Kuva Kuva

HJ61 melkein saammuu...

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 9:14 pm
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pee »

mul ei kans mee kuin about 65 litraa... ja ihmettelin kun miitari ei nouse ylös mut alhaal toimii suht ok... tarvii vissiin riipasta alas, oikesko se millä(än)?
BJ40 1980
slck ry #235
pähäma ry
Avatar
retkikeitin
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 9:42 pm
Paikkakunta: nilsiä

Viesti Kirjoittaja retkikeitin »

Antsa kirjoitti:Jos suuttimet ovat kuluneet niin lähtee huonosti käyntiin,ja savuaa valkoista kylmänä pitkään.Lisäksi käynti ääni on korahteleva.Nämä johtuvat siitä kun kun suutin tiputtaa,tai päästää PA:ta liian aikaisin sylinteriin jolloin se myös syttyy liian aikaisin.Myös jos katsastuksessa savu arvot alkavat olla rajoilla niin suuttimet on tod.näk remontin tarpeessa.Koska tojotan kone ei savua kunnossa ollessaan.
Mikä on pitkään - jos savuaa valkoista? vai eikö normaalisti muka savua yhtään? Ja paljonko ca. syö lientä enemmän kun on tuo vika?
Mistä saa uudet suuttimet halavalla ja mitä ne maksaa?
pasikempas
Viestit: 59
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:11 pm

Viesti Kirjoittaja pasikempas »

Joo. Löyty vika autosta. Käytin autoo diesel-huollossa. Ilmavuoto oli jossain päin autoa. Jostain liitoksesta sai ilmoja. Se melkein sammuminen johtuu välyksistä joita on tullut ajanmittaan pumpun johonkin tyhjäkäynti sydeemiin. Kiitokset vastanneille! :P
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

"Sammuilu" alkaa, kun kylmäkäynti tunnistin pudottaa kierrokset
normaaliin.
Mites Grau, löytykö syy sammuiluun?
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Ei ole ollut vaivaa näin kesäaikaan, mutta ei ole vielä syytäkään löytynyt.
Tässä nyt on ollu kaikenlaista muuta tuon Hojottimen kanssa (vaihdelaatikkoa, perää, lukkovipuja, levikkeitä etc...), vaan polttoainelinjat pitää joka tapauksessa uusia ennen talvea (kohta tussahtaa) ja pumppu ja suutintarkastus on varmaan ihan jees, nyt on kuitenkin jo 572´000km kasassa...
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Lainaus toisesta topicista:
ihan aluksi oli semmosta et ryntäytyksen jälkeen kun laski kaasun kokonaan pois niin tuppas sammumaan tai kiekat kävi ainaki tosi alhaalla ja sit otti normaalit tyhjäkäynti kierrokset. käytin raskoneella huollossa ja siellä ukko sitte että ne jotku keskipakopainot vai oliko jotku tasapainoakselit kuluneet et se ei saanu sitä edes säädettyä ihan niinku piti
HAHAA!!!

Itse yritän siis seuraavaksi keskipako ennakonsäätimen kautta ratkaista ongelmaa.

Aattelin tänne herättää, jos joku joskus tulevaisuudessa kaivelee vanhoja viestejä kun painii saman ongelman kanssa...
RUXI
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 10:17 am
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja RUXI »

oli vaan pikkusen nuiva äijä siellä raskoneella sano ihan suoraan et ei saa katsoa mitä se siellä säätelee, alan kuulemma sit ite säätelee. IHME sen säätelyt makso 270€ eikä se saanu sitä edes kunnolla säädettyä. ite ehottelin et jos laittais vaa uutta osaa sinne jos siellä mitä kuluneita on, mut eipä reagoinu oikeen mitenkää, halus varmaan päästä uudelleen säätelee, mut noilla hinnoilla ei kyl pääse.
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Joo, noilla äijillä on taipumus olla aika "suojelevia" erikoisosaamisensa suhteen.

Täytyy kysäistä Toyotalta, mitä kilkkeet maksaa, ja onko vaihdettava koko limppu. Itse työn ajattelin rohkeasti tehdä itse... Eli kohta tulee paljon kysymyksiä liittyen ruiskutuspumpun asentamiseen :D
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Grau kirjoitti:Täytyy kysäistä Toyotalta, mitä kilkkeet maksaa, ja onko vaihdettava koko limppu. Itse työn ajattelin rohkeasti tehdä itse... Eli kohta tulee paljon kysymyksiä liittyen ruiskutuspumpun asentamiseen :D
Joo vaikutti helpolta jutulta, ei ollu tojon kirjas ku 70 sivua pumpusta juttua. :lol: :lol:
1987 LJ70
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ihmisethän sen on tehny, ja ku on paljon ohjeita niin sillonhan sen täytyy olla helppoa!:D

Tsemppiä vaan, ja kerro kuinka kävi. Aina kiinnostaa kaikki uuteen tutustuminen, muttei viitti tuon oman pumppua alkaa purkamaan ku se vielä toimii (kop kop).

Nii, ja kuvia sitte kans.;)
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Nallentalli
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Nallentalli »

Diesselpumpun kyljessä olevasta, ruuvimeisseli kannalla olevan kannen alta, säädetään keskipakopainojen välystä pienemmälle. Loppuu sammuilu ja ylimääräiset hyökkimiset. (tykkää vaimokin ajaa HJ:llä) Osaavalta Diesselasentajalta n.15-30min työ. Kokemuksia omasta HJ-61:stä.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ihan OT: Nallentalli, sulla on unohtunu muuttaa toi paikkakunta, me ollaan nykyään kaupunkilaisia.

Ja kiitos vinkistä, aina oppii jotain uutta.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Nallentalli
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Nallentalli »

Tarkennusta säätöön. Sieltä luukun alta löytyy kaksi meisselikantaista säätöruuvia, toinen toiseltapuolelta keskipakopainoja. (Löytyy kun pyörittää käsin moottoria) kiristä molemmista noin puoli kierrosta. Jos peukalo keskellä kämmentä vie Dieselhuoltoon. Rovaniemellä esim. Diessel Roi Ky (Kallinen). Keminmaassa Diesselhuolto T.Trast. Muista ei kokemusta kyseisen asian kohdalla. (voivat säätää samalla muutkin säädöt kohdalleen jos tarvetta)
ps. olen joskus asunut kaupungissa, en onneksi enään. KYLLÄ MAALLA ON MUKAVAA!!! Ei pipo purista, eikä naapurit naputa. Saa hitsata tai lekoa, oli päivä tai yö. :wink:
RUXI
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 10:17 am
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja RUXI »

kerrohan Grau mullekin sit saiko sinne uudet osat mimmosessa paketissa ja mihin hintaan ja tosiaan jos on mahis ottaa kuvia työn ääreltä ni olis aika mainio homma.
P. Lanttola
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 9:15 pm
Paikkakunta: Tuuri

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Nallentalli kirjoitti:Tarkennusta säätöön. Sieltä luukun alta löytyy kaksi meisselikantaista säätöruuvia, toinen toiseltapuolelta keskipakopainoja. (Löytyy kun pyörittää käsin moottoria) kiristä molemmista noin puoli kierrosta. Jos peukalo keskellä kämmentä vie Dieselhuoltoon. Rovaniemellä esim. Diessel Roi Ky (Kallinen). Keminmaassa Diesselhuolto T.Trast. Muista ei kokemusta kyseisen asian kohdalla. (voivat säätää samalla muutkin säädöt kohdalleen jos tarvetta)
Kaivetaas vanhaa topiccia esiin niin ei tartte uutta tehdä samasta asiasta.
Eli 61:sessä oli samaa oiretta kun tässä muillakin. Nyt sitten kun koppa oli pois päältä Niin käänsin samalla noita molempia ruuveja sen puoli kierrosta. Kierrokset ei enää käy alhaalla joten vika korjaantui, mutta jostain syystä tyhjäkäynti oli tämän rempan jälkeen kylmänä n. 1200rpm ja lämpösenä 1000rpm, laskin sen sitten johonkin 800 tienoille mutta nyt kone käy tyhjäkäyntiä vähän väristen. Äänestä ei juuri kuule mitään erikoista mutta värinä tuntuu rattiin ja muualle.

Onko tuota ruuvien kiristystä jo moni kokeillut ja onko tullut lieveilmiöitä? Kun mun järjen mukaan tuolla ei pitäisi tyhjäkäynnin nousta mutta en olekaan mikään pumppuspesialisti... Tuohan nyt ei oo paha homma käännellä ruuvit takaisin ja kokeilla, mutta pitää vielä kysyä velipojalta ettei se vaan oo kääntäny salaa syöttöä isommalle.
Vastaa Viestiin