
lock-rich lukon toiminnasta
Valvoja: Käyttäjä
Tämä keskustelu valaisi hyvin aihetta.
Nähtävästi on sitten niin että vakionopeudella vedätettäessä kaarteessa pitävällä pohjalla vain sisäpuolen takapyörä vetää . Kaikki muut pyörät kun tekee laajempaa kaarta ja joutuvat pyörimään nopeammin niin niissä lukitus päästää ne pyörimään vapaasti (silloinkin jos on edessä automaattilukko).
Ja sama toiminta tietty peruutettaessa käänteisessä järjestyksessä

Nähtävästi on sitten niin että vakionopeudella vedätettäessä kaarteessa pitävällä pohjalla vain sisäpuolen takapyörä vetää . Kaikki muut pyörät kun tekee laajempaa kaarta ja joutuvat pyörimään nopeammin niin niissä lukitus päästää ne pyörimään vapaasti (silloinkin jos on edessä automaattilukko).
Ja sama toiminta tietty peruutettaessa käänteisessä järjestyksessä
Tsot tsot jos toi lukko on oikein asennettu oikeilla välyksillä, niin molemmat vetarit EI VOI vapautua yhtä aikaa millään. Jos noin pääsee käymään niin lukko ei ole oikein asennettu ja on entinen aika äkkiä!!Rak kirjoitti: Tästä aiheutuu se että sopivasti moottorijarrutettaessa molemmat vetarit voivat alkaa pyöriä nopeampaa kuin lautaspyörä jolloin voima ei välity, tästä on omakohtaisia kokemuksia suzukissa, kylmillä öljyillä yhden kerran vapautti molemmat vetarit moottorijarrutuksessa muutamaksi sekunniksi![]()
Rak
Joo aivan totta, ja pitää sitten sellasen paukkeen että kyllä varmaan huomaa että nyt joku mättää... kokemusta on.Anonymous kirjoitti:Tsot tsot jos toi lukko on oikein asennettu oikeilla välyksillä, niin molemmat vetarit EI VOI vapautua yhtä aikaa millään. Jos noin pääsee käymään niin lukko ei ole oikein asennettu ja on entinen aika äkkiä!!Rak kirjoitti: Tästä aiheutuu se että sopivasti moottorijarrutettaessa molemmat vetarit voivat alkaa pyöriä nopeampaa kuin lautaspyörä jolloin voima ei välity, tästä on omakohtaisia kokemuksia suzukissa, kylmillä öljyillä yhden kerran vapautti molemmat vetarit moottorijarrutuksessa muutamaksi sekunniksi![]()
Rak

1987 LJ70