Sivu 10/17

Lähetetty: Ti Maalis 18, 2008 10:32 pm
Kirjoittaja sovpow
Älä laita liian litkua. Itellä "traktori" öljyt mobil mx 15w-40

Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 6:11 pm
Kirjoittaja tjl
itsellä tänään avattu hdj:n alapää. 160tkm ajetuilla uudemman mallin laakereilla kaikki ok.

Lähetetty: La Syys 13, 2008 8:44 pm
Kirjoittaja Tommo__79
avasin tos viikkositten oman Hodarin alapään.. ilmeisesti joku aika sitten rempattu koska olivat uudenveroiset eli ei kulumaa laakereissa ja 0.5 alikoossa ja muutenkin kone "puhtaan oloinen".. No tulipahan tarkistettua niin ei mene yöunet asian takia.

Lähetetty: Ke Marras 05, 2008 2:15 pm
Kirjoittaja jussi83
Juu satuinpa katsomaan tämän keskustelun ja menin pajalle ja vaihdatutin kk-laakerit. Ainakin 2y 4y 5y ja 6y olivat ihan finaalissa!!!!!

HD

Lähetetty: To Marras 06, 2008 11:02 am
Kirjoittaja HaMa
mitäs kolleegat sanoo, kun näitä Hodarin kauhu tarinoita on lueskellut ja itselläkin sellainen pihassa seisoo. Sitä väkisinkin alkaa kuulla kaikenlaisia "vieraita" ääniä koneesta. Nyt tuossa pumppua ruuvatessa kuuntelin taas, että sieltä keulan puolelta kuuluisi tyhjäkäynnillä kevyehkö raksutus. Ennemin kyseinen ääni tuli vain kylmällä koneella, mutta mielestäni se ei loppunut nyt moottorin lämmetessäkään. Voisikos olla jakopään puolelta? Hampaat tai joku kiristin tms. ?

Lähetetty: Pe Marras 14, 2008 8:50 am
Kirjoittaja timop
Tuli sitten katottua tuosta nykyisestä -94 automaatista laakerit. Mittarissa 345700 ja öljynpaineet hyvät. Käyntiäänessä ei mitään ylimääräistä. Ensin ajattelin että ajelen kevääseen kun tuossa kai pitäisi olla jo ne paljonpuhutut paremmat laakerit. Ei se olis kylläkään kevättä nähny.

Nelosen liuskassa neliösentin kokoinen kuoppa keskellä liuskaa ja laakerimetalli painunut jo huomattavasti kuopan ympäriltä. Se kun olisi puhjennut sivulle niin sillon lähti. Kaikissa muissakin jonkunasteista vikaa.

Hama, ei sitä pysty varmasti sanomaan millään vippaskonstilla, ne ON vaan katottava. Taas sen tuossa näki.

Täytyy tsekata

Lähetetty: La Marras 15, 2008 12:39 pm
Kirjoittaja HaMa
Kunhan pääsee lämpimään halliin. On niin tympeetä tuolla pihalla: Märkää ja KOSTEETA.. Ed. omistajan mukaan kyseiset kilkkeet on vaihdettu (siis kk.laakerit yms.) Vanhaa koneessa vissiin vain lohko, kuitteja melkonen nippu ainakin hanskalokerossa.

Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 9:10 am
Kirjoittaja timop
Milloin ne on vaihdettu, pitäshän niiden nyt useampi satatonnia kestää kuitenkin, kolmesataa alkaa olla kriittinen määrä oman kokemuksen mukaan. Parinsadan jälkeen ehkä tarkistan omasta taas, jos ei tuota joku jo kerkee taas pölliä sitä ennen.

Lähetetty: Pe Tammi 16, 2009 2:01 pm
Kirjoittaja lacrits68
moi!
Vaihto-operaation kokonaiskustannus oli 2,5h korjaamotyötä+laakerit= 200€ (ei sis. öljyjä)
Moi!

paikallinen toyota korjaamo sanoi jotta 20hx100€+osat! :roll:
Mites pitkään noiden vaihtamiseen menee? puretaanko 20h koko kone vai?

--Janne--

Lähetetty: Pe Tammi 16, 2009 4:33 pm
Kirjoittaja bj45lava
No 1 ilta siinä menee kun nosturilla alakautta pääsee tekemään joku 3-4 tuntia ekalla kerralla, hommaat tuohet ja tuot auton mulle niin laitetaan kuntoon

Hdj:n alapäänlaakerit

Lähetetty: Ma Helmi 16, 2009 8:32 pm
Kirjoittaja andy
Olisi minullakin tuo laakerinvaihto edessä. Onko täällä kenelläkään tietoa kuka tekisi tuommosen remontin täällä itäsuomessa järkevään :D hintaan ja mistä noita osia täälläpäin saisi? :?: :?: :?:

Re: Hdj:n alapäänlaakerit

Lähetetty: Ma Helmi 16, 2009 8:41 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
andy kirjoitti:Olisi minullakin tuo laakerinvaihto edessä. Onko täällä kenelläkään tietoa kuka tekisi tuommosen remontin täällä itäsuomessa järkevään :D hintaan ja mistä noita osia täälläpäin saisi? :?: :?: :?:
Kysäseppä Juuasta Lipposen Timolta Offroadtarvikkeesta paljolla vaihtasivat

12H-T & kk-laakerit

Lähetetty: Ke Helmi 25, 2009 10:04 am
Kirjoittaja andycruiser
Juu, eli osuin sitten lueskelemaan tätä keskustelua ja siitä seurasi tietenki pakottava tarve kommentoida asiaa tuon 12H-T:n osalta ihan vaan siksi, kun -05 talvella oli oman sellainen auki ja jälki oli aivan samaa luokkaa tämän ketjun kuvissa esiintyneiden liuskojen kanssa, matkamittarissa tuolloin 493tkm.
Itse päädyin avaamaan koneen silloin kuulohavainnon perusteella, vaikka öljynpaineet ihan toleransseissa olivat ja synteettiset voiteina.

Lähetetty: Ke Helmi 25, 2009 2:25 pm
Kirjoittaja Heikki L
jeps mulla sama hommma 450tkm oli mittarissa, paitsi että yks ehti jo antautua. siis 12HT kyseessä.
JA männät menui uusiksi, väljien rengas urien takia.

Lähetetty: To Helmi 26, 2009 10:56 am
Kirjoittaja timop
Takavuosina kun noiden 12H-T koneiden kanssa tuli enemmän oltua tekemisissä ei sattunut yhtään samanlaista tapausta kohdalle. Laakeririkkoja kyllä, mutta jäljellejääneet oli aina ihan normaaleja, ei mitään tuohon viittaavaa, mutta ei niistä hajonneista silpuista enää saanut selville mitään. Ja alutina -seos niissä oli silloinkin jo käytössä. Nyt olen kuullut ja nähnyt monta samanlaista laakerivikaa niissäkin, mistä johtunee, pienempi teho tuo vian myöhemmin esiin? Rengasurathan niissä kyllä oli aina vanhemmiten väljät. Niihinkin saapi punametallisia laakereita, ja jos alkaa enempi pistää paineita pyttyyn, kannattaa viimeistään silloin harkita laakerien vaihtoa.