Vetää laakista alarajalle, eli 245Nm. Sitten testaa sitä pyöritystä. Jos ei pyöritysmomentti mene annettuun väliin, niin kirraa mutteria lisää ja testaa taas pyörittää. Yli 441Nm ei pitäisi olla. Melkoista iterointia tuo on, mutta pitäisi tulla sit kans hyvä.oltzi kirjoitti:eli montako kertaa sitä pitäis kiristää? esim eka 80nm sitte 140nm 200nm ja sit 250nm? ja mutterista pitäis kans kääntää pienellä momentti avaimella 2,5nm voimalla ja koittaa lähteekö pyörii??Hessu kirjoitti:HJ:n alkuperäsen korjauskirjan mukaan momentti on välillä 245-441Nm ja oikea momentti on sitten kun mutterista 1,9-2,5Nm momentilla kääntää, lähtee välitys pyörähtämään. Vanhaa laakeria käyttäen 0,9-1,3Nm. Kiristys pitää tehdä asteittain, koska jos kiristät kerralla liikaa, menee krymppiholkki kasaan ja se kun ei veny enää uusiin mittoihin, pitää se sitten vaihtaa uuteen taas.oltzi kirjoitti:mikähä on ton pinjonin mutterin kiristys momentti? autodata ei tiedä.
HJ 61 taka pinjonin kiristys mommentti?
Valvoja: Käyttäjä
#428