HJ-61 hehkurobleemi
Valvoja: Käyttäjä
HJ-61 hehkurobleemi
Kaveri tuossa päivänä-eräänä kyseli,että tietäisinkö syytä turbo-Hojonsa omituiseen käytökseen starttauksen jälkeen.
Eli siinä vaiheessa kun kone on lähtenyt käyntiin ja on se pieni jälkihehkun aika niin ilmeisesti KAIKKI sähköt karkaavat maihin koska a.volttimittari pompsahtaa nolliin, b.ajovalot himmenevät kynttilöiksi,ja c.pienen hetken päästä akut ovat tyhjät.
Oireita ei ilmene jos ritilähehkuun menevät johdot irroitetaan.
Omassa Urbossani ei ole moista vikaa ilmennyt joten onkos kenelläkään klupilaisella tai tutulla tai kylänmiehellä tietoa moisesta käyttäytymismallista?
Eli siinä vaiheessa kun kone on lähtenyt käyntiin ja on se pieni jälkihehkun aika niin ilmeisesti KAIKKI sähköt karkaavat maihin koska a.volttimittari pompsahtaa nolliin, b.ajovalot himmenevät kynttilöiksi,ja c.pienen hetken päästä akut ovat tyhjät.
Oireita ei ilmene jos ritilähehkuun menevät johdot irroitetaan.
Omassa Urbossani ei ole moista vikaa ilmennyt joten onkos kenelläkään klupilaisella tai tutulla tai kylänmiehellä tietoa moisesta käyttäytymismallista?
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
HJ-61 hehkurobleemi
Sama peli ja sama vika
Vika ollut jo vuosia, mutta kun mittareitten kanssa sitä lähtee etsimään, niin kaikki tietysti pelaa OK. Satunnaisesti ilmenee, kun ilmat on jähtynyt ja olis sen jälkihehkun aika. Jotain releen oikkaria olen epäillyt, vaan täytyypä tarkastaa noi hehkutkin.
Keroppa, jos kuulet mistä kaveri vian löysi.

