Kuva Kuva

Toyota 4 Runner käynti häiriö!(Päästöt korkeat)?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Ei ainakaan rekisteri otteessa ole merkintää että olis "uitettu" jostain päin maailmaa eli on kaiken ihan "suomi" auto. Kahdella lamdalla??? missäköhän se toinen olisi.... se mikä vaihdettiin oli katin tuntumassa eli sen etupuolella ja pakoputkessa ei vuotoja. Mutta missä on polttoainesuodatin..... auton allako kun ei konehuoneesta löydy ja liittyykö vaihtoon jotain jippoja????????

Nyt kun käytin autoa joka oli seisonut elisestä asti, lähtikäyntiin hyvin mutta kävi täristäen käytin haaleaksi ja sammutin. Varti päästä kun rupesin siirtämään autoa talliin niin käynti oli taas ihan normaalia tasaista ja kaasuunkin vastasi normaalisti........ voiko ilmamääränmittari vai mikä se olikaan tehdä tällaista :?: :?:
Viimeksi muokannut juriihi, La Marras 10, 2007 8:49 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Mun oli yhdella lambdalla
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

jos kahdella lambdalla, on toinen pakosarjassa. Mutta aika harvassa noi kaksi lampaiset Suomessa. Tup nylkytys on yleistä Runnereissa (v6 bensa)
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Eipä saanut pa-suodatinta oulusta/kempeleestä kun eilettäin kyselin, tilaus tavaraa ja menee vasta tiistaille ennenku saapuu tänne, noooh ompa viikonloppu aikaa etsiä suodatinta ja käydä liittimiä läpi konehuoneessa samalla vois tutkailla tuota eberiä(b5w) joka on mykkänä???? Ainut mihinkä jotain eloa tulee on kellokytkin............... :?: :?: :?:


Sieltähän se pa-suodatin löytyi runkopalkin kyljestä apukuskin penkin paikkeilta, eipä voi muuta sanoa että ompa pieni!!!! Eberistä oli ainakin tulppa mykkänä(purin irti lämmittimestä ja mittasin ja annoin akusta suoraa virtaa mutta ei tapahtunut mitään)
Sitten vielä käytin autoa tyhjänkäynnillä n. 40min ja kävi nätisti, ainut missä vaiheessa meinasi kakistella oli kylmänä nopealla joutokäynnillä jolloin kone tarvitsee enemmän bentseeniä, rupiaa tuntumaan että vika on bensa puolella :?: :?: :?:


Eberi heräsi tulille kun uuden tulpan vaihdoin :D :D
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Noh niin suodatin saatiin vihdoin ja viimein vaihdettua, mutta käyntihäiriö jatkuu edelleen. Kierrosten ollessa 1300-1800 konee täristää nopeasti kun kaasua painaa niin kone miettii ennenkuin ottaa kierroksia enemmälti ja ajossa huomaa liikkeelle lähtiessä joutuu antamaan kierroksia että jaksaa lähtiä, jotesakkin tuntuu että alavääntö puuttuisi ja käynti on semmoista papattamista muistuttavaa :( :( :( Mitenkä käyttäytyy viallinen polttoaine-suutin???? Bensa puolella tuntuis tuon vian olevan??? Nakelkaahan neuvoja tulemaan mitä kotikonstein vois vielä kokeilla muuten täytyy varmaan korjaamolle kiikuttaa.................. :( :( :(
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ootko jakajan alipaine säätimen kattonu? jos on 2 putkee niin kummastakin pitäis jakajan sisäosien liikkua johki päin!
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

jaa, voiskos ECU juonitella? se vaan saattaa olle jo sen verta hintava palikka ettei kannata vaihtaa ennenkuin varmaa.
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Lisätään vielä semmonen tieto jotta siis välillähän kone käy normaalisti ja tehotkin on tallessa, mutta jo muutaman maantie kilometrin jälkeen alkaa nikottelu ja jos kylillä ajelee oikein varovasti niin saattaa toimia pitempään. Noin äkikseltään on käynyt mielessä jotta siellä joku paskakikkare tukkis suuttimen joskus on auttanut kun sammuttaa auton ja antaa seistä vähän aikaa niin hyvällä lykyllä käynti on taas normaalia. V-tuttaa kun ei saa selvyyttä mikä siellä juonii :x :x :x

Kävin tarkistamassa vielä ton virranjakajan mutta ei tuohon tule alipaine letkuja olenkaan, neljä sähköjohtoa vaan(värit ei jäänyt mieleen)???

ECU..... Missähän tommoinen kalikka luuraa????


