Sivu 3/14

Lähetetty: Ti Huhti 02, 2013 5:16 pm
Kirjoittaja kenni_
Joo, nyt on kokemusta kunnostetuista suuttimista. Tilasin 4, noh, 3 tuli oikeita. Yks oli joku väärä. Oikee paketti, mutta väärä suutin. Joo eipä siinä mitään. Toyotalta sitten yks uus pikana tilaukseen.

Sitten kun olivat saaneet nippuun, niin soittivat että ei lähe käymään. Paineet on ok ja männätkin ehjät. Noh, tässä tapauksessa olis ehkä pitäny ottaa yhteyttä osasuoraan, mutta huoltomies ehdotti testaamista. Eipä siinä mitään, poijat kiikutti suuttimet tammer-dieseliin, kun eivät ite pystyneet niitä testaamaan.
Ja kuinkas kävikään... kaikki kolme sököjä. Kaikki vuoti läpi, ja kun olivat kiristäneet kärkee niin ei tullu enää mitään....
Että sellanen korjausprojekti tää. Alkaa mielestäni pikkuhiljaa riittää.
No, tänään kun asia selvis niin soittivat osasuoralta että mitäs tehään, laitoin sitten 3kpl tehdasUUSIA tilaukseen. Saa nähä miten nyt käy sitten.

PS: Näihin suuttimiin on tehty jotain parannuksia, ilmeisesti just tällästen vikojen takia.

Kirjotellaan taas kun jotain uutta ilmaantuu...

Lähetetty: Ti Huhti 02, 2013 5:18 pm
Kirjoittaja kenni_
kenni_ kirjoitti:Joo, nyt on kokemusta kunnostetuista suuttimista. Tilasin 4, noh, 3 tuli oikeita. Yks oli joku väärä. Oikee paketti, mutta väärä suutin. Joo eipä siinä mitään. Toyotalta sitten yks uus pikana tilaukseen.

Sitten kun olivat saaneet nippuun, niin soittivat että ei lähe käymään. Paineet on ok ja männätkin ehjät. Noh, tässä tapauksessa olis ehkä pitäny ottaa yhteyttä osasuoraan, mutta huoltomies ehdotti testaamista. Eipä siinä mitään, poijat kiikutti suuttimet tammer-dieseliin, kun eivät ite pystyneet niitä testaamaan.
Ja kuinkas kävikään... kaikki kolme sököjä. Kaikki vuoti läpi, ja kun olivat kiristäneet kärkee niin ei tullu enää mitään. Ensimmäinen reklamaatio kuulemma kunnostetuista suuttimista. No, nyt niitä tuli 3 kerralla. :!:
Että sellanen korjausprojekti tää. Alkaa mielestäni pikkuhiljaa riittää.
No, tänään kun asia selvis niin soittivat osasuoralta että mitäs tehään, laitoin sitten 3kpl tehdasUUSIA tilaukseen. Saa nähä miten nyt käy sitten.

PS: Näihin suuttimiin on tehty jotain parannuksia, ilmeisesti just tällästen vikojen takia.

Kirjotellaan taas kun jotain uutta ilmaantuu.
Näköjään painoin sitten quotee, kun piti painaa muokkaa...... :?

Lähetetty: Su Huhti 07, 2013 3:01 pm
Kirjoittaja Nelivetäjä
Kun oli puhe oikeaoppisista vaihteistoöljyn vaihdoista, heräsi mielenkiinto noiden vaihteistojen kestosta. Paljonko niilä on ajettava, että alkaa hirmukallis vaihteistoremppa häämöttää.

Lähetetty: Su Huhti 07, 2013 3:30 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Nelivetäjä kirjoitti:Kun oli puhe oikeaoppisista vaihteistoöljyn vaihdoista, heräsi mielenkiinto noiden vaihteistojen kestosta. Paljonko niilä on ajettava, että alkaa hirmukallis vaihteistoremppa häämöttää.
Kannattasko avata uus topicci kyseiselle aiheelle???
Olis sit helpompi hakea hakutoiminnon avulla.

Lähetetty: Ma Huhti 08, 2013 9:38 am
Kirjoittaja kenni_
Jepjep, taitaa olla sit viä kolmos-pytyn männänrenkaat sököt. Kone käy jo mutta epätasasesti. Kuulemma puhkuu läpi jostain olikohan öljykorkin reiästä.
Mitähän muuta nyt vielä olis odotettavissa. :evil:

V**** s******! Miksei se nyt vois prekele tulla jo kuntoon! Mukava lasku tulossa! :evil:

Lähetetty: Ma Huhti 08, 2013 6:35 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Onpa hankalaa. Mikäs ne nyt olis katkonu? :shock: Kuulostaa aika kaukaa haetulta, tulikohan ne suuttimet nyt kunnolla paikoilleen? Jos ei oo pohjassa niin falskaa sinne öljytilaan just.

