J120 Suutinvika iski
Valvoja: Käyttäjä
Re: J120 Suutinvika iski
Toyotan omat 5w-30 öljyt siellä sisällä on.
Re: J120 Suutinvika iski
Omassa 155tkm ajetussa 150 Cruiserissa kun korkin aukaisee, niin korkki hyppelee aivan samalla tavalla. Lisäksi kuuluu sellainen tsupsuttava ääni ja jotain höyryä sieltä tulee.Minkä verran venttiilikopassa saa olla painetta moottorin käydessä? Omassa vähän rapia 200tkm ajetussa lantikassa alkoi epäilyttämään, josko nuo surullisen kuuluisat suuttimien tiivisteet ovat alkaneet vuotamaan
Mites teillä muilla? Mielellään näkis vaikka videolta kuinka muilla puhaltaa.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ke Kesä 26, 2019 1:14 am
Re: J120 Suutinvika iski
Missä vuosimalleissa noita suutin ongelmia ollut lähinnä? Ja oletteko vaihtanut suuttiamia ennakoivasti?
Re: J120 Suutinvika iski
On niitä ollu vielä 150sessäkin ainakin -12 vuosimallissa, mutta vähemmän. Meidän 120seen vaihdettiin kaikki, vaikka vaan 2 hajos.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ke Kesä 26, 2019 1:14 am
Re: J120 Suutinvika iski
Okei. Luin jostain että alkupään 120:ssä olis paremmin kestänyt suuttimet. Tässä itsellä pohdinnassa vaihtaa suuttimet kun alkuperäisillä menty jo hyvänmatkaa, testeissä viellä kaikki ovat annetuissa arvoissa.
Re: J120 Suutinvika iski
No ei siinä tapauksessa välttämättä kannata vaihtaa. Ovat kuitenkin sen 400-600e/kpl +työt. Onko öljysihdissä ollu mokkoo?Knigh Cruiser kirjoitti: ↑To Elo 01, 2019 10:20 amOkei. Luin jostain että alkupään 120:ssä olis paremmin kestänyt suuttimet. Tässä itsellä pohdinnassa vaihtaa suuttimet kun alkuperäisillä menty jo hyvänmatkaa, testeissä viellä kaikki ovat annetuissa arvoissa.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ke Kesä 26, 2019 1:14 am
Re: J120 Suutinvika iski
Sihti ollut viellä puhdas, eikä viellä pölläyttänyt kylmänä käynnistäessä, onko toi 10tkm hyvä öljynvaihtoväli ja sihdin tarkastuväli?kenni_ kirjoitti: ↑La Elo 03, 2019 5:55 pmNo ei siinä tapauksessa välttämättä kannata vaihtaa. Ovat kuitenkin sen 400-600e/kpl +työt. Onko öljysihdissä ollu mokkoo?Knigh Cruiser kirjoitti: ↑To Elo 01, 2019 10:20 amOkei. Luin jostain että alkupään 120:ssä olis paremmin kestänyt suuttimet. Tässä itsellä pohdinnassa vaihtaa suuttimet kun alkuperäisillä menty jo hyvänmatkaa, testeissä viellä kaikki ovat annetuissa arvoissa.
Re: J120 Suutinvika iski
Nojuu, normaalihan on 15tkm. Ei sitten vielä kyllä kannata lähteä vaihtamaan. Muistaa vaan tarkkailla tilannetta.
Re: J120 Suutinvika iski
Tänään meni oma -11 150 155tkm. Cruiseri Airportin Toyotalle tsekkaukseen, kun alkoi pöläytellä starttaillessa jyrkissä mäissä.
Diagnoosina se mitä epäilinkin. Eli ykkös ja nelos suuttimet yli arvojen. Ykkös suutin mittauksissa jo lähellä kasia. Kakkonen ja kolmonen oli negatiivisia. Lisäksi öljysihti oli jo puoliksi karstassa.
Lähdettiin sitten etenemään niin, että kaikki suuttimet ja tiivisteet vaihdetaan, uusi öljysihti, öljyt ja tarvittaessa EGR venttiilin putsaus.
Eli olkaas myös 150 Cruiserien omistajat tarkkoina, ettei pääse mitään isompia vaurioita syntymään.
Diagnoosina se mitä epäilinkin. Eli ykkös ja nelos suuttimet yli arvojen. Ykkös suutin mittauksissa jo lähellä kasia. Kakkonen ja kolmonen oli negatiivisia. Lisäksi öljysihti oli jo puoliksi karstassa.
Lähdettiin sitten etenemään niin, että kaikki suuttimet ja tiivisteet vaihdetaan, uusi öljysihti, öljyt ja tarvittaessa EGR venttiilin putsaus.
Eli olkaas myös 150 Cruiserien omistajat tarkkoina, ettei pääse mitään isompia vaurioita syntymään.
Re: J120 Suutinvika iski
Käsittämätöntä että merkin kalleimpaan automallin ei saada tehtyä sellasia suuttimia mitkä kestää!
Varsinkin kun ihan samoja ongelmua ollu vuosikaudet ja auton semmonen minkä pitäis kestää ja olla varmakulkunen. 
Re: J120 Suutinvika iski
Saattaa suutinvika omassa johtua pitkälti lyhyehköistä ajopätkistä ja kone ei aina ehdi lämmetä kunnolla.Käsittämätöntä että merkin kalleimpaan automallin ei saada tehtyä sellasia suuttimia mitkä kestää!Varsinkin kun ihan samoja ongelmua ollu vuosikaudet ja auton semmonen minkä pitäis kestää ja olla varmakulkunen.
285/70-17 renkaat pudottaa vakio välityksillä koneen käyntikierroksia ja vitos vaihdetta pitäisi käyttää vain motarilla.
Alkuperäiset suuttimet näytti tältä. Ykkösen suuttimen tiiviste oli vuotanut oikeen huolella.



Lisäksi suuttimien ympärillä olevat vivut hyvin tummuneet, kun syöttöä ollut paljon. Normaalisti vipujen pitäisi olla sivupinnoista kirkkaat.

EGR venttiili ei ollut mitenkään pahasti töhnässä, mut tulipahan nyt puhdistettua sekin.

Re: J120 Suutinvika iski
Miten lie nykyinen 2.8-diisseli? Ja onhan näitä 4-litran bensakoneellakin tehty. Jos 10tkm seutuun vuositasolla ajelee niin samat vuosikulut.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)