Ilmanpuhdistin kotelossa olevasta"ilmanmäärä mittarista" nyppäsin käydessä johdon irti(se leveä- liitin) niin kone sammui ja niinkait sen pitääkin????
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Käy huonosti

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Yritäppä semmosta konstia että puhallat paineilmalla tankkiin päin putket puhtaaks, saattaa olla imuputken pääsä tankisa jotain kakkaa eikä anna pa;n tulla kunnolla putkeen,toi varovasti ajaen tai pieni seisotus välillä kertos vähän sinnepäin
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Noh niin hetken auto jo pelittikin...!!! pari nykäsyä ja huono käynti palasi!!! kun irroitaa lambda-anturin johdon niin ei ole vaikutusta käyntiin :shock: :shock: :shock: eli voisko oletaa että tämä just uusittu anturi olisi mykkänä :?: :?: :?: Sammutin auton ja otin akunkengän irti ja oottelin 10min ja uusi yritys käynti oli samanlainen, edelleen kun käytti anturin johtoa irti ei mitään vaikutusta......... Pitää kaiken huomenna soitella liikkeeseen joka vaihtoi sen, onhan osalla takuuta vuosi jäljellä.....!!!!!!!
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Lambdalla ei ole mitaan suurempaa vaikutusta kayntiin, varsinkaan jos koneessa on jotain muuta vikaa.

Terv. Mies joka ei huomannut etta omasta runnerista puuttui iso pala yhdesta pakoventtiilista ja toisen pytyn tulpanjohto oli poikki, ennen kuin katsastuksessa huomauttivat paastoista..
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Keskiviikkona kävin taas tojon kanssa korjaamolla. Lambda oli ok! Mutta asentaja ei löytänyt lamdalta tulevaa signaalia moottorin ohjaus boxilta homma pistettiin kasaan siltä päivältä ja nyt ootellaan että saavat sähkökuvia Kuusamon-toyotalta, helsinginpäästä eivät saaneet....??? Samalla katsoivat päästöt niissä ei olut mitään mikä viittaisi moottorivaurioon, ainakin niin kertoivat ja kokeeksi käyttivät tulpanhattuja irti vuorotellen joka tulpasta auton käydessä, jokaisella irroituksella käynti huononi huomattavasti...

Mutta ihmetys oli suuri kun torstai aamuna kun lähettiin liikenteeseen niin auto pelitti niinku pitääkin"kehrää kuin kissa" ja vedotkin on entisellään ei merkkiäkään että mitään vikaa olis ollutkaan...... :shock: :shock: :shock: Sanotaanko että sangen haastava ja vittumainen oire/vika????
Nyt tässä jännätään milloinka taas alkaa epätasainen ja tehoton käynti
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
Avatar
HiluxMan
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 1:05 pm
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja HiluxMan »

Tähän astisen perusteella yksi vaihtoehto on, että kosketushäiriö lamda-anturin piuhoissa anturilta ECUlle. Hiluxissa se ECU on repsikan puolen jalkatilassa sivupaneelin takana.

Anturille tulee 4 johdinta.
G-Y (vihreä/keltainen) menee ECUlle HT-liittimelle, B-Y (sini-keltainen) tuo plussan, B (sininen) menee ECUn OX-liittimelle ja BR (ruskea) miinukseen.
Hilux V6 1988
Pajero 2.8 A 1999
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Jees! Tässä on odoteltu reilu viikko jotta korjaamo sais sähkö-kuvat jotka passaisivat juuri tähän meikäläisen yksilöön, viimeksi kun kävin niin kirjat oli saatu, mutta ei niistä hyötyä ollut :( :( . Nooh! Tässä on ajeltu vaihtelevasti välillä kyyti on niin tasaisen leppoisaa ja välillä tehottomasti nykivää. Nyt kun pahin vi....us helpotta ja ajatuskin rupiaa toimimaan niin tiedustelisin semmosta jotta voisko tämä ongelma johtua sytytyksen-ohjain yksiköstä tai hall-anturista :?: :?: :?: . Sen verran olen etsinyt tietoa jotta jos hall-anturi olisi mykkä, niin moottori käynnistyvyys olis huonoa mutta sitä ongelmaa ei ole tässä minun tapauksessani, mutta tuo sytytyksen-ohjain voisi ehkä tälläistä aiheuttaa. Sitä kanssa olen miettinyt jos vika olisi lambdassa tai ECU-ssa niin eikös tuon moottorin häiriö-valon tulisi palaa tai vilkutella....

Semmoisen olen myös laittanut merkille kun ajelee niin ettei nosta kierroksia kovin ylös niin auto tuntuisi pelittävän ihan kivasti elikkäs olen yrittänyt pitää kierrokset alle 2500.... Mutta en tiedä sitten..? jatketaan mietiskelyä ja tutkimista..... Ja kiitoksia kaikille jotka jotain vinkkiä on antaneet ja lisää saa antaa!!!! PS. Hyvää Joulun odotusta kaikille lukijoille :D :D :D
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
Avatar
HiluxMan
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 1:05 pm
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja HiluxMan »

Minkä vuotinen sun 4Runneri on? Mulla on -88 sähkökuvia, meinasin laittaa tähän mutten tiedä miten, sen syttyosan.
Hilux V6 1988
Pajero 2.8 A 1999
Vastaa Viestiin