Kuva Kuva

Pyörän mutterit auki?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Edelleenkin jos saat ne ehjänä irti niin ei tarvi purkaa mitään...

Eli jos ei ole kiire niin kannattaa pistää se pastilli huuleen ja askarrella ne mutterit auki.

Jos taas tuntuu että heti pitäisi saada niin sitten vaan pultit poikki,ja sen jälkeen kyselemään mistä saisi uusia ja kuinka nopeasti...Ja sitten nuo edellä mainitut pura ja kasaa hommat.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

maksaa toyotalla 7e kipale ne pinnapultit,itte en kovin montaa kehtais katkoa sillä hinnalla.
maaristeilijä
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Joo hakkamallahan saa sytytystulpankin vaihdettua. Kyllähän se hirmunen hakkaminen pitäs tässä remontissa unohtaa. Väsyttämällä pääsee pitemmälle jos vaan hermo kestää.

Vittuilin aikanaan rengasmiehelle vähän liikaa ja se veti semmoisen momentin pultteihin että hermot meni ihan totaalisesti. JIIHAAN kanssa pieksettiin ne mutterit paskaksi hakkurin terällä ja suunnattomalla lekalla että pinnapultit jäi ehjäksi. Mieluummin uusii ne mutterit. Tuli vittuiltua heti 2 kertaa. Ensimmäinen ja viimeinen :lol:

"PAA SITTEN NE PULTIT KIINNI NIINKU MIEHET ETTEI IRTUA ITTESTÄÄN"

Ei sitten irronnut :twisted:
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Kyllähän se hirmunen hakkaminen pitäs tässä remontissa unohtaa. Väsyttämällä pääsee pitemmälle jos vaan hermo kestää.
Sama pätee jossain määrin myös naisiin...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Antsa kirjoitti:
Kyllähän se hirmunen hakkaminen pitäs tässä remontissa unohtaa. Väsyttämällä pääsee pitemmälle jos vaan hermo kestää.
Sama pätee jossain määrin myös naisiin...
AIVAN OIKEIN!!!!! PRKL..... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
[totally offtopic]
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Onneksi on taas viikonloppu ja pari päivää aikaa "houkutella" noita aukeemaan :) Tosin kelkkakin pitäs saada kuntoon :(
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Jussi kirjoitti:Joo hakkamallahan saa sytytystulpankin vaihdettua. Kyllähän se hirmunen hakkaminen pitäs tässä remontissa unohtaa. Väsyttämällä pääsee pitemmälle jos vaan hermo kestää.

Vittuilin aikanaan rengasmiehelle vähän liikaa ja se veti semmoisen momentin pultteihin että hermot meni ihan totaalisesti. JIIHAAN kanssa pieksettiin ne mutterit paskaksi hakkurin terällä ja suunnattomalla lekalla että pinnapultit jäi ehjäksi. Mieluummin uusii ne mutterit. Tuli vittuiltua heti 2 kertaa. Ensimmäinen ja viimeinen :lol:

"PAA SITTEN NE PULTIT KIINNI NIINKU MIEHET ETTEI IRTUA ITTESTÄÄN"

Ei sitten irronnut :twisted:
Tuosta tulikin mieleeni, että justiinsahan ostin Biltemasta Toyotaan mutterit ja maksookin jotain luokkaa 5€/20kpl sisältäen 4 lukkomutteria avaimineen. Kaksi satsia ostin jottei noita lukkomalleja tarvinnu käyttää. Oli tosin kullan väriset (olis ollu punaasiakin, mustat oli loppu) mutta eipä haittaa kun tuo väri näkyy tippuvan käytössä.
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

No voi harmi. Perjantaina kävin Biltsussa ja kävi mielessä, että täällä uuet mutterit, vaan hylkäsin ajatuksen ja marssin kassalle.
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Tervehdys kaikille henkisesti mukana olleille!

Maltti on valttia! Nyt joutuu nöyränä syömään omat sanansa. Eilen suihkuttelin neljännen kierroksen ruosteenirrotusspraytä muttereihin.
Tänään oli niin hieno keli olla ulkosalla, että työkalut esiin ja hommiin.
Jo eka lähti niin helposti, että nauratti. Aloitin täällä viisastuneena takapyörästä ja kaikki lähti auki kohtuu voimalla. Kierteistä näki, että ruosteenirroitin oli kuitenkin "uinut" lähes koko kierteen matkalle ja tehnyt tehtävänsä.
Nyt on kaikki mutterit käytetty auki ja kierteet tervattu. Seuraavaan reissuun voi startata entistä luottavaisemmin mielin :-)
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Niin ja kiitos Jaappanin autoinsinöörille, joka suunnitteli tuon pyörän kiinnityksen muttereilla, ei pulteilla.
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Sellainen hölmö kysymys,että kun on noita irroitusöljyjä ja minulla on mitä lie kokemuksia niistä, mutta meneekö se öljy tosiaan sinne kierteisiin ajan kanssa jollain esim kapillaari-ilmiöllä tai ihan miten vaan mutta meneekö tosiaan maltilla loppuun asti
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

jäsen 57 kirjoitti:Sellainen hölmö kysymys,että kun on noita irroitusöljyjä ja minulla on mitä lie kokemuksia niistä, mutta meneekö se öljy tosiaan sinne kierteisiin ajan kanssa jollain esim kapillaari-ilmiöllä tai ihan miten vaan mutta meneekö tosiaan maltilla loppuun asti
Ei
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Tuoreen kokemukseni perusteella olen eri mieltä. Lainasin kaverilta vararenkaan ennen joulua kuusenhakureissuun. Jo silloin tiedostin ongelman, että nuo vuosikausia kiinni olleet mutterit eivät maastossa tavan ristikkoavaimella välttämättä aukea. Ruiskutin neljä kertaa irroitussprayta muttereihin, viimeksi eilen. Tänään kun aukaisin mutterit, niin kierteet näyttivät kosteilta koko matkalta. Oletan irroitusaineen imeytyneen pitkän odotusajan ansiosta kapillaarisesti kierteisiin. Eli aikaa tarvitaan, jos näillä haluaa tulosta aikaan. Kiteytettynä; malttia tai apinanraivoa. Itteeni onnittelen tuosta riittävästä maltista.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Jos mutterit/pultit on oikeasti kiinni ei öljyistä hirveasti apua ole. Kapillaari tosin voi tapahtua heti kun kierre on "korkannut" auki ja täten helpottaa loppurutistusta.
Öljyn ja lämmön yhdistämisestä tosin kapillaaria saattaa jo auttavassamäärin syntyä, mutta nämä CRC ja muut liotinpohjaiset tahtoo haihtua ennenkuin varsinaisesta vaikutuksesta on hyötyä
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Oikeita irrotusaineitahan on erikseenki, mutta näistä jokapaikanaineista WD40 todettu paljon paremmin tunkeutuvaksi kuin CRC 5-56. Myös lukkoihin parempaa. Tuntuu että CRC:ssä on jo liikaa liuotinta suhteessa voiteleviin aineisiin.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin