Hoojii sammuu heti?? (Valmis!!)
Valvoja: Käyttäjä
Kiitti vinkistä! täytyy olla tarkkana sihdin kanssa.Muistas sit kanssa katsoa, että se sihti on oikeassa asennossa ja oikealla korkeudella. Jos se on liian liki ölppäpohjaa, se ei saa imastua tarpeeks öljyvä..
Äsken kävin taas testaamassa starttausta, ilman että olisi ollut tolpassa...
Pidin kytkimen pohjassa, ja kuinka ollakkaan meinasi pysyä käynnissä heti ensimmäisellä yrityksellä! Ja toisella starttauksella pysyi käynnissä! (yleensä 3-4 starttauksella vasta jää käyntiin..)
Oliko sattumaa, vai mitä toi kytkin-juttu kertoo hojostani?!
Vai alkaako uudet öljyt "toimia" vasta nyt? (150km ajettu uusilla öljyillä)
Hoojiiton..
Kyllä nämä kannattaa kytkin pohjassa käynnistää varsinki kylmällä ilmalla, sen verran vastustaa jähmeät laatikkoöljyt. Pakkasilla sitte jakis vapaalle ja vaihde päälle siksi aikaa ku raapii ikkunat, niin menee pykälät jouheasti päälle heti lähtiessä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: La Maalis 20, 2010 9:55 pm
- Paikkakunta: Urjala Halkivaha
Ei sitä silikoonia voi sinne sihtiin niinpaljon mennä,että se vallan tukkeutuu, sehän on 10cm halkaisijaltaan. Kun käynnistät hehkutatko tarpeeksi pitkään, valon sammumisen jälkeen tulee vielä vartoilla, että hanttimiehen puolella jalkatilasta kuuluu napsaus. Jos silti vielä joutuu tarttaamaan kauan tarkista hehkutulpat, että ehjät. Volttimittarin tuleekin pysyä käynnistyksen jälkeen alhaalla sillä jälkihehku pysyy päällä jonkinaikaa, ehkä pari, kolme minuuttia sen jälkeen pomppaa äkisti ylöspäin. Lisäksi jos ei käy tyhjäkäyntiä onhan siinä käsikaasu !!
Noniin, vika selvisi!!
Eli syynä oli "fuel control relay"-boksissa olevan kondensaattorin tulo elinkaaren loppuun.
Vanha, alkuperäinen kondensaattori oli 220uF, 85c ja 35V, uudeksi laitoin hieman isomman 1000uF:n kondensaattorin.
Nyt ei edic sammuta, vaan antaa virtaa sen verran että öljynpaine ehtii nousta.

Ja konkat esim täältä: http://www.vekoy.com/index.php?cPath=48_699&language=fi
Ja parasta on se, että sai vi***sen vian korjattua parilla eurolla!

Eli syynä oli "fuel control relay"-boksissa olevan kondensaattorin tulo elinkaaren loppuun.
Vanha, alkuperäinen kondensaattori oli 220uF, 85c ja 35V, uudeksi laitoin hieman isomman 1000uF:n kondensaattorin.
Nyt ei edic sammuta, vaan antaa virtaa sen verran että öljynpaine ehtii nousta.

Ja konkat esim täältä: http://www.vekoy.com/index.php?cPath=48_699&language=fi
Ja parasta on se, että sai vi***sen vian korjattua parilla eurolla!

Hoojiiton..