Kuva Kuva

Hjn Alusta jyristää

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Riippuu vuosimallista, onko kirittävä (krymppiholkilla) vai shimmattava. Napa on niin nätti käyttää auki että kattosin pyöränlaakerienki todellisen kunnon, jos on ollu kauemminki löysällä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

Auto on -87 ja käytin kyllä navat ihan kok. auki. Hommasin auton viime syksynä ja edellinen omistaja vaihto napalaakerit edellisenä iltana ennen ku hain. Se on jyristäny koko ajan, mitä se nyt on mulla ehtiny olla. En ole ajanu autolla talven aikana ko ehkä 600-700km, takapotkulla juuri tämän jyrinän takia. Olen ootellu että tuo minun halli lämpenee :D
Tuli vain seki mieleen että kuinka paljon lie pääsee tuo etuakseli kiertymään, jos se sieltä kautta jotenki sen ottaa. Vaikka ääni ei kyllä kuulu kiihytyksessä eikä mootorilla jarruttaessa. Sellaisessa keveessä matka ajossa komeasti ääntelee! Ja 60km/h tuntuu olevan rajana, sen yli ku menee niin se alkaa.
Kyllä se vielä tuosta menee...
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Jos siihen jäi 1-2 mm välystä niin ei tartte äänen vikaa muualta hakee, kyllä se toi väljä pinjoni on joka sen aiheuttaa, jollei kiristämällä häipyny äänet niin uuret laakerit sitten vaan, Tamgears on yksi vaihtoehto mistä sopivasti saa.
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

Joo sieltä ehin jo kattellakki osia. Ymmärsinkö oikein räjäytyskuvista että se puristusholkki ja ulompi laakeri on vaihettavissa siitä kartaanin päästä, ilman että tarvii perää aukasta? En oo nimittäin ikinä mistään vehkeestä aukassu murikkaa :oops:
Kyllä se vielä tuosta menee...
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

Tilasin Tamgearsilta kummatki laakerit ja muut tilbehöörit siihen pinioniin. Oli sen verran edullinen että mitäpä siinä säästämään ja auto on kuiten muuten niin timmissä kunnossa että pietään se sellaisena :wink: Ja tuleepa samalla tutuksi tuo murikka! Pitää alkaa ootellessa sovittamaan uusia huopahattuja pallopäille :lol:
Kyllä se vielä tuosta menee...
parta
Viestit: 35
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 10:54 am
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja parta »

joko saukirkolla halli lämmennyt? taitaa pitää käydä katsomassa sinun vekotinta kun siellä käyn alkaa olla jo paha savukoski vajaus :D
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

Pikkuhiljaa... Tervetuloa vaan, keitellään ainaki kahvit jos oot kulkemassa. Ei ole vielä remontti valmis. Pitää vetää välillä henkeä. Tuli vähän hölmöiltyä tai ku ei tienny tuota perän purkua, niin tuli vähän ylimääräistä työtä. Purin kummanki puolen navat kirin laakerit, puhistin ja laitoin uudet tiivisteet ja sitte kasasin. No eihän siinä mitään, aloin sitte purkamaan tuota pinjonia että saan vaihettua sinnekin uudet laakerit... MIKSI KUKAAN EI SANONU ETTÄ VETOAKSELIT PITÄÄ OLLA POIS PAIKALTAAN ETTÄ PERÄ IRTOAA!! Joo no tuleepa tutuksi nuo navat ku muutaman kerran purkaa.
Niin että jos joku tarvii napojen purkuohjeita niin täältä pesee :lol:
Kyllä se vielä tuosta menee...
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

arto pääkkö kirjoitti:Pikkuhiljaa... Tervetuloa vaan, keitellään ainaki kahvit jos oot kulkemassa. Ei ole vielä remontti valmis. Pitää vetää välillä henkeä. Tuli vähän hölmöiltyä tai ku ei tienny tuota perän purkua, niin tuli vähän ylimääräistä työtä. Purin kummanki puolen navat kirin laakerit, puhistin ja laitoin uudet tiivisteet ja sitte kasasin. No eihän siinä mitään, aloin sitte purkamaan tuota pinjonia että saan vaihettua sinnekin uudet laakerit... MIKSI KUKAAN EI SANONU ETTÄ VETOAKSELIT PITÄÄ OLLA POIS PAIKALTAAN ETTÄ PERÄ IRTOAA!! Joo no tuleepa tutuksi nuo navat ku muutaman kerran purkaa.
Niin että jos joku tarvii napojen purkuohjeita niin täältä pesee :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

Niin onhan mulla toinenki juttu tuossa autossa mikä vähän askarruttaa. Se on alkanu nykimään ajon aikana, tai tekee sellaisen pikku nykäyksen aina silloin tällöin. Ja nykysin se on tehny sitä jo vähän tiheämmin. Auto lähtee ihan normaalisti aina käyntiin ja käy tasasesti. Eikä ahtopaineen mittarissa eikä missään muussakaan mittarissa näy mitään heittoa nykäsyn aikana. (tai se kyllä tapahtuu niin nopeasti ettei ehi reagoida)Oon tässä miettiny että sehän alkaa jo kohta käymään akseleitten päälle jos koko ajan rysäyttelee :?
Oon tarkistanu sen polttoaineen ohjausreleen mikä on siellä hanttimiehen jalkatilassa, mutta siinä ei kyllä näkyny minkäänlaisia hapettumiaja sisukset oli kiinni niinku pitääki ja kärkiväli puhas, eli en usko vian olevan siellä.
EDICin tangon käytän varmaan kohta pois että sais vikoja rajattua, mutta ennen sitä ajattelin tarkistaa sen polttoainepumpun kalvon ettei se ole kovin vahvassa öljymönjässä. Onko tietoa, saako sen kuivata aivan kokonaan, eli puhistaa bensalla, vai pitääkö kalvolle laittaa jotain rasvaa puhistuksen jälkeen?
Kyllä se vielä tuosta menee...
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

No niin, nyt ei alusta enää jyristä. Vikahan oli siinä pinjonin isommassa laakerissa. Mulla vaan iski laiskuus tässä keväällä enkä sitte viittiny sitä alkaa vaihtamaan, no sehän sitte lopulta korkkas ja mureni vielä perän sisään! Onneksi hitaan puolen ykkösellä ja huomasin vian heti ensi rusauksella. Pikku jäljen ehti lyödä pinjonin kartiohammasrattaaseen, ei kuitenkaan sitä tarvinnu vaihtaa...
Nykimis vikaakaan en ole tässä ehtiny sen enempää selvittää, muuta ku sen että jos otaa edicin tangon pois niin se loppuu. Öljyt ja suodatin on vaihettu, ei vaikuttanu. paineet ok. Onko tuossa edicillä joku oma kello vai mikä se on joka on siinä edicin alla? Voisko siinä olla vikaa?
Kyllä se vielä tuosta menee...
parta
Viestit: 35
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 10:54 am
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja parta »

pikkulinnut lauloivat että onnellinen cruiseristi oli nähty saukirkolla vissiin heinäjärven pihalla :D
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

Onnellinen ja onnellinen :cry: Kivi meni renkaan kyljestä sisään ja teki niin ison vekin ettei voinu korjata. Eikä tietenkään kukaan muu ajele täälläpäin 37 renkailla, eli vararengas piti hakea ruottista asti. Ostin sitte sinnissäni koko sarja creepyjä, nyt jäi 3 vararengasta :twisted: .
Nykiminen alkaa jo pikkuhiljaa ottaa kupoliin! Ei se vika ainakaan siinä edicin kellossa ole, koska johon irrottaminen ei auttanu mitään. Pitääkö juuri nakata tuo tanko peräkoppiin ja vetää sammutus vaijeri jostaki hyttiin... Ärsyttää :evil: :evil:
Kyllä se vielä tuosta menee...
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Nykiminen alkaa jo pikkuhiljaa ottaa kupoliin! Ei se vika ainakaan siinä edicin kellossa ole, koska johon irrottaminen ei auttanu mitään. Pitääkö juuri nakata tuo tanko peräkoppiin ja vetää sammutus vaijeri jostaki hyttiin... Ärsyttää Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Kokeiles painaa hieman kytkintä koko ajan,eli häviäsikö se nykiminen silloin?

Jos , niin vika saattaa olla koneen maadoituksessa.

Ja jos avaat sen kalvosysteemin niin vaihda se samalla vaivalla,ja sehän on sitten ihan perinteistä nahkaa eli sen mukaan sitten.

Olikos auto hj 60 vai 61?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

Pitääpä kokeilla. Auto on hj60.
Mistä kohtaa sitä maa vikaa kannattaa alkaa hakemaan? Akun liitännät olen kyllä käyny läpi ja kaikki liittimet mihin mormaalihommalla pääsee käsiksi.
Kyllä se vielä tuosta menee...
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Eikös se koneen maarotusjohto mane vasemmalle puolelle, lähtee aluks akulta sisälokasuojaan ja jatkuu siitä koneen kylkeen. Joko olet tyhjentäny öljyt siitä säätökotelon sivusta olevasta 6 mm ruuvista jonka avainväli 10mm, sen nahkakalvon "väärälle puolelle" kertyy ajansaatosa öljyä, ja nykiminen alkaa aluksi pienillä nopeuksilla kasvaen öljyn lisääntyesä sinne kalvon taakse.
Vastaa Viestiin