Kävin korjauslistan konttorilta. Apua kaivataan taas.
Valvoja: Käyttäjä
joopa,vähälläpä on topicin aloittaja päässy!itell on juuri leimattu hoojii ku ostin sen joulun alla...nyt on vasta menny neliö peltiä ja viel ois kuskin taka kulma tekemättä takaovesta taakke päin...,no rupesin siin ohessa katteleen runkoo ja totesin et tää on aika pas..surkee,no eikun sarja puheluita ja kas löytyi oikein hyvä runko joka odottaa pääsyä kopan alle ku saa sen korin kuosiin!oikeesti ton auton paikka ois ollu kusari/osiks purku ,mutta ku on vähä hölmö niin minkäs teet!ja pitäähän mihel puuhaa olla!!!et onnee vaan pikku katsastus rementtiin!
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Kyllä Jollapaku on valitettavan oikeassa. On se pirullista hitsattavaa noin vanha runko. Tuli tuossa heräillessä mieleen, että minkälainen paperisota se on vaihtaa runko hyväkuntoiseen koriin+tekniikkaan? Runkopalkissahan se numero on.
Millähän turvesuolla tuo auto on ollut ajossa, kun runkopalkin sisukset on täynnä jotain ihme höttöä. Tuskin tekkee kovin hyvää rungon tulevaisuudelle
Millähän turvesuolla tuo auto on ollut ajossa, kun runkopalkin sisukset on täynnä jotain ihme höttöä. Tuskin tekkee kovin hyvää rungon tulevaisuudelle

-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
...ja pitkä vääntiö ja tervaa kierteisiin.Iisiraireri kirjoitti:Ja pitäisi taas käydä työkalukaupassa. Pitäisi takajousen U-kiinnikkeet aukaista. Pitkä 22 mm hylsy ostoslistalle.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Voipi olla, että kannattas tilata ne U-pultit uusiks. Saattaapi olla aika työ kammeta niitä auki, eikä ole edes varmaa, että aukeaako. Kivempi vetää laikalla poikki ja laittaa uutta. Eikä maksa ihan mahdottomia.
Pitkä voimahylsy riittää pituudeltaan
Pitkä voimahylsy riittää pituudeltaan
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Kaksi konkaria edellä osuivat kyllä oikeaan. Kaksi päivää olen suhutellut ruosteenirrottajaa noihin kierteisiin, mutta eivät inahtaneetkaan pitkällä varrella. Valitettavasti ne höyhenetkin jäi ostamatta, tyydyn kierimään pienoisessa häpeässä. Maanantaaina U-pultteja ostamaan. Löytyykö muualta kuin Tojo-tiskiltä?
Laitehan on jo siinä iässä että vastaavia mitsuja on jo parikin sukupolvea sulatettu ratakiskoksi.
Eli hitsaa se runko,ja muut hommat päälle niin siinä on autoa pitemmäksi aikaa kun monessa tänä päivänä uutena ostetussa.
Ja ne korjaus kulut on aika pieniä verrattuna lainanhoitokuluihin jos ostaa minkä tahansa nyky biilin.
Nimim.81` Bj:llä vuodesta 96. Ja tätä nykyä 40 tkm vuodessa eikä kannata uutta edes miettiä.(koska uutta ei enää saa)
Eli hitsaa se runko,ja muut hommat päälle niin siinä on autoa pitemmäksi aikaa kun monessa tänä päivänä uutena ostetussa.
Ja ne korjaus kulut on aika pieniä verrattuna lainanhoitokuluihin jos ostaa minkä tahansa nyky biilin.
Nimim.81` Bj:llä vuodesta 96. Ja tätä nykyä 40 tkm vuodessa eikä kannata uutta edes miettiä.(koska uutta ei enää saa)
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
On sitä ruoste ongelmaa muillakin, nimittäin mun hoijakkaan tullu laiteltua uudet oven alapellit, alempi takaluukku oikaistu ja hitsailtu kasaan, takakaaret työn alla, helmojen takaosa tehty uusiksi palkkeja varten ja peräkontin sivut hitsattu muuhun koriin takaisin kiinni.
Kaikki muut pellit paitsi takakaaret on 1,5mm vahvuudella
Enään pitäis hioa hitsipisteet vähemmäksi ovista, etulokarit korjailla, etuhelma siinä valojen alla rakentaa suunnilleen kokonaan ja pari pikkureikää lattiasta sekä pari korin kiinnitys kohtaa kursia kasaan..
Kaikki muut pellit paitsi takakaaret on 1,5mm vahvuudella
Enään pitäis hioa hitsipisteet vähemmäksi ovista, etulokarit korjailla, etuhelma siinä valojen alla rakentaa suunnilleen kokonaan ja pari pikkureikää lattiasta sekä pari korin kiinnitys kohtaa kursia kasaan..
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Tällä osastolla on meijänkin hojossa vielä töitä, mutta nyt saa hitsailla vähän väljemmällä aikataululla. Runkopalkit on savea täynnä. Pitää vissiin rakennella vesiputkesta huuhtelutyökalu ja huuhdella palkit tyhjäksi.Jason kirjoitti:... helmojen takaosa tehty uusiksi palkkeja varten ja peräkontin sivut hitsattu muuhun koriin takaisin kiinni.
...
Kaiken maailman kuraa se oli mullakin runkoputket täynnä, silloin ostettaessa. Kävin katsurilta kysymässä, että saako porata isommat reiät sinne runkopalkkien alapuolelle.. Siellähän on jo alkureiät olemassa luokkaa 10mm niin niihin porailin tuommosella kartioporalla 28mm reiät ja eiku vettä helkutisti perään kolmena eri päivänä, välillä auton asentoa muutellen.
Nyt on muuten puhtaat runkopalkit ja jotain mömmöjä sinne ruiskuttelin.
Nyt on muuten puhtaat runkopalkit ja jotain mömmöjä sinne ruiskuttelin.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Mitä sinne kannattaa laittaa? Tietenkin kunnon kuivumisaika, että ei märälle ruuttaile.Jason kirjoitti:...Nyt on muuten puhtaat runkopalkit ja jotain mömmöjä sinne ruiskuttelin.
Viimeksi muokannut Iisiraireri, La Touko 22, 2010 7:21 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.