Moro
Autossa välillä "pitkä startti".Välillä lähtee käyntii lyhyellä starttaamisella.Olisko mahdollinen ilmavuoto vaiko jo pumppuvikaa (440 tkm aj.)Onko konsteja löytää mahdollinen vuoto.Ulospäin ei äkkiseltään näy mtn.Putsarilta pumpulle putken väliin laitettu joskus jonkinlainen takaiskuventtiili ,luulisin olevan.Muuten käy mielestäni hyvin vanhaksi,jokusia polleja karannut kyllä laitumelta.Voiko esim. tankiltapäin laittaa painetta jos vaikka väliltä vuotaa.
Ps .jos jollain snorkkelin tarvetta ko.autoon voisin luopua siitä .tämä osa on kuskinpuolella.
Niin toi takaiskuvena on tankilta putsarille tulevassa putkessa,mikähän mahtaa olla idea vaiko vika.Liittyisikö tuohon huonoon käyntiin lähtöön.Aika laiskakin on peli ,voiko johtua ilmavaivoista.Mistä voi kysellä kunnostettuja pumppuja ja ahtimia ja mitä suurinpiirtein kunnostus makselee.?
Löytykö koskaan syytä ongelmaan? Itsellä tekee samaa "puolilämpöisenä" käyt esim kaupassa, niin sen jälkeen noin 3-5 sek saa sahata. Kylmänä pakkasillakin lähtee 1 pyöräytyksellä kun hehkuttaa vielä valon sammumisen jälkeen. Muuten auto pelaa normaalisti, ei savuta ja kulkee samanlailla.
McHans kirjoitti: ↑Ke Joulu 28, 2022 7:32 am
Löytykö koskaan syytä ongelmaan? Itsellä tekee samaa "puolilämpöisenä" käyt esim kaupassa, niin sen jälkeen noin 3-5 sek saa sahata. Kylmänä pakkasillakin lähtee 1 pyöräytyksellä kun hehkuttaa vielä valon sammumisen jälkeen. Muuten auto pelaa normaalisti, ei savuta ja kulkee samanlailla.
Moi
Laittelin omaani polttoainelinjan uusiksi tankilta asti,
McHans kirjoitti: ↑Ke Joulu 28, 2022 7:32 am
Löytykö koskaan syytä ongelmaan? Itsellä tekee samaa "puolilämpöisenä" käyt esim kaupassa, niin sen jälkeen noin 3-5 sek saa sahata. Kylmänä pakkasillakin lähtee 1 pyöräytyksellä kun hehkuttaa vielä valon sammumisen jälkeen. Muuten auto pelaa normaalisti, ei savuta ja kulkee samanlailla.
Moi
Laittelin omaani polttoainelinjan uusiksi tankilta asti,
Moi
Laittelin omaani polttoainelinjan uusiksi tankilta asti,sen imupilli härdellin sihteineen pumpulle asti .Se ehkä hieman auttoi.Sitten ajattelin huollattaa suuttimet.Paineet oli pudonnut tammerdieselin mukaan n.40% vanhoissa suuttimissa eli kärjet uusiksi (105 jöröö kpl).Tämän huollon yhteydessä tuli ilmi että yhden suuttimen reijässä kannessa kierre sökö ja eiku uusi kansi ,rempalle hintaa 3950 jöröö .Käynnistyvyyteen apuja sen verta et kylmänä lähteen napakasti heti käymään mut lämmettyään sahuuttaa ,ikään kuin vähän varkain käymään. Nyt tod.näk. pumppu onkin väljä ja paine ei riitä huollettuihin suuttimiin.Tai laajenee lämmittyään ???. Jos sulla on ns.sähkönen pumppu niin siellä on sihti lämpöanturin alla pumpun kyljessä ja toinen on paluuputken banjopultissa (marmorilla 130 jöröö uusi).En tiedä onko menoput banjossa.Mulla näissä paskaa aikas paljo.Jonkunmoinen on myös oliko se nyt spill controll valven alla mut en ole siihen uskaltanut kajota ,viisaammilta vois tiedustella.Mun täytys toi pumppu huollattaa vielä mut sekin min 1500 €.Mulla olis imupillin päähän uusi sihti jos joku tarvii, oli tosi paskanen .Joku on senkin vaihtanut ilman tankin pudotusta ???
OK, hyvä että pelaa.Sama homma itellä varmaan.Yksi pumppu olis tiedossa tai en tiedä omko jo mennyt mut ton kansirempan jälkeen täytyy vähä keräillä massia.
Jep.eipä auttanut uusi nestepää käyntiinlähtöön päin vastoin huonommin lähtee nyt. Tehoa ajaessa ja liikkeelle lähdössä tuli .Ns.juoksemalla lähtee käymään.Voikos tässä sähköisessä Densossa tai tätä pumppua hieman kääntää ja kokeilla auttasko yhtään.
Taas vähä pukkais kyssäriä.Puuhastellut ton gruiserin kans ain välillä ja nyt koitin nestep.rempan jälkeen vielä kääntää pumppua aikaisemmalle jotta
lähtis paremmin käymään.N. 3 mm myötäpäivään takaa eteenpäin katottuna (koneeseen päin). nyt ehkä liikkuu paremmin ja jonkun verran paremmin hörähtää käymään mut vielä vois parantua. Tyhjäkäynti tais hieman pudota ja siitä tais tulla uusi ilmiö, vika valo syttyy tyhjäkäynnillä (n.700).Polkimella kun pitää noin 800 niin sammuu ja ei syty.Mistä säätöä tyhjäkäyntiin vaiko vaan vaijerista.Kakkosen ruiskuputki meni kans vaihtoon kun vuoti nestep rempan jälkeen ja ei korjaantunut uudelleen auki ja kiinni.
Bongasin netistä videon missä käyntiin lähtö ongelma ratkesi kun vaihtoi spill valve releen .onko jollain kokemusta moisesta. ei oikken taitu toi lontoo.
Mulla oli tankin nousu putkessa reikä, vasta 5bar paineessa vuoti, mutta imussa heti. Oli muodostunut sellainen ns kynsi mikä imussa höris ilmaa heti. Kaksi kertaa käytettiin tankki irti ennekuin huomattiin.
Tästä oireena oli tunnoton käsipumppu suodattimessa löi tyhjää siis.
Nyt kuitenkin tuossa vielä ongelmaa kun välillä lähtee heti ja toisinaan joutuu muutaman sekunnin starttaamaan. Yleensä jos alle 10 min ajosta lähtee heti, muutoin pidempi startti. Eilen kylmänä ilman webastoa 3 päivää seisseenä lähti heti, että jotain ongelmaa on, olisiko tuo spill valve rele sitten?
Niin ja vaihdoin ruiskupumpun, paikallaan olleella oli ajettu 448tkm ja vaihdokilla 230tkm, ei vaikutusta. Eli toi nestepää ei ollut ainakaan tuossa mun tojossa vikana, itse lähtisin viimeisenä pumppu vikaa epäilemään nyt.
Ok. Mulla uudet putket imuputkia ja sihtiä myöden. Käsipumppu mulla löysä pari ensimmäistä pummpausta. Kylmästä lähtee hyvin ja lämpöisenä vähä niinkuin juoksemalla. Kesällä taas varmaan kylmästäkin . Toi rele saattoi olla et ei lähtenyt ollenkaan käymään siin videolla. Nestepään vaihto ehkä vähän auttoi vaivoihin.