HJ60 lukkoperästä taas....
Valvoja: Käyttäjä
HJ60 lukkoperästä taas....
missä mahtaa olla vika? vaihdoin periin ja laatikkoon öljyt. periin tuli kendallin differential slip oil ja sen jälkeen takaperän kitkalukko lopetti toimintansa. putsasko uudet öljyt sen niin hyvin ettei vanha laite enää toimi. miten sen sais toimiin uudestaan???? ja mahdollisimman halvalla, eli omalla työllä.
joskus hyvin harvoin saattaa toimia mutta yleensä vain toinen pyörä vetää.. auto tuntuu sivuvetoiselta
joskus hyvin harvoin saattaa toimia mutta yleensä vain toinen pyörä vetää.. auto tuntuu sivuvetoiselta
~Eissi~
Kitkaperästä ei uutenakaan paljo mitään hyötyä ole, saati sitten kuluneena.
Toiminnan voi helposti testata, ajamalla ympyrää kuivalla asfaltilla, jos
et huomaa mitään on sökö, jos "nyppii" kunnossa!
Jotkut on kitkoja kiristänyt mekaanisesti, ja tiettävästi on olemassa öljyn
lisäaineita joilla kitkaa lisätään?
Sivuvetoiselta??? Hymm.... Tarkista ovien tiivisteet!!!
Toiminnan voi helposti testata, ajamalla ympyrää kuivalla asfaltilla, jos
et huomaa mitään on sökö, jos "nyppii" kunnossa!
Jotkut on kitkoja kiristänyt mekaanisesti, ja tiettävästi on olemassa öljyn
lisäaineita joilla kitkaa lisätään?
Sivuvetoiselta??? Hymm.... Tarkista ovien tiivisteet!!!
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Kiristäminen ei onnistu ilman perän purkamista, jolloin näkee kitkapalojen
kuluneisuuden.
Itse kiristys tapahtuu lisäämällä kitkapakettiin prikkoja?
Varsinkaan maastoajossa kitkaperästä ei ole mitään iloa, ainoa todella
hyvä on kytkettävä 100%:n lukko?
Jaa niin, on vielä yksi tapa jolla kitkapakettia voi kiristää portaatomasti ja
jopa ajon aikana!
Vaatii kyllä sorvarin apua, eli kitkan eteen tehdään sylinteri joka painaa
sitä kireelle.
Käyttövoimaksi esim. HJ:n kytkin pääsylinteri, jota käytetään käsijarru
kahvalla, tai paineilmalla.
Ja nesteenä kannatta olla kitkaperä öljy!!!
kuluneisuuden.
Itse kiristys tapahtuu lisäämällä kitkapakettiin prikkoja?
Varsinkaan maastoajossa kitkaperästä ei ole mitään iloa, ainoa todella
hyvä on kytkettävä 100%:n lukko?
Jaa niin, on vielä yksi tapa jolla kitkapakettia voi kiristää portaatomasti ja
jopa ajon aikana!
Vaatii kyllä sorvarin apua, eli kitkan eteen tehdään sylinteri joka painaa
sitä kireelle.
Käyttövoimaksi esim. HJ:n kytkin pääsylinteri, jota käytetään käsijarru
kahvalla, tai paineilmalla.
Ja nesteenä kannatta olla kitkaperä öljy!!!
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Millä se nestepaine tuodaan sinne pyörivään murikkaan? Onko tuollainen jossain olemassakin? Olisi kiinnostavaa nähdä/kuulla lisää.
Kitkalukoille tehdyt öljyt voitelevat periaatteessa paremmin kuin tavalliset peräöljyt, eli lyhyen aikaa kestävän kitkan huuman voi vielä kokea vaihtamalla LSD-öljyt pois.
Kitkalukoille tehdyt öljyt voitelevat periaatteessa paremmin kuin tavalliset peräöljyt, eli lyhyen aikaa kestävän kitkan huuman voi vielä kokea vaihtamalla LSD-öljyt pois.