Vika ollut jo vuosia, mutta kun mittareitten kanssa sitä lähtee etsimään, niin kaikki tietysti pelaa OK. Satunnaisesti ilmenee, kun ilmat on jähtynyt ja olis sen jälkihehkun aika. Jotain releen oikkaria olen epäillyt, vaan täytyypä tarkastaa noi hehkutkin.
Keroppa, jos kuulet mistä kaveri vian löysi.
nonii onpa tuo vika sitten ilmennyt muidenkin laitteissa kuin meitsin.
onkelma alkaa imestyä n5-9 asteen lämpötiloissa.ei tosin vie akkuja aivan sippiin.volttimitari laskee n16 voltin nurkille 20-30 sekunnin ajaksi ilman että hehkun merkkivalo edes palaa,liekkö polttimokin sökö?
kiinnostais pirusti tietää mistä tuo volttidemoni saa alkunsa ,niin osais uusia oikean komponentin oikeassa kohteessa!
onkelma alkaa imestyä n5-9 asteen lämpötiloissa.ei tosin vie akkuja aivan sippiin.volttimitari laskee n16 voltin nurkille 20-30 sekunnin ajaksi ilman että hehkun merkkivalo edes palaa,liekkö polttimokin sökö?
kiinnostais pirusti tietää mistä tuo volttidemoni saa alkunsa ,niin osais uusia oikean komponentin oikeassa kohteessa!
Tämän edellämainitun kaverin Hojottimen viaksi ilmeni loppujen lopuksi sitten laturi!!
Virtaa tuli,mutta liian hintsusti.
Akut olivat kokoajan vajaatäyttöisiä.
Jälkihehku imaisi loputkin virrat akuista,ja laturi pukkasi jotain 14-16 volttia...
Laturin vaihdon jälkeen maailma kirkastui ja kaikki pelasi taas kuten ennenvanhaan!!
Virtaa tuli,mutta liian hintsusti.
Akut olivat kokoajan vajaatäyttöisiä.
Jälkihehku imaisi loputkin virrat akuista,ja laturi pukkasi jotain 14-16 volttia...
Laturin vaihdon jälkeen maailma kirkastui ja kaikki pelasi taas kuten ennenvanhaan!!
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Tuo on ihan normaalia käytöstä 61:n hehkulla. Se imusarjahehku ottaa aika reilusti virtaa ja siksi jännite laskee jonnekin alle 20 V:n siksi ajaksi kuin hehku on toiminnassa (20 - 30 s). Hehkun merkkivalo puolestaan syttyy vasta kun ollaan muutama aste pakkasen puolella indikoimaan sitä aikaa minkä verran pitää hehkua käyttää ennen käynnistämistä (yleensä palaa pari-kolme sekuntia, riippuen lämpötilasta).
Eli nyt tosiaan kun ollaan 0 - +10 C lämpötiloissa, hehku toimii vasta koneen käynnistyttyä sen 20 - 30 s. Tästä kun lämpötila laskee niin hehku menee päälle (ja myös hehkun merkkivalo palaa) myös ennen käynnistystä kun käännetään virrat päälle.
Eli nyt tosiaan kun ollaan 0 - +10 C lämpötiloissa, hehku toimii vasta koneen käynnistyttyä sen 20 - 30 s. Tästä kun lämpötila laskee niin hehku menee päälle (ja myös hehkun merkkivalo palaa) myös ennen käynnistystä kun käännetään virrat päälle.
Viitapiru kirjoitti:nonii onpa tuo vika sitten ilmennyt muidenkin laitteissa kuin meitsin.
onkelma alkaa imestyä n5-9 asteen lämpötiloissa.ei tosin vie akkuja aivan sippiin.volttimitari laskee n16 voltin nurkille 20-30 sekunnin ajaksi ilman että hehkun merkkivalo edes palaa,liekkö polttimokin sökö?
kiinnostais pirusti tietää mistä tuo volttidemoni saa alkunsa ,niin osais uusia oikean komponentin oikeassa kohteessa!
[quote="Anonymous"]Tuo on ihan normaalia käytöstä 61:n hehkulla. Se imusarjahehku ottaa aika reilusti virtaa ja siksi jännite laskee jonnekin alle 20 V:n siksi ajaksi kuin hehku on toiminnassa (20 - 30 s). Hehkun merkkivalo puolestaan syttyy vasta kun ollaan muutama aste pakkasen puolella indikoimaan sitä aikaa minkä verran pitää hehkua käyttää ennen käynnistämistä (yleensä palaa pari-kolme sekuntia, riippuen lämpötilasta).
Eli nyt tosiaan kun ollaan 0 - +10 C lämpötiloissa, hehku toimii vasta koneen käynnistyttyä sen 20 - 30 s. Tästä kun lämpötila laskee niin hehku menee päälle (ja myös hehkun merkkivalo palaa) myös ennen käynnistystä kun käännetään virrat päälle.
[quote=eli kyseessä olikin ominaisuus eikä vika.olen valaistunut .
hiukka hirvitti vaan tuo ominaisuus koska edellinen omistaja oli vaihtanut jo 3 laturia alkaen vuodesta 91 ko lajoneuvoon,ja itse olen vaihtanut 1 laturin ja 1 akkusarjan 10kk sisään.
kiitos ja kumarrus vastauksesta anonymouselle.
editt - 8.4-05 ostettu uusi laturi "pimeni" (menee takuseen).
Eli nyt tosiaan kun ollaan 0 - +10 C lämpötiloissa, hehku toimii vasta koneen käynnistyttyä sen 20 - 30 s. Tästä kun lämpötila laskee niin hehku menee päälle (ja myös hehkun merkkivalo palaa) myös ennen käynnistystä kun käännetään virrat päälle.
[quote=eli kyseessä olikin ominaisuus eikä vika.olen valaistunut .
hiukka hirvitti vaan tuo ominaisuus koska edellinen omistaja oli vaihtanut jo 3 laturia alkaen vuodesta 91 ko lajoneuvoon,ja itse olen vaihtanut 1 laturin ja 1 akkusarjan 10kk sisään.
kiitos ja kumarrus vastauksesta anonymouselle.
editt - 8.4-05 ostettu uusi laturi "pimeni" (menee takuseen).
Viimeksi muokannut Viitapiru, La Tammi 21, 2006 10:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dodiin, mullakin jonkinlainen hehku ongelma -89 HJ61:ssä. Kun ei nuo birfield manuaalit aukea, niin aattelin kysäistä on jollakulla ko. systeemin sähkökaaviosta kuvaa. Tai jos joku osaa kuvailla missä se hehkun rele on ja missä kohdin imukanavaa se itse hehku on.
Onko se imukanavan hehku näissä 12H-T koneissa täysin erilainen kuin noissa 2H koneissa

Esim Motonetissä myydään kahden sorttisia hojottimien hehkuja. Toinen ns. 14V pikahehkuja vuosimalleihin jopa -91?? Eikait sellainen sovi tuohon imukanavaan.
Onko se imukanavan hehku näissä 12H-T koneissa täysin erilainen kuin noissa 2H koneissa


Esim Motonetissä myydään kahden sorttisia hojottimien hehkuja. Toinen ns. 14V pikahehkuja vuosimalleihin jopa -91?? Eikait sellainen sovi tuohon imukanavaan.
mahtavaa todelinen tieto pläjäys sivustolle
mahtavaa todelinen tieto pläjäys sivustolle
kiitää ja kumartaa kaunisti tank you sör
kiitää ja kumartaa kaunisti tank you sör

Tässä olisi nuo 2H:n jutut.
Laitoin nämä nyt tälleen harjoituksen vuoksi, mutta jos haluat enempi juttuja niin katso ao. linkistä.
http://www.birfield.com/modules.php?nam ... age&pid=77


Laitoin nämä nyt tälleen harjoituksen vuoksi, mutta jos haluat enempi juttuja niin katso ao. linkistä.
http://www.birfield.com/modules.php?nam ... age&pid=77

