Sivu 2/2

Lähetetty: Ma Marras 14, 2011 4:07 pm
Kirjoittaja mjoona
Kontio kirjoitti:Ja tälläinen nyt, ei mitenkään mahdottomasti noussut, mutta kuitenkin...
Jos jaksat mitata, niin kiinnostaisi minkä verran on etunavan keskeltä lokasuojankaaren alareunaan?

Lähetetty: Ma Marras 14, 2011 5:20 pm
Kirjoittaja Kontio
kaarna kirjoitti:
Kontio kirjoitti:Ja tälläinen nyt, ei mitenkään mahdottomasti noussut, mutta kuitenkin...
Jos jaksat mitata, niin kiinnostaisi minkä verran on etunavan keskeltä lokasuojankaaren alareunaan?
Mitta on noin 570-580mm riippuen onko levikkeen reunaan, vai alkuperäiseen lokasuojanreunaan.

En tosin huomannut mitata ennen tuota jousien vaihtoa tuota väliä, olisi ollut hyvä verrata kuoleentuneita jousia, ja uusia 50mm korottavia jousia keskenään...

Lähetetty: Ma Marras 14, 2011 10:41 pm
Kirjoittaja mjoona
Kontio kirjoitti:
kaarna kirjoitti:
Kontio kirjoitti:Ja tälläinen nyt, ei mitenkään mahdottomasti noussut, mutta kuitenkin...
Jos jaksat mitata, niin kiinnostaisi minkä verran on etunavan keskeltä lokasuojankaaren alareunaan?
Mitta on noin 570-580mm riippuen onko levikkeen reunaan, vai alkuperäiseen lokasuojanreunaan.

En tosin huomannut mitata ennen tuota jousien vaihtoa tuota väliä, olisi ollut hyvä verrata kuoleentuneita jousia, ja uusia 50mm korottavia jousia keskenään...
Omassani 540 mm, et kyllä se tolla nousee aika selvästi. Kaipa munkin pitää laittaa toi alusta ostoslistalle, iskarit pitäis jokatapauksessa vaihtaa. Sitä ennen tosin monta muutakin juttua...

http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=65700

Lähetetty: Pe Marras 25, 2011 12:38 pm
Kirjoittaja _kekkula_
Olikos tää setti nyt emu vai dopinsson? Onko hyvä? Pehmeä?

Tarttis porttaali Hj:in hommailla alustaa

Lähetetty: Pe Marras 25, 2011 5:28 pm
Kirjoittaja Kontio
_kekkula_ kirjoitti:Olikos tää setti nyt emu vai dopinsson? Onko hyvä? Pehmeä?

Tarttis porttaali Hj:in hommailla alustaa
Dopinsson.

En ole koskaan "tyypittänyt" oldin sarjalla varustettua HJ:tä, joten sinne ei ole vertailupohjaa.
Mutta entisiin kuoleentuneisiin jousiin ero on kuitenkin selvä, (ei kuitenkaan kuin päivällä ja yöllä, mutta selvä kuitenkin)
Eli kyyti pehmeni, ne terävät iskut jäivät nyt kokonaan pois, uskaltaa ajaa hidastetöyssyyn huomattavasti lujempaa, kun ei tarvitse pelätä selkänikamien pois menoa paikoiltaan :wink:
Samalla poistui etupäästä kuuluneet "paukahdukset", kun rattia käänteli esim. parkkipaikalla laidasta laitaan. Ääni kuului luultavasti toisesta etupään jousipakasta, oli nimittäin se pakan keskuspultti poikki.

Mutta kuten joku jo aiemmin jossain kirjoitti: Lehtijousi on rahtijousi, pitää paikkansa.

Olen tyytyväinen ainakin vielä tähän sarjaan.
Ainoa asia mikä mietitytti, oli se että, iskunvaimentimien mukana ei tullut uusia pultteja, joutui vanhoilla ruosteisilla pulteilla laittamaan miltei kaikki paikoilleen, sitä yhtä katkennutta pulttia lukuunottamatta... :x
Eli etupään iskareihin tuli sinne yläpäähän ne mutterit kyllä uudet, muttei alapäähän, eikä takapään iskareihin ollenkaan pultteja.

