Kuva Kuva

BJ42 starttimoottori pyörii kuten tyhjällä akulla

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Nikkari

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Siinähän sitä tulikin jo oiva talvihuolto tehtyä!

Vanhemmissa autoissa joissa latausjännite saattaa hieman heilahdella korkeallekin, onkin usein viisaampaa käyttää perinteisiä korkillisia akkuja, silloin on mahdollisuus akkujen nestepinnan tarkkailuun ja tarvittaessa akkuveden lisäykseen.

Akkuveden lisäys on parempi suorittaa ennen pidempää ajomatkaa, jolloin akut ennättävät auton oman laturin turvin latautua tarpeeksi. Taikka sitten lataamalla akut muuten, jotta vältytään tyhjien akkujen jäätymiseltä näin yöpakkasten aikaan.

No, ei muuta kuin haet uudet akut takuuseen jos akkumurheet jatkuvat...

(seuraavaksi sitten laturin kimppuun) :lol:

Itse olen saanut aikoinaan kuljetella verkkojännitteellä toimivaa laturia/starttiboosteria + jatkoroikkaa mukana yllinkyllin, jolloin onkin ollut syytä huomioida pysäköintipaikat sen mukaan - jotta on ollut mahdollista saada virtaa/mäkistartti.. 8)

Sitä se laiskuus joskus aikaansaa, että ei meinaa ehtiä laturia korjaamaan.
SuurSyömäri

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

jhellen kirjoitti:
Nyt saa nauraa! :lol:
Hehee... Hyvä että saatiin taas yx diagnoosi virtapuolen ongelmiin. Olen varma että tästä episodista ja sen kuvaamisesta on hyötyä monelle startti ja muu sähköongelmien kanssa pyöriville. Kiitoksia!
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Antsa

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Jee... Eli taas kerran back to basics eli perusasiat kuntoon,ennenkuin ruvetaan purkamaan. :D :D :D

No ei tuo akkujen kiehuminen niin etäistä ole itellekkään nimittäin tuossa kesällä joutui turvautumaan apuvirtaan juurikin akkujen kuivumisen takia.
No muutama litra vettä ja sillä siitä selvisi.

Ja sitten vielä akuista että ennen pakkasia oisi hyvä pistää ne akut rinnankytkettynä 12 v hitaaseen (normaali akkulaturi)lataukseen.
Varsinkin kun tossa sinun tapauksessa ne on ollut tyhjänä.

Eli akku kaapelit irti,ja startti kaapeleilla plussat yhteen,ja miinukset yhteen,ja siihen akkulaturi lisäksi.
Näin ladaten akut varautuvat samaan jännitteeseen joten myös,sitten normi ajossa ne latautuvat samalla tavalla täyteen.

Ja lopuksi vielä että otetaan sitten ne radio virrat ihan alentimella...yms.yms.

Ja vielä että onhan nyt sitten korjattu startti käsivarastossa,se voi olla joskus viikonloppuna kovaa valuuttaa.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Käyttäjä
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

SuurSyömäri kirjoitti:
jhellen kirjoitti:
Hehee... Hyvä että saatiin taas yx diagnoosi virtapuolen ongelmiin. Olen varma että tästä episodista ja sen kuvaamisesta on hyötyä monelle startti ja muu sähköongelmien kanssa pyöriville. Kiitoksia!
Muistuu jotenkin mieleen jokun virranjakajaongelmat :lol:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
SuurSyömäri

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Käyttäjä kirjoitti:
SuurSyömäri kirjoitti:
jhellen kirjoitti:
Muistuu jotenkin mieleen jokun virranjakajaongelmat :lol:
Joo mutta sen ongelman kävi onneksi korjaamasa Milsafari yrityksen omistaja Mika! Ja se oli sille helppoa toisin kuin meitsille.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Vastaa Viestiin