Kuva Kuva

lock-rich lukon toiminnasta

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vähän niinkuin vapaakytkin :D
Bjhjcgmod
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:34 pm

Viesti Kirjoittaja Bjhjcgmod »

Tämä keskustelu valaisi hyvin aihetta. :idea:
Nähtävästi on sitten niin että vakionopeudella vedätettäessä kaarteessa pitävällä pohjalla vain sisäpuolen takapyörä vetää . Kaikki muut pyörät kun tekee laajempaa kaarta ja joutuvat pyörimään nopeammin niin niissä lukitus päästää ne pyörimään vapaasti (silloinkin jos on edessä automaattilukko).
Ja sama toiminta tietty peruutettaessa käänteisessä järjestyksessä
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Rak kirjoitti: Tästä aiheutuu se että sopivasti moottorijarrutettaessa molemmat vetarit voivat alkaa pyöriä nopeampaa kuin lautaspyörä jolloin voima ei välity, tästä on omakohtaisia kokemuksia suzukissa, kylmillä öljyillä yhden kerran vapautti molemmat vetarit moottorijarrutuksessa muutamaksi sekunniksi :wink:

Rak
Tsot tsot jos toi lukko on oikein asennettu oikeilla välyksillä, niin molemmat vetarit EI VOI vapautua yhtä aikaa millään. Jos noin pääsee käymään niin lukko ei ole oikein asennettu ja on entinen aika äkkiä!!
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Anonymous kirjoitti:
Rak kirjoitti: Tästä aiheutuu se että sopivasti moottorijarrutettaessa molemmat vetarit voivat alkaa pyöriä nopeampaa kuin lautaspyörä jolloin voima ei välity, tästä on omakohtaisia kokemuksia suzukissa, kylmillä öljyillä yhden kerran vapautti molemmat vetarit moottorijarrutuksessa muutamaksi sekunniksi :wink:

Rak
Tsot tsot jos toi lukko on oikein asennettu oikeilla välyksillä, niin molemmat vetarit EI VOI vapautua yhtä aikaa millään. Jos noin pääsee käymään niin lukko ei ole oikein asennettu ja on entinen aika äkkiä!!
Joo aivan totta, ja pitää sitten sellasen paukkeen että kyllä varmaan huomaa että nyt joku mättää... kokemusta on. :cry:
1987 LJ70
Vastaa Viestiin