Pannas nyt loppu ihmettelylle, ne siihen muoviseen kynttilänjalkaan yhdistyvät putket ovat tankin ilmanpoistoputkia, joiden käytännössä ainoa funktio on päästää ilma pois polttoaineen edeltä pinnan noustessa tankkausvaiheessa. Ts. kun jostain syystä tankkiin on tehty noita pahkuroita yläosaan, niin jokaisen pahkuran sisällehän jäisi ilmatila ellei sitä ilmaa johdettaisi sieltä jollakin tavalla pois.
Samalla periaatteella sitten nestepinnan vajetessa täyty tankkiin saada korvausilmaa, nyt en muista oliko korkissa huohotinta vai mistä se sitä ilmaa imeskelee.
Tosin täytyy myöntää että ylläolevat on opiskeltu BJ:n tankista, jos jollakin olisi esim. vuotavaa HJ:n tankkia jonka voisi halkaista, olisi tietysti kulttuuriteko laittaa kuvat näkyviin. Tosin tuskin siellä paljoa noita BJ:n tankkia ihmeellisempiä ratkaisuja on, samanlainen putkihässäkkä niissäkin on.
Uusissa dieseleissä käytetään tosiaan polttoainetta pumppujärjestelmän jäähdyttämiseen, ja vain n. 10% kierrossa olevasta polttoaineesta menee poltettavaksi, loput palaavat tankkiin ylimääräisen lämmön kanssa.
"Kummallisia" putkia.
Valvoja: Käyttäjä
Irroitin tänään koko siirtopumpun hj60:stä. Eli paluupuoli tulee takaisin siihen siirtopumpulle (näin arvelinkin kun purin sitä)? Mutta mistä kohdasta tarkalleen se paluupuoli tulee siihen siirtopumppuun (ihmettelin, kun heilui se paluupuolen putki hulvattomasti, kun oli irti siirtopumpusta -> onko se letkulla vai onko sieltä mulla putki poikki????)?hj60 kirjoitti:Siihen siirtopumpun imupuolelle.
Taidan sitten itselleni jättää ne letkuhässäkät sinne, mutta uusin kaikki letkut kyllä. Jos se kerran tankkaamista nopeuttaa ym.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
En nyt jaksa lähteä tarkistamaan miten se mulla kulkee tarkalleen, mutta näet ku vähän tutkit. Sehän kerää ne paluut joka suuttimelta, ja ne tulee etupäästä konetta alas, jostain sieltä pumpun takaa kiertäen, siinä on välillä putkea ja välillä letkua.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.