hj-60 vaihtaen hj-61 syöttöpumpun? penkitetty 205hp
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
no voihan ny paska. aina puuttuu jotain nippeleitä. hain tänään pari alupuikkoo niin pääsee työstään tota öljynsuodattimen jalkaa. ihmeen painava se lauhduttimen kansi, vaikka on jotain alumiinin seosta.
olis mulla kyllä migggiin alumiini lankaa, mutta ei pelaa ton argonin kans!
mitähän kaasua siihen pitäis olla?
olis mulla kyllä migggiin alumiini lankaa, mutta ei pelaa ton argonin kans!
mitähän kaasua siihen pitäis olla?
Ja alumiinihän vaatii vaihtovirta hitsin,eli invertteri ei toimi.
Tai ei ainakaan muutama vuosi sitten toiminut.
Ja vielä notta nimenomaan argoni on alumiinille woikosken oppaan mukaan.
Onhan se miggi vaihtovirta kone?
Ja sittenkin joku lanka vaatii tasavirtaa...
Tai ei ainakaan muutama vuosi sitten toiminut.
Ja vielä notta nimenomaan argoni on alumiinille woikosken oppaan mukaan.
Onhan se miggi vaihtovirta kone?
Ja sittenkin joku lanka vaatii tasavirtaa...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
se on sellanen voimavirta kemppi 2100 ja bilteman pieni lankakerä alulankaa.
ja tosiaan parivuotta sitten hitsasin coolerin päätyä jollain valovirta inventterillä ja oli tosi vaikeeta hitsata. vaikka olen levyseppä/hitsari ammatiltani ettei käyttäjässä pitäis vikaa olla!
nyt on kyllä oma voimavirta kemppi puikkohitsikin kunnossa.
ja tosiaan parivuotta sitten hitsasin coolerin päätyä jollain valovirta inventterillä ja oli tosi vaikeeta hitsata. vaikka olen levyseppä/hitsari ammatiltani ettei käyttäjässä pitäis vikaa olla!
nyt on kyllä oma voimavirta kemppi puikkohitsikin kunnossa.
Joo, kyllä kaasuna on oltava alumiinille puhdas argon migillä ja tigillä, ei seoskaasu esim. Ar 80% + co2 20%. Tigillä on kyllä oltava alumiinille vaihtovirta mutta migithän on aina tasavirtakoneita ja se pelaa alumiinilla. Kempomat 150 mig argonilla ja Esabin langalla on onnistunu loistavasti, ainakin minun mielestä. Miten se ei onnistunu migillä? Puhtaat pinnat pitää olla ja rasvattomat, seevit metallikävyllä tai viilalla ja puhdistukset rosteriharjalla. Jotkut lankaseokset ei saata sopia toisille hitsattaville seoksille. Puikkojen virtavaatimus kai periaatteessa määräytyy enempi päällysteen kuin metallilajin mukaan, siis onko emäksinen vai hapan puikko. Käytännön kokemusta alumiinista minulla ei kyllä puikkojen osalta ole mutta puikkovalmistajalta viimeistään löytyy tieto millä virralla palaa. Tuo homma varmasti onnistuu puikollakin hitsattuna.
Oliskohan sen pumpun myyjällä niitä liittimiä tallessa?
Oliskohan sen pumpun myyjällä niitä liittimiä tallessa?
TP
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
puikolla onnistu hyvin täyttö!
ja ei ollut pumpun myyjällä osia tallessa, oli sillä vaan varapumppuna.
hp-dieselin mustola meinas että mb 123 olis saman moinen paluuliitin jos niitä löytyis helpommin! ja siksi pitäisi olla paluu kun kiertävä dieseli jäähdyttää pumppua. ei uskois että sekin voi kuumeta ja leikata kiinni.
onko ideaa mistä voisi vastaavan takaiskuventtiilin saada?
ja ei ollut pumpun myyjällä osia tallessa, oli sillä vaan varapumppuna.
hp-dieselin mustola meinas että mb 123 olis saman moinen paluuliitin jos niitä löytyis helpommin! ja siksi pitäisi olla paluu kun kiertävä dieseli jäähdyttää pumppua. ei uskois että sekin voi kuumeta ja leikata kiinni.
onko ideaa mistä voisi vastaavan takaiskuventtiilin saada?
