Kuva Kuva

HJ 60 taka-akseli

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

kenni_

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

maraani kirjoitti:Ne u-pultitko sen akselin asennossa pitää vai mikä? Sen verran tuossa ehdin touhuamaan, että toisenkin puolen u-pulttien mutterit löysäsin, olivat juuttuneet asentoon x, joten eivät kiristyneetkään. Kumit oli näissä paikoillaan.

Samalla havainnoin, että toinen iskari putosi löysänä alas -> toisin sanoen entinen. Muutenkin näyttivät olevan eriparia, kai tietysti joku voi vain toisenkin uusia? Mutta minä en!

Maksimipituus pultista pulttiin vaikutti olevan 560 mm, lienee vakiomittainen?
Niin siis U-pultilla se koko akseli on autossa kiinni. Akselissa oleva jousipeti pitää sen oikeassa asennossa. Ja jos u-pultti on löysällä niin koko akseli pääsee muljuamaan.
Mittoja en muista.
maraani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maraani »

kenni_ kirjoitti:
maraani kirjoitti:Ne u-pultitko sen akselin asennossa pitää vai mikä? Sen verran tuossa ehdin touhuamaan, että toisenkin puolen u-pulttien mutterit löysäsin, olivat juuttuneet asentoon x, joten eivät kiristyneetkään. Kumit oli näissä paikoillaan.

Samalla havainnoin, että toinen iskari putosi löysänä alas -> toisin sanoen entinen. Muutenkin näyttivät olevan eriparia, kai tietysti joku voi vain toisenkin uusia? Mutta minä en!

Maksimipituus pultista pulttiin vaikutti olevan 560 mm, lienee vakiomittainen?
Niin siis U-pultilla se koko akseli on autossa kiinni. Akselissa oleva jousipeti pitää sen oikeassa asennossa. Ja jos u-pultti on löysällä niin koko akseli pääsee muljuamaan.
Mittoja en muista.
Ok. Toi peti oli varmaan joskus tässäkin autossa ollu ihan käypä tähän tarkoitukseen, sitä täytyy jossain vaiheessa parantaa. Kaikkien U-pulttien mutteri meni kireämmälle mitä oli ollut, joten jos niden luuli olevan kireällä pelkästään sen vuoksi, että ne avaimella eivät kääntyneet niin se oli väärä luulo :oops:

Oma hommansa tulee jossain vaiheessa siitä iskarien yläpalkin vaihtamisesta. BJ:een olen uuden laittanut suorasta RHS-putkesta, mutta tässä näyttäis olevan jotain mutkia putkessa :(

(on kyllä edellisten omistajien tomesta korjattu niin lapsellisesti koko autoa, että huh huh)
Vastaa Viestiin