Kuva Kuva

HJ60 lukkoperästä taas....

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Eissi
Viestit: 49
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 5:51 pm
Paikkakunta: Forssa

HJ60 lukkoperästä taas....

Viesti Kirjoittaja Eissi »

missä mahtaa olla vika? vaihdoin periin ja laatikkoon öljyt. periin tuli kendallin differential slip oil ja sen jälkeen takaperän kitkalukko lopetti toimintansa. putsasko uudet öljyt sen niin hyvin ettei vanha laite enää toimi. miten sen sais toimiin uudestaan???? ja mahdollisimman halvalla, eli omalla työllä.
joskus hyvin harvoin saattaa toimia mutta yleensä vain toinen pyörä vetää.. auto tuntuu sivuvetoiselta
~Eissi~
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Kitkaperästä ei uutenakaan paljo mitään hyötyä ole, saati sitten kuluneena.
Toiminnan voi helposti testata, ajamalla ympyrää kuivalla asfaltilla, jos
et huomaa mitään on sökö, jos "nyppii" kunnossa!
Jotkut on kitkoja kiristänyt mekaanisesti, ja tiettävästi on olemassa öljyn
lisäaineita joilla kitkaa lisätään?

Sivuvetoiselta??? Hymm.... Tarkista ovien tiivisteet!!!
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Eissi
Viestit: 49
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 5:51 pm
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Eissi »

voi ajaa takavedolla ympytää kuin lystää ei mitään nyppimistä. eniten tekee maastossa kiusaa kun ei pyöri kun 2 pyörää neljästä. ajattelin laittaa stp:tä, mutta sitten tuli mieleen että se taitaa poistaa lopunkin kitkan. mites käytännössä tapahtuu tuo kitkojen kiristäminen??
~Eissi~
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Kiristäminen ei onnistu ilman perän purkamista, jolloin näkee kitkapalojen
kuluneisuuden.
Itse kiristys tapahtuu lisäämällä kitkapakettiin prikkoja?
Varsinkaan maastoajossa kitkaperästä ei ole mitään iloa, ainoa todella
hyvä on kytkettävä 100%:n lukko?
Jaa niin, on vielä yksi tapa jolla kitkapakettia voi kiristää portaatomasti ja
jopa ajon aikana!
Vaatii kyllä sorvarin apua, eli kitkan eteen tehdään sylinteri joka painaa
sitä kireelle.
Käyttövoimaksi esim. HJ:n kytkin pääsylinteri, jota käytetään käsijarru
kahvalla, tai paineilmalla.
Ja nesteenä kannatta olla kitkaperä öljy!!!
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Millä se nestepaine tuodaan sinne pyörivään murikkaan? Onko tuollainen jossain olemassakin? Olisi kiinnostavaa nähdä/kuulla lisää.

Kitkalukoille tehdyt öljyt voitelevat periaatteessa paremmin kuin tavalliset peräöljyt, eli lyhyen aikaa kestävän kitkan huuman voi vielä kokea vaihtamalla LSD-öljyt pois.
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Jarru putkella, viedään panjon yläosasta läpi.
Omatekemä työsylinterihän ei pyöri, tiivisteinä on o-renkaat pyörivällä
akselilla?
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

ei sattuis kuvia olen
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

EI, tälaisen systeemin kehittelyä seurasin joitain vuosia sitten, ennen
dikikuva aikaa!
Itse päädyin kuitenkin kytkettäviin lukkoihin!
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Vastaa Viestiin