kuulin tossa katsastusmieheltä että oli tullu akelta semmonen kirje että ois tuo huoltoautoksi katsastaminen kohta enää vain mahdollista pakettiautosta. ja jos joku tarvii nii ois vm. 82 hj:n p-a.n paperit joutilaana
hj kirjoitti:kuulin tossa katsastusmieheltä että oli tullu akelta semmonen kirje että ois tuo huoltoautoksi katsastaminen kohta enää vain mahdollista pakettiautosta. ja jos joku tarvii nii ois vm. 82 hj:n p-a.n paperit joutilaana
Tässähän tulee kiire. Omaa offiautoa olen perjantaina viemässä leimalle huoltoautoksi katsastamisen vuoksi.
Sellainen tuli vain mieleen tuosta huoltoauto hommasta, että mites vakuutusyhtiöt tulkitsevat tuota huolto-autoa, onko se heidän silmissään pakettiauto, henkilöauto vai mikä? Ja onkohan huolto-autolla alemmat vakuutusmaksut henkilöautoihin verrattuna pakettiautojen tapaan?
Tämä menee hitusen aiheen vierestä mutta ajattelin nyt kuitenkin kysäistä.
Meidän kärryn papereissa lukee että on rekisteröity pakuna 2+4 ja että autossa saa tilapäisesti kuljettaa tuota kuutta henkeä. Voisiko joku selventää mitä tämä tilapäinenajo on?
Autoa ei siis ole rekisteröity huolto tai työmaa ajoneuvoksi vaan aivan ''tavalliseksi'' pakuksi.
Tarkoittaa käytännössä sitä, että saat "tavaratilassa" kuljettaa niitä neljää tyyppiä silloin kun nämä ovat auttamassa tavaran kantamisessa. Mitä se se tavara on, jonka takia kaverit ovat kyydissä ei taida olla määritelty, eikä kai liioin sitä mihin se mahtuu kun heput täyttävät auton takatilan, kunhan olette matkalla tavaraa hakemaan, viemään tai palaamassa. Oletettavasti kyseessä on joku 40-sarjan auto?
Kesällä ei sitten saisi ajaa ilman kattoa niin että kaverit ovat kyydissä "lavalla".
Voihan aina ylpeillä sillä että on suomalainen....
JONES kirjoitti:SE OM MORO
Mä kävin tänään katsastamassa oman hj 61 huolto autoksi täällä tampereella ja ei tarvittu kuin pieni viilapenkki pultata lattiaan kiinni ja työkalupakki samoin ja ottaa penkit ja turvavyöt pois.
Että valmista tuli tosi äkkiä ja asiallisesti .
Ja nyt on jo auto luovutettu uudelle omistajalle huoltoautona.
Mansesta JONES
moi kyselisin sellasta jos ostan hj 61.sen 3 hengenpakun tai huolto
auton mitä joutuu maksaa jos pulttaa takas orkkis penkin ja rekisteröi henkilöautoks.
Moro Moro !!! Toden totta huolto autossa on n 50€ halvempi vakuutus maksu vuodessa kuin maasturina. Itselläni huoltoautoksi katsastus kävi aika kivuttomasti työkalu boksi peltiruuveilla lattiaan kiinni pieni pöytä ja ruuvipenkki, penkit irti ja 80 lätkä ja leimalle ja se oli siinä mutta renkaiden kanssa meinaa olla tuskaa kun eivät anna laittaa 32 x 11,5 x 15 alle millään ilveellä.
Anonymous kirjoitti:moi kyselisin sellasta jos ostan hj 61.sen 3 hengenpakun tai huolto
auton mitä joutuu maksaa jos pulttaa takas orkkis penkin ja rekisteröi henkilöautoks.
Aikoinaan veroedun aikaan suomeen tuodusta maasturista (mm HJ:t 60 ja 61) joutuu maksamaan silloisen ja nykyisen autoveron erotuksen, eli tonnikaupalla euroja.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
arboraattori kirjoitti:jepsistäs!
niin mulla kun on tuo pzj lavamalli niin oon aatellu
voiskos siihen vääntää semmosen "matkailukorin tapasen" poksin lavalle.
En nyt oikein ymmärrä miksi se auto pitäisi katastella huolto autoksi? Eikös siinä kuitenkin ole pieni käyttövoimavero? (vai paljonko sielä on istumapaikkoja) joten veroteknistä kikkailuahan tässä ei harrasteta???
ja kyllähän ne myyvät noita kovia lavakatteita lähes jokaiseen lava-autoon hilux, L200 jne. eikä otteeseen tuu mitään merkintää katteesta...
Voin toki olla ihan kuutamolla mutta oikaiskaa toki näkemykseni