Vanhemmissa autoissa joissa latausjännite saattaa hieman heilahdella korkeallekin, onkin usein viisaampaa käyttää perinteisiä korkillisia akkuja, silloin on mahdollisuus akkujen nestepinnan tarkkailuun ja tarvittaessa akkuveden lisäykseen.
Akkuveden lisäys on parempi suorittaa ennen pidempää ajomatkaa, jolloin akut ennättävät auton oman laturin turvin latautua tarpeeksi. Taikka sitten lataamalla akut muuten, jotta vältytään tyhjien akkujen jäätymiseltä näin yöpakkasten aikaan.
No, ei muuta kuin haet uudet akut takuuseen jos akkumurheet jatkuvat...
(seuraavaksi sitten laturin kimppuun)

Itse olen saanut aikoinaan kuljetella verkkojännitteellä toimivaa laturia/starttiboosteria + jatkoroikkaa mukana yllinkyllin, jolloin onkin ollut syytä huomioida pysäköintipaikat sen mukaan - jotta on ollut mahdollista saada virtaa/mäkistartti..

Sitä se laiskuus joskus aikaansaa, että ei meinaa ehtiä laturia korjaamaan.