pääsylinterin kumi vois olla tarkastamisen arvoinen kohta ennen kuin alkaa paloittelemaan koko pakettia. Jarruneste karkaa aika pienestäkin reiästä kohtuu notkeasti...

Lähetetty: Ma Huhti 18, 2011 12:20 am
Kirjoittaja 2x4WD
Lauantaina vihdoin kävin perehtymään ongelmaan. Näyttää ainakin helpolta. Nestevuoto putkessa rungonpäällä ennen työsylinteriä. Ehdin jo tilaamaan työsylinterin toyotalta, oli sitten viimeinen Belgian varastossa. Mutta eipä tuota kuulunut vaikka piti olla jo torstaina Suomessa. Ehkäpä tällä viikolla saan jo putken teetettyä ja vaihdettua. Pääsylinteri näytti sen verta hyvältä, että lienee vaihdettu viime vuosina. Jarruputkiakin on laitettu alle metreittäin sen verran pahaa jälkeä on suola pääkaupunki seudulla saanut aikaan.