hdj 80 kk-laakerit
Valvoja: Käyttäjä
avasin tos viikkositten oman Hodarin alapään.. ilmeisesti joku aika sitten rempattu koska olivat uudenveroiset eli ei kulumaa laakereissa ja 0.5 alikoossa ja muutenkin kone "puhtaan oloinen".. No tulipahan tarkistettua niin ei mene yöunet asian takia.
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
HD
mitäs kolleegat sanoo, kun näitä Hodarin kauhu tarinoita on lueskellut ja itselläkin sellainen pihassa seisoo. Sitä väkisinkin alkaa kuulla kaikenlaisia "vieraita" ääniä koneesta. Nyt tuossa pumppua ruuvatessa kuuntelin taas, että sieltä keulan puolelta kuuluisi tyhjäkäynnillä kevyehkö raksutus. Ennemin kyseinen ääni tuli vain kylmällä koneella, mutta mielestäni se ei loppunut nyt moottorin lämmetessäkään. Voisikos olla jakopään puolelta? Hampaat tai joku kiristin tms. ?
Tuli sitten katottua tuosta nykyisestä -94 automaatista laakerit. Mittarissa 345700 ja öljynpaineet hyvät. Käyntiäänessä ei mitään ylimääräistä. Ensin ajattelin että ajelen kevääseen kun tuossa kai pitäisi olla jo ne paljonpuhutut paremmat laakerit. Ei se olis kylläkään kevättä nähny.
Nelosen liuskassa neliösentin kokoinen kuoppa keskellä liuskaa ja laakerimetalli painunut jo huomattavasti kuopan ympäriltä. Se kun olisi puhjennut sivulle niin sillon lähti. Kaikissa muissakin jonkunasteista vikaa.
Hama, ei sitä pysty varmasti sanomaan millään vippaskonstilla, ne ON vaan katottava. Taas sen tuossa näki.
Nelosen liuskassa neliösentin kokoinen kuoppa keskellä liuskaa ja laakerimetalli painunut jo huomattavasti kuopan ympäriltä. Se kun olisi puhjennut sivulle niin sillon lähti. Kaikissa muissakin jonkunasteista vikaa.
Hama, ei sitä pysty varmasti sanomaan millään vippaskonstilla, ne ON vaan katottava. Taas sen tuossa näki.
TP
Täytyy tsekata
Kunhan pääsee lämpimään halliin. On niin tympeetä tuolla pihalla: Märkää ja KOSTEETA.. Ed. omistajan mukaan kyseiset kilkkeet on vaihdettu (siis kk.laakerit yms.) Vanhaa koneessa vissiin vain lohko, kuitteja melkonen nippu ainakin hanskalokerossa.
Hdj:n alapäänlaakerit
Olisi minullakin tuo laakerinvaihto edessä. Onko täällä kenelläkään tietoa kuka tekisi tuommosen remontin täällä itäsuomessa järkevään hintaan ja mistä noita osia täälläpäin saisi?
Re: Hdj:n alapäänlaakerit
Kysäseppä Juuasta Lipposen Timolta Offroadtarvikkeesta paljolla vaihtasivatandy kirjoitti:Olisi minullakin tuo laakerinvaihto edessä. Onko täällä kenelläkään tietoa kuka tekisi tuommosen remontin täällä itäsuomessa järkevään hintaan ja mistä noita osia täälläpäin saisi?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
- andycruiser
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 12:37 am
- Paikkakunta: colhorado
12H-T & kk-laakerit
Juu, eli osuin sitten lueskelemaan tätä keskustelua ja siitä seurasi tietenki pakottava tarve kommentoida asiaa tuon 12H-T:n osalta ihan vaan siksi, kun -05 talvella oli oman sellainen auki ja jälki oli aivan samaa luokkaa tämän ketjun kuvissa esiintyneiden liuskojen kanssa, matkamittarissa tuolloin 493tkm.
Itse päädyin avaamaan koneen silloin kuulohavainnon perusteella, vaikka öljynpaineet ihan toleransseissa olivat ja synteettiset voiteina.
Itse päädyin avaamaan koneen silloin kuulohavainnon perusteella, vaikka öljynpaineet ihan toleransseissa olivat ja synteettiset voiteina.
Viimeksi muokannut andycruiser, To Tammi 28, 2010 11:25 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
HJ 61-89<huoltoauto>
HDJ 80-90
HDJ 80-90
Takavuosina kun noiden 12H-T koneiden kanssa tuli enemmän oltua tekemisissä ei sattunut yhtään samanlaista tapausta kohdalle. Laakeririkkoja kyllä, mutta jäljellejääneet oli aina ihan normaaleja, ei mitään tuohon viittaavaa, mutta ei niistä hajonneista silpuista enää saanut selville mitään. Ja alutina -seos niissä oli silloinkin jo käytössä. Nyt olen kuullut ja nähnyt monta samanlaista laakerivikaa niissäkin, mistä johtunee, pienempi teho tuo vian myöhemmin esiin? Rengasurathan niissä kyllä oli aina vanhemmiten väljät. Niihinkin saapi punametallisia laakereita, ja jos alkaa enempi pistää paineita pyttyyn, kannattaa viimeistään silloin harkita laakerien vaihtoa.
TP