Kuva Kuva

hdj 80 kk-laakerit

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

sovpow
Member
Viestit: 85
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 8:20 am
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja sovpow »

Älä laita liian litkua. Itellä "traktori" öljyt mobil mx 15w-40
tjl
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 5:46 pm
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja tjl »

itsellä tänään avattu hdj:n alapää. 160tkm ajetuilla uudemman mallin laakereilla kaikki ok.
Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 »

avasin tos viikkositten oman Hodarin alapään.. ilmeisesti joku aika sitten rempattu koska olivat uudenveroiset eli ei kulumaa laakereissa ja 0.5 alikoossa ja muutenkin kone "puhtaan oloinen".. No tulipahan tarkistettua niin ei mene yöunet asian takia.
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD
jussi83
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 11:31 am

Viesti Kirjoittaja jussi83 »

Juu satuinpa katsomaan tämän keskustelun ja menin pajalle ja vaihdatutin kk-laakerit. Ainakin 2y 4y 5y ja 6y olivat ihan finaalissa!!!!!
Litle boys drive big toys
HaMa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Marras 05, 2008 5:58 pm
Paikkakunta: P.savo

HD

Viesti Kirjoittaja HaMa »

mitäs kolleegat sanoo, kun näitä Hodarin kauhu tarinoita on lueskellut ja itselläkin sellainen pihassa seisoo. Sitä väkisinkin alkaa kuulla kaikenlaisia "vieraita" ääniä koneesta. Nyt tuossa pumppua ruuvatessa kuuntelin taas, että sieltä keulan puolelta kuuluisi tyhjäkäynnillä kevyehkö raksutus. Ennemin kyseinen ääni tuli vain kylmällä koneella, mutta mielestäni se ei loppunut nyt moottorin lämmetessäkään. Voisikos olla jakopään puolelta? Hampaat tai joku kiristin tms. ?
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Tuli sitten katottua tuosta nykyisestä -94 automaatista laakerit. Mittarissa 345700 ja öljynpaineet hyvät. Käyntiäänessä ei mitään ylimääräistä. Ensin ajattelin että ajelen kevääseen kun tuossa kai pitäisi olla jo ne paljonpuhutut paremmat laakerit. Ei se olis kylläkään kevättä nähny.

Nelosen liuskassa neliösentin kokoinen kuoppa keskellä liuskaa ja laakerimetalli painunut jo huomattavasti kuopan ympäriltä. Se kun olisi puhjennut sivulle niin sillon lähti. Kaikissa muissakin jonkunasteista vikaa.

Hama, ei sitä pysty varmasti sanomaan millään vippaskonstilla, ne ON vaan katottava. Taas sen tuossa näki.
TP
HaMa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Marras 05, 2008 5:58 pm
Paikkakunta: P.savo

Täytyy tsekata

Viesti Kirjoittaja HaMa »

Kunhan pääsee lämpimään halliin. On niin tympeetä tuolla pihalla: Märkää ja KOSTEETA.. Ed. omistajan mukaan kyseiset kilkkeet on vaihdettu (siis kk.laakerit yms.) Vanhaa koneessa vissiin vain lohko, kuitteja melkonen nippu ainakin hanskalokerossa.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Milloin ne on vaihdettu, pitäshän niiden nyt useampi satatonnia kestää kuitenkin, kolmesataa alkaa olla kriittinen määrä oman kokemuksen mukaan. Parinsadan jälkeen ehkä tarkistan omasta taas, jos ei tuota joku jo kerkee taas pölliä sitä ennen.
TP
lacrits68
Viestit: 20
Liittynyt: La Touko 12, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Uumaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lacrits68 »

moi!
Vaihto-operaation kokonaiskustannus oli 2,5h korjaamotyötä+laakerit= 200€ (ei sis. öljyjä)
Moi!

paikallinen toyota korjaamo sanoi jotta 20hx100€+osat! :roll:
Mites pitkään noiden vaihtamiseen menee? puretaanko 20h koko kone vai?

--Janne--
bj45lava
Viestit: 583
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

No 1 ilta siinä menee kun nosturilla alakautta pääsee tekemään joku 3-4 tuntia ekalla kerralla, hommaat tuohet ja tuot auton mulle niin laitetaan kuntoon
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
andy
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 2:00 pm
Paikkakunta: joensuu

Hdj:n alapäänlaakerit

Viesti Kirjoittaja andy »

Olisi minullakin tuo laakerinvaihto edessä. Onko täällä kenelläkään tietoa kuka tekisi tuommosen remontin täällä itäsuomessa järkevään :D hintaan ja mistä noita osia täälläpäin saisi? :?: :?: :?:
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4329
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: Hdj:n alapäänlaakerit

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

andy kirjoitti:Olisi minullakin tuo laakerinvaihto edessä. Onko täällä kenelläkään tietoa kuka tekisi tuommosen remontin täällä itäsuomessa järkevään :D hintaan ja mistä noita osia täälläpäin saisi? :?: :?: :?:
Kysäseppä Juuasta Lipposen Timolta Offroadtarvikkeesta paljolla vaihtasivat
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
andycruiser
Viestit: 16
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 12:37 am
Paikkakunta: colhorado

12H-T & kk-laakerit

Viesti Kirjoittaja andycruiser »

Juu, eli osuin sitten lueskelemaan tätä keskustelua ja siitä seurasi tietenki pakottava tarve kommentoida asiaa tuon 12H-T:n osalta ihan vaan siksi, kun -05 talvella oli oman sellainen auki ja jälki oli aivan samaa luokkaa tämän ketjun kuvissa esiintyneiden liuskojen kanssa, matkamittarissa tuolloin 493tkm.
Itse päädyin avaamaan koneen silloin kuulohavainnon perusteella, vaikka öljynpaineet ihan toleransseissa olivat ja synteettiset voiteina.
Viimeksi muokannut andycruiser, To Tammi 28, 2010 11:25 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
HJ 61-89<huoltoauto>
HDJ 80-90
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

jeps mulla sama hommma 450tkm oli mittarissa, paitsi että yks ehti jo antautua. siis 12HT kyseessä.
JA männät menui uusiksi, väljien rengas urien takia.
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Takavuosina kun noiden 12H-T koneiden kanssa tuli enemmän oltua tekemisissä ei sattunut yhtään samanlaista tapausta kohdalle. Laakeririkkoja kyllä, mutta jäljellejääneet oli aina ihan normaaleja, ei mitään tuohon viittaavaa, mutta ei niistä hajonneista silpuista enää saanut selville mitään. Ja alutina -seos niissä oli silloinkin jo käytössä. Nyt olen kuullut ja nähnyt monta samanlaista laakerivikaa niissäkin, mistä johtunee, pienempi teho tuo vian myöhemmin esiin? Rengasurathan niissä kyllä oli aina vanhemmiten väljät. Niihinkin saapi punametallisia laakereita, ja jos alkaa enempi pistää paineita pyttyyn, kannattaa viimeistään silloin harkita laakerien vaihtoa.
TP
Vastaa Viestiin