Kuva Kuva

huoltoautokysymys

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

adv
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 1:32 am
Viesti:

Re: Huoltoauto vs. paku

Viesti Kirjoittaja adv »

- JS - kirjoitti:Moro,

Mitä etua huoltoautoksi rekisteröinnistä on verrattuna pakuksi rekisteröintiin?

- JS -
Vero taitaa olla pikkasen halvempi. Ja nykyään ei saa pakuksi muutoskatsatettua ilman, että korottaa kattoa :evil:
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Tai laskee "lattiaa"
hj
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 5:37 pm
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja hj »

kuulin tossa katsastusmieheltä että oli tullu akelta semmonen kirje että ois tuo huoltoautoksi katsastaminen kohta enää vain mahdollista pakettiautosta. ja jos joku tarvii nii ois vm. 82 hj:n p-a.n paperit joutilaana
Avatar
Hammer__
Viestit: 216
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 12:43 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hammer__ »

hj kirjoitti:kuulin tossa katsastusmieheltä että oli tullu akelta semmonen kirje että ois tuo huoltoautoksi katsastaminen kohta enää vain mahdollista pakettiautosta. ja jos joku tarvii nii ois vm. 82 hj:n p-a.n paperit joutilaana
Tässähän tulee kiire. Omaa offiautoa olen perjantaina viemässä leimalle huoltoautoksi katsastamisen vuoksi.

Sellainen tuli vain mieleen tuosta huoltoauto hommasta, että mites vakuutusyhtiöt tulkitsevat tuota huolto-autoa, onko se heidän silmissään pakettiauto, henkilöauto vai mikä? Ja onkohan huolto-autolla alemmat vakuutusmaksut henkilöautoihin verrattuna pakettiautojen tapaan?
Vieras

Voisikohan joku selventää

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tämä menee hitusen aiheen vierestä mutta ajattelin nyt kuitenkin kysäistä.

Meidän kärryn papereissa lukee että on rekisteröity pakuna 2+4 ja että autossa saa tilapäisesti kuljettaa tuota kuutta henkeä. Voisiko joku selventää mitä tämä tilapäinenajo on?

Autoa ei siis ole rekisteröity huolto tai työmaa ajoneuvoksi vaan aivan ''tavalliseksi'' pakuksi.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tarkoittaa käytännössä sitä, että saat "tavaratilassa" kuljettaa niitä neljää tyyppiä silloin kun nämä ovat auttamassa tavaran kantamisessa. Mitä se se tavara on, jonka takia kaverit ovat kyydissä ei taida olla määritelty, eikä kai liioin sitä mihin se mahtuu kun heput täyttävät auton takatilan, kunhan olette matkalla tavaraa hakemaan, viemään tai palaamassa. Oletettavasti kyseessä on joku 40-sarjan auto?

Kesällä ei sitten saisi ajaa ilman kattoa niin että kaverit ovat kyydissä "lavalla".

Voihan aina ylpeillä sillä että on suomalainen....
Vieras

40 Bj:hän tämä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tossa kun tavasin niin lukee että ''autoon on asennettu penkit neljän henkilön tilapäistä kuljetusta varten'' ja rekisteröity on 2+4 ja pakuksi.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

JONES kirjoitti:SE OM MORO
Mä kävin tänään katsastamassa oman hj 61 huolto autoksi täällä tampereella ja ei tarvittu kuin pieni viilapenkki pultata lattiaan kiinni ja työkalupakki samoin ja ottaa penkit ja turvavyöt pois.
Että valmista tuli tosi äkkiä ja asiallisesti .
Ja nyt on jo auto luovutettu uudelle omistajalle huoltoautona.
Mansesta JONES :D :D :D
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

tilapäinen ajo...

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

moi
tilapäinen ajo on silloin kun poliisisetä pysäyttää tienpäällä ja alkaa uteleen...
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

moi kyselisin sellasta jos ostan hj 61.sen 3 hengenpakun tai huolto
auton mitä joutuu maksaa jos pulttaa takas orkkis penkin ja rekisteröi henkilöautoks.
Kapa ja HJ-60
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 9:41 am
Paikkakunta: Hailuoto

Viesti Kirjoittaja Kapa ja HJ-60 »

Moro Moro !!! Toden totta huolto autossa on n 50€ halvempi vakuutus maksu vuodessa kuin maasturina. Itselläni huoltoautoksi katsastus kävi aika kivuttomasti työkalu boksi peltiruuveilla lattiaan kiinni pieni pöytä ja ruuvipenkki, penkit irti ja 80 lätkä ja leimalle ja se oli siinä mutta renkaiden kanssa meinaa olla tuskaa kun eivät anna laittaa 32 x 11,5 x 15 alle millään ilveellä.
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Anonymous kirjoitti:moi kyselisin sellasta jos ostan hj 61.sen 3 hengenpakun tai huolto
auton mitä joutuu maksaa jos pulttaa takas orkkis penkin ja rekisteröi henkilöautoks.
Aikoinaan veroedun aikaan suomeen tuodusta maasturista (mm HJ:t 60 ja 61) joutuu maksamaan silloisen ja nykyisen autoveron erotuksen, eli tonnikaupalla euroja.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Siis,mulla on Hj-61 alla 32 kumit,meni leima läpi,että heilahti!!
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Re: huoltoautokysymys

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

arboraattori kirjoitti:jepsistäs!
niin mulla kun on tuo pzj lavamalli niin oon aatellu
voiskos siihen vääntää semmosen "matkailukorin tapasen" poksin lavalle.
En nyt oikein ymmärrä miksi se auto pitäisi katastella huolto autoksi? Eikös siinä kuitenkin ole pieni käyttövoimavero? (vai paljonko sielä on istumapaikkoja) joten veroteknistä kikkailuahan tässä ei harrasteta???

ja kyllähän ne myyvät noita kovia lavakatteita lähes jokaiseen lava-autoon hilux, L200 jne. eikä otteeseen tuu mitään merkintää katteesta...

Voin toki olla ihan kuutamolla :shock: mutta oikaiskaa toki näkemykseni :lol:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Vastaa Viestiin