HJ nykii
Valvoja: Käyttäjä
Ajelimpa tänään neliveto päällä eikä nykimistä juurikaan havaittavissa. Piti oikein ruveta testailemaan, mutta ei nykimistä, liekkö sattumaa.
Sitten neliveto pois ja nykiminen alkoi. Kevyesti kytkintä painamalla (ei kuitenkaan niin, että luistaa) nykimistä selvästi vähemmän, ellei peräti kokonaan loppunut. En kyllä kerennyt paljon testailla, joten täytynee jatkaa ehkä huomenna.
Ismo C ja kumppanit kokeilkaapa samaa olisiko samansuuntaisia havaintoja.
JS
Sitten neliveto pois ja nykiminen alkoi. Kevyesti kytkintä painamalla (ei kuitenkaan niin, että luistaa) nykimistä selvästi vähemmän, ellei peräti kokonaan loppunut. En kyllä kerennyt paljon testailla, joten täytynee jatkaa ehkä huomenna.
Ismo C ja kumppanit kokeilkaapa samaa olisiko samansuuntaisia havaintoja.
JS
Sunnuntaina vaihdoin kesärenkaiden (BFG 35 x 12,5) tilalle talvigummit (BFG 33 x 10,5) ja nykiminen loppui oikeastaan kokonaan.
Näyttää siltä, että vika on voimansiirtopuolella vaikkei sitä alkuunsa oikein olisi uskonut
Ismo C , millaisen kytkinrempan teit?
Vaihdoitko koko paketin vai vain levyn?
JS
Näyttää siltä, että vika on voimansiirtopuolella vaikkei sitä alkuunsa oikein olisi uskonut
Ismo C , millaisen kytkinrempan teit?
Vaihdoitko koko paketin vai vain levyn?
JS
Nykiminen..
Tämä voi olla kaukaa haettu mutta oman autoni "nykiminen"jota oli tutkittu usean korjaajan voimin löytyi sähköpuolelta. Auto HJ60 ja sen pohjassa oleva maajohto vaihdelaatikosta runkoon oli viallinen.
Tämä aiheutti sen että välillä nyki ja välilä meni pitkään tasaisesti.
Tuo ilmiö että neliveto kytkettynä ei nykimistä tapahdu voisi johtua tästä maadottumis ongelmasta. En tiedä mutta kannataisi tutkia..
Tämä aiheutti sen että välillä nyki ja välilä meni pitkään tasaisesti.
Tuo ilmiö että neliveto kytkettynä ei nykimistä tapahdu voisi johtua tästä maadottumis ongelmasta. En tiedä mutta kannataisi tutkia..
Kytkimen vaihdoin silmälaakerista painelaakeriin ja kaikki siltä väliltä. Paketin hintaa en muista, mutta mielestäni kytkinremppa on sen verran iso homma, että vaihdoin kaikki!
Täytyy huomenna ryömiä auton alle ja tarkastaa tuo maadoitus homma. Toisaalta vähän epäilen tuota hommaa, koska nykiminen tapahtuu määrätyllä kierrosalueella, mutta koska kyseessä on Cruiseri, ei mikään ole mahdotonta!
Täytyy huomenna ryömiä auton alle ja tarkastaa tuo maadoitus homma. Toisaalta vähän epäilen tuota hommaa, koska nykiminen tapahtuu määrätyllä kierrosalueella, mutta koska kyseessä on Cruiseri, ei mikään ole mahdotonta!

Täällä nykii kans HJ60
Nykkii se näköjään muillakin, eli tällaista täällä...
Kylmällä koneella ei nyi, mutta kun sammuttaa ja lähtee uudelleen liikkeelle, nykii.. Nelivetoteoria toimi lähes täysin, muutaman kerran nykäs tuossa...
Oulussa Diesel-korjaamolla puhelimessa teoria: Kaasuvaijeri löysä/herkkä, ja jalan "luonnollinen" tärinä aiheuttaa tuon nykimisen, nelivedolla pitää kuulemma hieman jämäkämmin kaasuttaa, joten siks ei nyi. Suosittelivat jonkun palautusjouden asentamista kaasulle?!? mitä se lienee sitten tarkoittanu...?
Onko kukaan ratkaissut ongelmaa?
ja sitten se sammuttaminen, kun ei sammu virtalukosta... kun aina välillä, olisko vl likainen?
PeteH
Kylmällä koneella ei nyi, mutta kun sammuttaa ja lähtee uudelleen liikkeelle, nykii.. Nelivetoteoria toimi lähes täysin, muutaman kerran nykäs tuossa...
Oulussa Diesel-korjaamolla puhelimessa teoria: Kaasuvaijeri löysä/herkkä, ja jalan "luonnollinen" tärinä aiheuttaa tuon nykimisen, nelivedolla pitää kuulemma hieman jämäkämmin kaasuttaa, joten siks ei nyi. Suosittelivat jonkun palautusjouden asentamista kaasulle?!? mitä se lienee sitten tarkoittanu...?
Onko kukaan ratkaissut ongelmaa?
ja sitten se sammuttaminen, kun ei sammu virtalukosta... kun aina välillä, olisko vl likainen?
PeteH

Mullakin nykii toi 60:en kun kiihdyttää pienillä kierroksilla erityisesti 3-vaihteella muuta myös 1:llä ja 2:lla jonkun verran. Nelosella ei tunnu juuri nykivän, mutta saattaa olla, ett vauhti vain tasoittaa sen.
Erityisesti 2->3 vaihto on rasittava, koska 3:lla ei saa vetoa helposti päälle ilman, että rupeasi nykimään. Helpottaa kyllä, jos vedättää kakkosella kiekat tappiin asti.
Eli pumppua vissiin pitäisi säädättää? Missäs pk-seudulla toi homma onnistuu siten, että saa itse seurata vierestä? Tammer-Diesel Hki ei ole vaihtoehto.
Ajoitus ja noi keskipakopainot varmasti ois hyvä kattoa.
Nyt vetää dieseliä 13,5-16 L/100km ajoi missä vain ja miten hyvänsä. Tummaa savua ei tule koskaan, ainoastaan sinistä kylmänä...
Erityisesti 2->3 vaihto on rasittava, koska 3:lla ei saa vetoa helposti päälle ilman, että rupeasi nykimään. Helpottaa kyllä, jos vedättää kakkosella kiekat tappiin asti.
Eli pumppua vissiin pitäisi säädättää? Missäs pk-seudulla toi homma onnistuu siten, että saa itse seurata vierestä? Tammer-Diesel Hki ei ole vaihtoehto.
Ajoitus ja noi keskipakopainot varmasti ois hyvä kattoa.
Nyt vetää dieseliä 13,5-16 L/100km ajoi missä vain ja miten hyvänsä. Tummaa savua ei tule koskaan, ainoastaan sinistä kylmänä...
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999