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
huomenna olis taas tarkoitus kokeilla vaihtaa pumppua!
muistaako kukaan missä asennossa on kampiakselin merkit kun pumpussa oleva viistettyhammas on käännetty reijän kohdalle?
ja ongelmahan on kun tossa vanhassa lohkossa ei ole sitä reikää niin tietäis edes lähelle missä asennossa sen kuuluisi olla!
viimeksi laitoin vain arpomalla pumpun taks, ja hyvä säkä kävi ku toisella jo osu niin lähelle että riitti säädössä vara!
muistaako kukaan missä asennossa on kampiakselin merkit kun pumpussa oleva viistettyhammas on käännetty reijän kohdalle?
ja ongelmahan on kun tossa vanhassa lohkossa ei ole sitä reikää niin tietäis edes lähelle missä asennossa sen kuuluisi olla!
viimeksi laitoin vain arpomalla pumpun taks, ja hyvä säkä kävi ku toisella jo osu niin lähelle että riitti säädössä vara!
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
no niin! nyt on uudenmallinen lauhduttimenkansi vaihdettu! ja samalla huomasin että on vanhan pumpun keskipakosäädin ihan horo! jättää ennakkoo päälle eikä meinaa palauttaa jos meisselillä kokeilee väännellen painoista!
keskipakosäätimen kartioissa on eroa! ei ole siis vaihtokelpoisia! suoraruiskun limpulla laitan siis kasaan!
siinä vielä kuva mitenkä on täytetty sitä öljykanavan kohtaa

ja tollasela paineilma t-haaralla on otettu öljykierto kellon alta
[/url]
keskipakosäätimen kartioissa on eroa! ei ole siis vaihtokelpoisia! suoraruiskun limpulla laitan siis kasaan!
siinä vielä kuva mitenkä on täytetty sitä öljykanavan kohtaa
ja tollasela paineilma t-haaralla on otettu öljykierto kellon alta
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
ja jotta ongelmat ei loppuisi. niin pumppua paikalleen laittaessa ei se mennyt pohjaan asti vaan jäi 3mm rakoa!
siinä uudessa keskipako limppussa oli isopi halkaisija ja 5mm pidempi!
siispä sorvaria etsiin. sekin oli kesälomalla, mutta antoi itse sorvata tarvittavat! pyöristin reunaa reilusti, ja kokonais mitasta sain poistettua 1,5mm, ja se riitti.
suutin putket sai aika helpolla paikoilleen!

siinä uudessa keskipako limppussa oli isopi halkaisija ja 5mm pidempi!
siispä sorvaria etsiin. sekin oli kesälomalla, mutta antoi itse sorvata tarvittavat! pyöristin reunaa reilusti, ja kokonais mitasta sain poistettua 1,5mm, ja se riitti.
suutin putket sai aika helpolla paikoilleen!
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
no nyt pääsi ajeleenkin jo vähän! hyvin pelaa ainakin vielä.
on siinä näköjään eroa onko ammattilaisen tekemä pumppu vai säädinkö itse ja nyt savuttaa malli. savua pölähtelee kun paikoillansa polkee mutta ajossa ei tule oikeestaan yhtää. vetoja tuli huomattavsti lisää, käyntiääni muuttui hieman myös. ja mitä tyhjäkäynti vääntöön tulee niin kyllä nyt vääntää hienosti siinä 500r/min kohdalla, ja allakin käy välillä ja laturin valot vaan vilkahtaa mutta jaksaa sammumatta!
että ei se pumpusta kiinni ole jos 61 ei väännä, tai sitte toi pumpun laitto vaikutti!
on siinä näköjään eroa onko ammattilaisen tekemä pumppu vai säädinkö itse ja nyt savuttaa malli. savua pölähtelee kun paikoillansa polkee mutta ajossa ei tule oikeestaan yhtää. vetoja tuli huomattavsti lisää, käyntiääni muuttui hieman myös. ja mitä tyhjäkäynti vääntöön tulee niin kyllä nyt vääntää hienosti siinä 500r/min kohdalla, ja allakin käy välillä ja laturin valot vaan vilkahtaa mutta jaksaa sammumatta!
että ei se pumpusta kiinni ole jos 61 ei väännä, tai sitte toi pumpun laitto vaikutti!
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tänään kävin ajelemassa maastossa, niin lompsottelin eteenpäin ihan tyhjäkäynnillä joka on noin 600-700r/min niin kerran sammui kun tökkäs nopeesti kantoon, muuten kyllä kiipes multakasoille yms muiden pienien ojien yli nätisti kaasuun koskematta. kierrokset vaan putoo lähelle 500 ja alkaa horsköttään kone! vastaa kyllä kaasuun heti jos meinaa hyytyä ihan pikku kierroksillakin. ei ole ollut havaittavissa sellaista kengurumaista käytöstä kuten jossakin 61 on.
kulutuksesta vielä vaikee sanoo, mutta ei ole mittari paljoo pudonnut viimeisen 120km matkalla.
kulutuksesta vielä vaikee sanoo, mutta ei ole mittari paljoo pudonnut viimeisen 120km matkalla.