Lähetetty: Ma Huhti 08, 2013 7:59 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
minakin veikkaisin ettei nyt ko suutin ole kunnolla paikallaan.

Lähetetty: Ti Huhti 09, 2013 4:42 am
Kirjoittaja kenni_
Oli myös se joku arvo tapissa kun olivat mitanneet, oliko se nyt joku korjausarvo vai mikä lie. Männät ne oli kattonu endoskoopilla ettei oo reikää. Kyllähän nyt luulis että ne nyt olis kiristetty kunnolla kaikki, jos kerta yks enää temppuilee. Mutta taidan silti soittaa tänään heti aamusta sinne.
Jos se ei se suutin oo, eikä männänrenkaat, niin mikä muu vois aiheuttaa moista? Se tiiviste? Tai sit se letkun pätkä minkä jokkut sanoo et pitäis vaihtaa kun sen aukasee...? Emmä tiedä. Kannen irrottaminen on kyllä iso työ.. Ja haluaisin vaan et se tulee kuntoon. :/

Lähetetty: Ke Huhti 10, 2013 6:03 am
Kirjoittaja kenni_
Kyllä ne väitti että kunnolla on kaikki laitettu. Ja tiivisteetkin vaihdettu uusiin. Eihän vaan oo niin että lohkoon/sylinteriputkeen on tullu jotain.

Lähetetty: Ke Huhti 10, 2013 5:58 pm
Kirjoittaja kenni_
Kyllä ne toijotan miehet oli käryllä. Mäntä halki. :cry:
Sylinterissä oli joku naarmu, sitä vähän hoonattiin, kuulemma tuntuu vähän kynnellä. Nyt siihen on tulossa uus mäntä ja männänrengassarja. Kuinka paljon tollanen pieni naarmu haittaa?

Lähetetty: Ke Huhti 10, 2013 9:26 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
kenni_ kirjoitti:Kyllä ne toijotan miehet oli käryllä. Mäntä halki. :cry:
Sylinterissä oli joku naarmu, sitä vähän hoonattiin, kuulemma tuntuu vähän kynnellä. Nyt siihen on tulossa uus mäntä ja männänrengassarja. Kuinka paljon tollanen pieni naarmu haittaa?
Kylläpä on kovan onnen remontti, eipä käy kateeks. Toista kuukautta jo maannut pajalla ja tähän on päästy. :cry:

Mikä se tommosta tekee, viallinen suutin? Tuskinpa pieni naarmu mitään haittaa, varsinkin jos vähän hoonaa niinkuin tietysti syytäkin jos uusia renkaita laittelee.

Minkäs vuotinen peli nyt oli kyseessä? Ja alle 200 tkm ajettu? :shock:

Lähetetty: To Huhti 11, 2013 4:18 am
Kirjoittaja kenni_
Joo, jokunen aivosolu on päässy harmaantuun tän remontin aikana. Meinaan aika monikin.
Joo siis se mäntä oli ihan pestyn näkönen, eli suutin oli vuotanu läpi jonkun aikaa. Saksalaiset autot menee vikatilaan jos suutin hajoo, mut Toyota näemmä ei.
Auto on 2005 ja piirun alle 200tkm.

Lähetetty: To Huhti 11, 2013 8:40 am
Kirjoittaja Micci
Kylmä rinki perseen alla tätä lukiessa. :?
Itellä 2004 versio ja ajettu 346tkm eikä ole suuttimia vaihdettu takuuseen. Mutta se sihti kyllä (ainakin toivottavasti) syynätään kun käytän auton merkkiliikkeessä öljynvaihdossa...

Lähetetty: Pe Huhti 12, 2013 3:11 am
Kirjoittaja iivariiso
Micci kirjoitti:Kylmä rinki perseen alla tätä lukiessa. :?
Itellä 2004 versio ja ajettu 346tkm eikä ole suuttimia vaihdettu takuuseen. Mutta se sihti kyllä (ainakin toivottavasti) syynätään kun käytän auton merkkiliikkeessä öljynvaihdossa...
Nyt pitää muistaa että land cruiserikin on auto ja se saattaa hajota. Ei kannata alkaa turhaan odottamaan milloin se hajoaa. Joskus se kuitenkin tapahtuu. Tämänkin tapauksen myötä varmasti moni meistä seuraa auton käyttäytymistä tarkemmin ja reagoi huomaamiinsa ongelmiin nopeammin.
Sihti tulee ainakin itsellä mainittua aina kun auton vien huoltoon.

Paljonko tuo remontti on tullut kaikkiaan maksamaan?

Lähetetty: Pe Huhti 12, 2013 8:02 am
Kirjoittaja pertsa
Sihdin tarkistus kuuluu Toyota'n huolto ohjelmaan joka öljynvaihdossa suutin ongelmien jälkeen.