Lähetetty: Pe Marras 25, 2011 6:53 pm
Kirjoittaja hzj75

Lähetetty: Ti Marras 29, 2011 8:43 am
Kirjoittaja SeppoHovi
Eilen tuli Milneriltä takapäähän uusi jousisatsi ja pätevältä näyttää. Yritän ottaa ennen/jälkeen-kuvat jos siinä näkyisi jousien vaikutus. Hintaa noille tuli rahteineen karvan alle 300 euroa. Tässä on siis kaikki riiput, U-pultit ja puslat uutta kanssa. Viikonloppuna pitäisi koettaa asennella.

Lähetetty: Pe Joulu 02, 2011 7:02 am
Kirjoittaja SeppoHovi
Ei sitä viikonloppuun malttanut. 65mm pomppas perä ylöspäin ja nyt on 20mm korkeemmalla kuin etupää. Varmaan tosta vähän laskee kun köröttelee tovin.

Lähetetty: Ma Tammi 21, 2013 6:40 pm
Kirjoittaja benjaminf
SeppoHovi kirjoitti:Ei sitä viikonloppuun malttanut. 65mm pomppas perä ylöspäin ja nyt on 20mm korkeemmalla kuin etupää. Varmaan tosta vähän laskee kun köröttelee tovin.
Miten nämä Milnerin jouset on ryhdissä pysynyt ?
Onko muilla kokemuksia Milnerin lehtijousista?

Jouset/iskarit

Lähetetty: Ma Tammi 21, 2013 7:36 pm
Kirjoittaja Turtle
Katsokaa muuten jos olette korotuksia tehneet, ettei iskari pääse vetämään itseään tappiin, eli hypyssä ei iskari saa ottaa akselin painoa vastaan. Korvakot irtoaa. Jos säästää iskareissa eli pitää vakiot ja joustoa lisätään, tulisi akselin alta vetää lenkit runkoon niin ettei iskarit kolahda suoriksi. Pidemmän jouston omaavat iskarit maksaa siinä satasen luokkaa kappale. Hyvät iskarit maksaa ja ne kestää pidempään, mutta ei nekään saisi pohjata, eikä suoristua männän varaan.

Lähetetty: Ma Tammi 21, 2013 9:57 pm
Kirjoittaja ruiseri
Voihan niitä takoa jos ne on ehjät ! mieluummin lati lisää tai vaihtaa lyhyemmän jousenlatin tilalle pitempi siinä jousirempassa ! Etuiskareihin on helppo tehdä pidennyspalikka iskarin yläpäähän korotukseksi !

Lähetetty: Ti Tammi 22, 2013 8:08 am
Kirjoittaja SeppoHovi
benjaminf kirjoitti:
SeppoHovi kirjoitti:Ei sitä viikonloppuun malttanut. 65mm pomppas perä ylöspäin ja nyt on 20mm korkeemmalla kuin etupää. Varmaan tosta vähän laskee kun köröttelee tovin.
Miten nämä Milnerin jouset on ryhdissä pysynyt ?
Onko muilla kokemuksia Milnerin lehtijousista?
Sen verran hyvin, että mahtuu kivasti 50mm korinkorotuksen kanssa 35" pyörimään. Kai ne sen verran laadukkaat oli, että tilasin tuohon jeeppi,bj,patrol projektiin jouset juurikin tuolta.

Vähän ovat vaan lähetelleet väärää tavaraa, mutta sekin on tuntunut menevän mallikkaasti tuon laskutuksen osalta. Nyt olisi sitten HJ:n u-pultteja kaksi satsia etuakselille (8kpl) ja 16 kpl hiluxin puslia ylimääräisenä.

Lähetetty: Su Helmi 03, 2013 12:42 pm
Kirjoittaja makaaberi
Katseli pari vuotta sitten linkkiä, jossa esiteltiin 3 lehtiset barabelit, hollannista tulisivat, hinta >3000 euroa, sisältäen kaikki iskarit ja rimpulat, jotka jousenkorvien jälkeen on.
En vaan löydä linkkiä enää, jos jollain se on, niin voisiko laittaa malliksi, niin voisi taas mielensä pahoittaa.

Lähetetty: Su Helmi 03, 2013 2:56 pm
Kirjoittaja tepa78
Tuolla on ainakin jotain: http://www.heystee-automotive.com/