Tässä on jo elektrooninen säädin.Hoosuu kirjoitti:Latausjännite on säädettävissä kelan päälle tulevan pellijousen takana on vahvempi pellinen tuki jota taivuttamalla jännite muuttuu,kokeile suunta yleismittarin kans!
Uutta laturia rupesin kyselemään joka paikasta, tässä tulokset:
JA-Elektro Hki:
25a laturi alip.pumpulla mutta myyvät vain yritykselle
-> Autopaasi Espoo on niiden jälleenmyyjä, hinta 375e (korjatusta!)
Lauttasaaren Autotarvike Hki:
25A 250e, 40a 256e + pantti 170e (jota vanhasta laturistani en saisi, koska se on 25a), molemmat ilman ap.pumppua
Hämeen Autosähkö:
vain 40a 248e ilman ap.pumppua
Startax Tampere:
25a ilman pumppua 307e, pumpulla 340e
Toyota Espoo:
25a "käy kaikkiin" (ei varmasti käy!) ilman pumppua (ei ollut tästäkään varma) 150e
40a oli yli 600e
Toyota Info:
25a -10/82 ei saatavilla
25a 10/82- 150e tehdaskorjattu
40a 600e
kaikki ilman pumppuja
Em liikkeistä mikään ei osannut sanoa, millä urituksella heidän latureissaan akselit ovat.
Toyota Kaivoksela:
18-hampainen 25a 150e
10-hampainen 25a 150e
40a, ei tiennyt hampaista (oletti 18hammasta) 150e
Kaikkia tilaamalla nopeasti.
Onkohan tuo vanhempi hj60 (-10/82 asti) nyt siis 18-hampaisella alipainepumpun akselin urituksella? 10/82- pitäisi olla sekä 60/61 jonkun mukaan 10-hampaisella urituksella, mutta Tojo-kauppias kauppasi mulle 61:n 40a laturia (PITÄISI olla 18-hampainen, muttei ollut 100% varma) hintaan 150e, jonka otan ilman muuta, jos vain uritus sopii keskenään.
Voi jumankekka, osaa olla vaikeaa.
Tossa vanhassa on laakerit kuluneet ja muutenkin kulahtanut. Päävirtapiuha oli 2,5mm2 ja melkein poikki. Ihme, ettei lataa kunnolla...
Juu ehdin kuulla toisaaltakin jo, että niitä johtoja kannattaa lyhentää, ettei tule oikosulkua. Ei kuuluu noiden päiden mennä minnekään.