Pyörän mutterit auki?
Valvoja: Käyttäjä
Edelleenkin jos saat ne ehjänä irti niin ei tarvi purkaa mitään...
Eli jos ei ole kiire niin kannattaa pistää se pastilli huuleen ja askarrella ne mutterit auki.
Jos taas tuntuu että heti pitäisi saada niin sitten vaan pultit poikki,ja sen jälkeen kyselemään mistä saisi uusia ja kuinka nopeasti...Ja sitten nuo edellä mainitut pura ja kasaa hommat.
Eli jos ei ole kiire niin kannattaa pistää se pastilli huuleen ja askarrella ne mutterit auki.
Jos taas tuntuu että heti pitäisi saada niin sitten vaan pultit poikki,ja sen jälkeen kyselemään mistä saisi uusia ja kuinka nopeasti...Ja sitten nuo edellä mainitut pura ja kasaa hommat.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
Joo hakkamallahan saa sytytystulpankin vaihdettua. Kyllähän se hirmunen hakkaminen pitäs tässä remontissa unohtaa. Väsyttämällä pääsee pitemmälle jos vaan hermo kestää.
Vittuilin aikanaan rengasmiehelle vähän liikaa ja se veti semmoisen momentin pultteihin että hermot meni ihan totaalisesti. JIIHAAN kanssa pieksettiin ne mutterit paskaksi hakkurin terällä ja suunnattomalla lekalla että pinnapultit jäi ehjäksi. Mieluummin uusii ne mutterit. Tuli vittuiltua heti 2 kertaa. Ensimmäinen ja viimeinen
"PAA SITTEN NE PULTIT KIINNI NIINKU MIEHET ETTEI IRTUA ITTESTÄÄN"
Ei sitten irronnut
Vittuilin aikanaan rengasmiehelle vähän liikaa ja se veti semmoisen momentin pultteihin että hermot meni ihan totaalisesti. JIIHAAN kanssa pieksettiin ne mutterit paskaksi hakkurin terällä ja suunnattomalla lekalla että pinnapultit jäi ehjäksi. Mieluummin uusii ne mutterit. Tuli vittuiltua heti 2 kertaa. Ensimmäinen ja viimeinen

"PAA SITTEN NE PULTIT KIINNI NIINKU MIEHET ETTEI IRTUA ITTESTÄÄN"
Ei sitten irronnut

AIVAN OIKEIN!!!!! PRKL.....Antsa kirjoitti:Sama pätee jossain määrin myös naisiin...Kyllähän se hirmunen hakkaminen pitäs tässä remontissa unohtaa. Väsyttämällä pääsee pitemmälle jos vaan hermo kestää.








[totally offtopic]
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Tuosta tulikin mieleeni, että justiinsahan ostin Biltemasta Toyotaan mutterit ja maksookin jotain luokkaa 5€/20kpl sisältäen 4 lukkomutteria avaimineen. Kaksi satsia ostin jottei noita lukkomalleja tarvinnu käyttää. Oli tosin kullan väriset (olis ollu punaasiakin, mustat oli loppu) mutta eipä haittaa kun tuo väri näkyy tippuvan käytössä.Jussi kirjoitti:Joo hakkamallahan saa sytytystulpankin vaihdettua. Kyllähän se hirmunen hakkaminen pitäs tässä remontissa unohtaa. Väsyttämällä pääsee pitemmälle jos vaan hermo kestää.
Vittuilin aikanaan rengasmiehelle vähän liikaa ja se veti semmoisen momentin pultteihin että hermot meni ihan totaalisesti. JIIHAAN kanssa pieksettiin ne mutterit paskaksi hakkurin terällä ja suunnattomalla lekalla että pinnapultit jäi ehjäksi. Mieluummin uusii ne mutterit. Tuli vittuiltua heti 2 kertaa. Ensimmäinen ja viimeinen![]()
"PAA SITTEN NE PULTIT KIINNI NIINKU MIEHET ETTEI IRTUA ITTESTÄÄN"
Ei sitten irronnut
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Tervehdys kaikille henkisesti mukana olleille!
Maltti on valttia! Nyt joutuu nöyränä syömään omat sanansa. Eilen suihkuttelin neljännen kierroksen ruosteenirrotusspraytä muttereihin.
Tänään oli niin hieno keli olla ulkosalla, että työkalut esiin ja hommiin.
Jo eka lähti niin helposti, että nauratti. Aloitin täällä viisastuneena takapyörästä ja kaikki lähti auki kohtuu voimalla. Kierteistä näki, että ruosteenirroitin oli kuitenkin "uinut" lähes koko kierteen matkalle ja tehnyt tehtävänsä.
Nyt on kaikki mutterit käytetty auki ja kierteet tervattu. Seuraavaan reissuun voi startata entistä luottavaisemmin mielin
Maltti on valttia! Nyt joutuu nöyränä syömään omat sanansa. Eilen suihkuttelin neljännen kierroksen ruosteenirrotusspraytä muttereihin.
Tänään oli niin hieno keli olla ulkosalla, että työkalut esiin ja hommiin.
Jo eka lähti niin helposti, että nauratti. Aloitin täällä viisastuneena takapyörästä ja kaikki lähti auki kohtuu voimalla. Kierteistä näki, että ruosteenirroitin oli kuitenkin "uinut" lähes koko kierteen matkalle ja tehnyt tehtävänsä.
Nyt on kaikki mutterit käytetty auki ja kierteet tervattu. Seuraavaan reissuun voi startata entistä luottavaisemmin mielin

-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Eijäsen 57 kirjoitti:Sellainen hölmö kysymys,että kun on noita irroitusöljyjä ja minulla on mitä lie kokemuksia niistä, mutta meneekö se öljy tosiaan sinne kierteisiin ajan kanssa jollain esim kapillaari-ilmiöllä tai ihan miten vaan mutta meneekö tosiaan maltilla loppuun asti
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Tuoreen kokemukseni perusteella olen eri mieltä. Lainasin kaverilta vararenkaan ennen joulua kuusenhakureissuun. Jo silloin tiedostin ongelman, että nuo vuosikausia kiinni olleet mutterit eivät maastossa tavan ristikkoavaimella välttämättä aukea. Ruiskutin neljä kertaa irroitussprayta muttereihin, viimeksi eilen. Tänään kun aukaisin mutterit, niin kierteet näyttivät kosteilta koko matkalta. Oletan irroitusaineen imeytyneen pitkän odotusajan ansiosta kapillaarisesti kierteisiin. Eli aikaa tarvitaan, jos näillä haluaa tulosta aikaan. Kiteytettynä; malttia tai apinanraivoa. Itteeni onnittelen tuosta riittävästä maltista.
Jos mutterit/pultit on oikeasti kiinni ei öljyistä hirveasti apua ole. Kapillaari tosin voi tapahtua heti kun kierre on "korkannut" auki ja täten helpottaa loppurutistusta.
Öljyn ja lämmön yhdistämisestä tosin kapillaaria saattaa jo auttavassamäärin syntyä, mutta nämä CRC ja muut liotinpohjaiset tahtoo haihtua ennenkuin varsinaisesta vaikutuksesta on hyötyä
Öljyn ja lämmön yhdistämisestä tosin kapillaaria saattaa jo auttavassamäärin syntyä, mutta nämä CRC ja muut liotinpohjaiset tahtoo haihtua ennenkuin varsinaisesta vaikutuksesta on hyötyä
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81