Uskaltaakohan avata suunsa?
Valvoja: Käyttäjä
Öh...kun minulla ei ole varmaa tietoa että voiko orggisvanne olla myös ei-lukkovanne (sellaisiakin on ollut BJ40:ien alla)? Minulla on siis lukkovanteet ja torstaina pitäisi viimeistään päättää US-Partsin tiskillä että otanko sieltä uudet General Ameritrac 205/80 R 16 (67 euroa/kpl) vaiko kotopuolesta käytetyt Marshall (made in Korea) 225/75 R 16 hintaan 120,- /sarja. Kuulemma lukkovanteelle se renkaan oikea leveys on tarkempi.Käyttäjä kirjoitti:Menee orggisvanteelle...
Tuollaiset:
http://www.generaltire.com/generator/ww ... er_en.html
Heillä on kuulemma 4 sarjaa tuohon poistomyyntihintaan.
Chevrolet Tahoe 350cid 4X4 1995 - MB 280 SE C 1968 - MB 280 SE 1984
Re: Uskaltaakohan avata suunsa?
Hei, jos et vielä ole kerinnyt vaihtamaan renkaita niin suosittelisin 85 235R 16. Tämä rengas koko ei tuota ongelmia katsatuksessa mun ymmärtääkseni, kun ei ole liian leveä, mutta halkasiaa tulee noin 84cm. Huutaminen lakkaa näillä ja voi huoletta ajaa 80- 90km h. Renkaan kapeudesta johtuen pito lumella on huippuluokkaa. Itselläni on kyseiset kitka nasta cooperit jos se nyt kirjotetaan noin kun en ole kieli immeisiä.. Ja sulla oli ilmeisesti itellä ne 16 tuuman vanteet.. Euromasterilta sain kyseiset renkaat 585e töineen ja nastoineen. Ja ne ei lopu, kestää niinkauan kun niitä tarvitset. Tietty kesäks täytyy vaihtaa nastattomat, mut susittelen kuitenkin nastoja talveksi..Blondi kirjoitti:No niin, olen siis upouusi onnellinen HJ -60 omistaja ja niin tietämätön kun voi olla. Olen vasta pari päivää päässyt ajelemaan toteutuneella unelmalla, ja nyt sitten kyselisin jo tyhmiä: auto on siis vm.82, siinä on 4-vaihdetta...ja jotenkin tuntuu että se huutaa pirusti nelosvaihteella. Ja muutenkin kun vaihtaa, niin tuntuu että ykkös ja kakkos vaihde on melkein turhia ns. normaaliajossa kun ei ehdi tarpeeksi nopeasti vaihtaa ettei jo ehtis nostaa kierroksia turhan ylös. Millainen homma olisi vaihtaa siihen 5-vaihteinen laatikko? Ja voiko sitä edes vaihtaa? Kysyjä on siis oikea blondi että vääntäkää rautalangasta kiitos.![]()
Auto on ihan käyttöautona, maantieajoa mutta myös maastossa (että pääsee koirien kanssa maastoon myös umpitalvella). Ja sitten, minkäs kokoiset renkaat tämmöiseen saa (laillisesti) laittaa? Ja mitkä ois parhaat että pääsee maastossa mutta pitäisi pysyä myös tienpäällä? En halua kovin montaa pikkuautoa rutata liikennevaloissa.
Kiitoksia jo etukäteen fiksuista vastauksista
On kuitenkin halpa verrattuna laatikon vaihtoon..
Pekka Visala