Kuva Kuva

HJ60 moottorin vaihto

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

hj60

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Mulla meni kyllä kone "heittämällä" paikalleen, ku kytkin oli huolella keskitetty ihan vaan siitä asetelman reunoilta levyn reunoihin tähtäämällä. Vaihde oli vapaalla ja boorit meni hyvin kohilleen, jos ei ois menny niin jakis vapaalle, nelonen päälle, ulosotto päälle ja ulosoton kardaanista pyörittelemään.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Gravehill

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Hessu kirjoitti:Kannessa ois ollu hyvät nostolenkit, joten jos et saa koukkuja kiinni lohkoon, niin laita kansi vielä jotenkin kiinni koneeseen.

Moottorin kumityynyistä kannattaa ottaa mutterit ylä- ja alapuolelta irti siinä vaiheessa kun moottorin on jo nosturin kannatuksessa ja miksei ottaisi korvakkeita lohkostakin samalla irti. Niissä on joku tekniikka mitä en ole hiffannut, kun pelkät ylä- tai alapuolen mutterien aukasut ei mun muistaakseni riitä.
Noista kumityynyistä en oo kyllä ottanu muuta kuin yläpuolen mutterit irti, nätisti on kone pois aina noussut ja tipahtanu aikanaan takasinkin tyynyille.

Eikä sitä vaihdelaatikkoo kannata kyllä alkaa pois repimään, totaalisen turhaa työtä paitsi jos remontteeraa sitäki samalla, kone menee kyllä aika helposti takasin tilaansa.
1987 LJ70
Antsa

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ja sen pullotunkin funktio oli se että sen vaihelootan asemoitua siten että kytkin akseli jöpöttää hieman yläviistoon,auttaa kummasti löytämään asennuksessa sen oikean kolon.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
hj60

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Jaa joo, olihan mullaki hallitunkki ja halko siellä kytkinkopan alla...
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin