Kuva Kuva

huoltoautokysymys

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

arboraattori
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 3:27 pm

huoltoautokysymys

Viesti Kirjoittaja arboraattori »

jepsistäs!
niin mulla kun on tuo pzj lavamalli niin oon aatellu
voiskos siihen vääntää semmosen "matkailukorin tapasen" poksin lavalle. se tulisi kiinteäksi asennukseksi. sisälle tulisi työkalu laatikot moottori sahoille yms. ja joitain hyllyjä sekä jonninnäköinen taso laptoppii,printterii varten.
teemme työksemme puunkaato ja mm.puistopuiden kuntoinventointeja, myrskypuiden raivaustöitä yms. olis nääs aika pätevää kun voisi siirtää kuntoarvionti raportit yms. suoraan työpaikalla koneelle. eikä haittaa ole myös siitäkää et jossain ettään perällä sais sahat teroteltua tahi korjattua ns. sisätiloissa.
matkailu autokskaan ei vissiin pysty muuttamaan, enkä haluakkaan kun auto on kuitenkin työpeli. ja jostain luin et matkailu autov sisäkorkeus tulisi olla min 190cm, ( cruiserin lavalle kaksimetrinen koppi= turuntuomiokirkko)
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Tästähän on jauhettu ihan hirveästi ainaki Simolinen palstalla ja itte oon pudonnu kärryiltä aika päivää sitte.
Siinä uskossa kuitenkin olen, että pitäisi muutoksen onnistua.

Helpoimmalla pääset kun käppäilet lähimmälle katsastusasemalle ja kysäiset.

Toivottavasti ko. asemalla ei ole katsastettu liian montaa huoltoautoa niin sattaa olla helpompi saada omas läpi.

Tämänki homman kanssa mahtaa käydä kohta silleen kuin isojen renkaiden kanssa, että kaikki menee niitä katsastelemaan niin kohta AKE puhaltaa pelin poikki :(

Kannattaa siis pitää kiirettä ennen kuin keksivät jotain.

- jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Samaa mieltä ton KOMK:in kanssa kannattaa kävellä sinne katsastusasemalle kysyyn nuo tiedot,näissä foorumeissa on sen verran paljon tuota "MUTU" tietoa johon ei aina kannata luottaa.
Homer
Viestit: 12
Liittynyt: To Marras 25, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Homer »

Jep. Kannattaa ottaa kunnolla selvää asiasta ja tehdä niinkuin suositellaan. Sitä pitempään ja varmemmin tämä huoltoautomahdollisuus elää, mitä vähemmän asialla yritetään "kikkailla" ja mitä vähemmän rassataan viranomaisten hermoja (saattavat toki olla rassauksen tarpeessa :wink: ) erilaisilla epäonnistuneilla yrityksillä.
Mielummin yli- kuin alivarustelua ts. kunnon muutokset tai sitten ei!
viski
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2004 8:07 pm

Viesti Kirjoittaja viski »

Morjensta !!
Huoltoautoksi muutos edellyttää ( ainakin täällä pohjanmaalla) ,että poistat takapenkin ja sen lisäksi asennat 2 kpl kiinteää työkalu kaapistoa (itselläni 600x400x300 ) ja autoon kiinteästi asennetun ruuvipuristimen eli viilapenkin.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

viski kirjoitti: ...autoon kiinteästi asennetun ruuvipuristimen eli viilapenkin.
Saako se "ruustukki" olla asennettuna puskuriin vinssin viereen?
Oon nimittäin puolivakavasti suunnitellu Berttaan moista viritelmää.

Tulis vähän lisää katu-uskottavuutta ja olishan se ihan näppärä monessa hommassa kun nokalla jököttäis kunnon kasa rautaa :D

Mikä sen parempi ruuvipenkki kun on liikuteltava ja saa kohtuullisen pahaan paikkaan työpisteen viereen :) :D

- jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
viski
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2004 8:07 pm

Viesti Kirjoittaja viski »

empä ole moista ajatellut sillä katsastuksessa sanottiin vain ,että ruuvipenkin pitää olla kiinteästi asennettu mutta kokoa ei ole määritelty.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

viski kirjoitti:Morjensta !!
Huoltoautoksi muutos edellyttää ( ainakin täällä pohjanmaalla) ,että poistat takapenkin ja sen lisäksi asennat 2 kpl kiinteää työkalu kaapistoa (itselläni 600x400x300 ) ja autoon kiinteästi asennetun ruuvipuristimen eli viilapenkin.
Mielenkiintoinen juttu tuo ruuvipenkkivaatimus. Täällä pohjanmaalla sitä ei tarvittu. Vaatimuksena oli vain että takapenkki oli pois ja että mukana kulkee AINA tarvittavat työkalut (joita siis ei mitenkään eritelty tai mitään tiettyä vaadittu) omassa kiinteästi asennetussa laatikossaan. Painot sun muut toki oli HJ:ssä kohdallaan.
Kohtelu konttorilla oli muutenkin erittäin asiallista ja asiantuntevaa, kunhan saatiin se asiantuntija paikalle. Plussaa myös siitä etteivät asiaa vähemmän tuntevat yrittäneet säätää mitään omia lakejaan, vaan antoivat odottaa rauhassa.
Toisen nimisestä konttorista naurettiin aikanaan ulos, kun asiaa ensimmäisen kerran esitin. Arvatkaapa vain asioinko siellä enää toiste? Välimatkaa ei ole kuin muutama sata metriä, mutta palvelutasossa on kilometrien ero.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

jokohan on kattokorotustojohojoja tehty huoltoautoksi niin että orkkis katto on tinattu takaasi vai onko se eres maharollista? kyllähän sen varmaan joku haistavitunpykälä kieltää, olis vaan niin kiva palauttaa hojon ylevät muodot entiselleen
1987 LJ70
viski
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2004 8:07 pm

Viesti Kirjoittaja viski »

tottahan se on (vaikka ei pitäisi olla), että katsastuskonttorien välillä on eroja vaatimustasossa ja sen vuoksi kannattaakin etukäteen kysyä eri konttoreilta asiaa ja säästyy näin turhalta työltä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

jookävin kysymässä kaikkien kerholaisten puolesta kuopion katsastusasemalta sorsasalosta tota juttua niin sanovat että ei tarvii olla mitään ruuvipenkkiä ja normaali työkalupakki pultattuna koriin riittää kun siellä on vasara, jakoavain, ja jokunen kiiltoavain. ne kuulemma eritellään sitten rek.otteeseen ne työkalut. ei ole kuulemma mitään ohjesääntöä akella miten se tehdään eli laatikoston mittoja se on katsastus aseman päätettävissä. ja takapenkit tulee poistaa.
hj
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 5:37 pm
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja hj »

joo minä olin en vaan taas osannu kirjautua
JONES
Viestit: 242
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:56 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja JONES »

SE OM MORO
Mä kävin tänään katsastamassa oman hj 61 huolto autoksi täällä tampereella ja ei tarvittu kuin pieni viilapenkki pultata lattiaan kiinni ja työkalupakki samoin ja ottaa penkit ja turvavyöt pois.
Että valmista tuli tosi äkkiä ja asiallisesti .
Ja nyt on jo auto luovutettu uudelle omistajalle huoltoautona.
Mansesta JONES :D :D :D
adv
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 1:32 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adv »

Juupeli, mulla on Trooper huoltoautoksi katsastettuna. Ajoneuvoryhmä on 'huoltoauto' ja d-vero 75,555 e / vuosi :P

Takapenkit on vaan otettu poies ja tilalla on toisen takaoven kynnyksessä kiinteä ruuvipenkki, sekä pöytä, hylly ja työkalukaappi, jonka ulkoseinässä on vielä koukkuja lenkkiavaimille...

Ruuvipenkki peittyy kivasti koiran patjalla, villasukat saa kuivumaan lenkkiavainten koukkuihin ja kumpparit työkalukaappiin :lol:
- JS -

Huoltoauto vs. paku

Viesti Kirjoittaja - JS - »

Moro,

Mitä etua huoltoautoksi rekisteröinnistä on verrattuna pakuksi rekisteröintiin?

- JS -
Vastaa Viestiin