120 Land Cruiser Ravistaa
Valvoja: Käyttäjä
120 Land Cruiser Ravistaa
Onko tietoa mistä voisi ravistus satasen nopeudesta alkaen johtua? Autona Land Cruiser 120, executive, 2006, automaatti, 3.0 diesel, 200tkm
Viimeksi muokannut Julmunen, Pe Tammi 05, 2018 6:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 120 Land Cruiser Ravistaa
Voi olla että mootorin kumityynyt on finaalissa
Re: 120 Land Cruiser Ravistaa
Saahan kananmunatkin tasapainotettua ,mutta eivat ole kuitenkaan pyoreat ! Kayta renkaat tasapainotuskoneessa ja katsokaa renkaan selkaheitto ! Tai kokeile toisia rankaita !
Re: 120 Land Cruiser Ravistaa
Minulla oli sama homma uusien nokia R2 kitkojen kanssa. Renkaat tasapainossa, mutta auto pompotti. Loppujen lopuksi kun katsottiin renkaan pyöreyttä niin heitti selvästi. Sain takuuna uuden renkaan.
Mulla pompotti eniten 40-50 nopeudessa. Isommissa nopeuksissa rauhoittui.
Mulla pompotti eniten 40-50 nopeudessa. Isommissa nopeuksissa rauhoittui.
Re: 120 Land Cruiser Ravistaa
Renkaita on tutkittu ja uudet ostettu. Ei auttanut. Tämän jälkeen koitettiin vielä eri rengas/vannesarjaa mutta ei sekään auttanut.
Re: 120 Land Cruiser Ravistaa
Onko nuo moottorin kumityynyt mahdollista jotenkin tarkistaa ovatko ehjät? Autoni täristää ajossa yhä ja kukaan ei tunnu Toyotalla tietävän mistä vikaa voisi etsiä. Eri rengastuksiakin on kokeiltu. Moottorin kumityynyt olivat aika arvokkaat ainakin toyotalla. Tyhjäkäynnilläkin autossa on vaihtelevasti pientä ajoittaista tärinää. Se on kyllä pientä siihen nähden mitä se on satasen vauhdissa.
Re: 120 Land Cruiser Ravistaa
Omassa -06 oli ajoittain tärinää ratille ja auto muutenkin täristi oikein kunnolla ajossa, jarrutuksessa veti ojaan päin. Etujarrusatulat vaihtamalla tuli kuntoon, vasemmassa satulassa yksi mäntä liikkui, oikealla kaksi.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: La Heinä 30, 2016 3:03 pm
- Paikkakunta: Lehmo
Re: 120 Land Cruiser Ravistaa
Löytyikö tuohon tärinään syytä?
Re: 120 Land Cruiser Ravistaa
Morjensta kaikki.
Piti oikein kirjautua kun näin tämän topikin. Minun autossa LC 120 2005 malli jolla on ajettu nyt 450tkm myös alkoi hieman tärisemään kun veto on päällä. Eli tasakaasulla kun ajelee ja nopeus on alle satasen, ei tärinää tai ei ainekaan sitä huomaa. Kun nopeuden nostaa sataan ja alkaa painaa kaasua niin että voimaa tulee peliin esim. ohituksissa tuntuu selvää tärinää. Kun vedon hellittää niin tärinä lakkaa. Jos heittää automaatin N asentoon ja painaa kaasua niin ei tärinää ilmene. Itse paikallistin vian vetopuolelle, josta lähdin sitä etsimään.
Aikani tutkittuani käsi kävi vasempaan etupyörän vetoakseliin. Sitä kun käsin käänteli ja liikutti ylös-alas niin pientä lappia olin huomaavinani. Purin ripustuksen ja otin vetoakselin ulos etuperästä. Pistin pöydälle ja huomasin että sisimmässä nivelissä on välystä. Sisimmäisen kumin kun otin pois (oli ehjä) ja vedin akselin kupista ulos, vika selvisi. Yksi niistä kolmesta pyörylästä tippu pöydälle hilujen kanssa. Laakerointi oli pettänyt ja kaikki metallipas.... oli siellä kupissa. En tiedä mikä oli rikkonut, mutta välystä oli putsauksen jälkeen roimasti. Jouduin kasaamaan sen kun autoa tarvii koko ajan. Uusi osa on kyselyssä eBayn kautta, jos käy niin se on ensiviikolla täällä.
Nyt kun ajelee rikkinäisellä nivelellä, huomaa tärinän hyvin. Eli näin minulla.
Piti oikein kirjautua kun näin tämän topikin. Minun autossa LC 120 2005 malli jolla on ajettu nyt 450tkm myös alkoi hieman tärisemään kun veto on päällä. Eli tasakaasulla kun ajelee ja nopeus on alle satasen, ei tärinää tai ei ainekaan sitä huomaa. Kun nopeuden nostaa sataan ja alkaa painaa kaasua niin että voimaa tulee peliin esim. ohituksissa tuntuu selvää tärinää. Kun vedon hellittää niin tärinä lakkaa. Jos heittää automaatin N asentoon ja painaa kaasua niin ei tärinää ilmene. Itse paikallistin vian vetopuolelle, josta lähdin sitä etsimään.
Aikani tutkittuani käsi kävi vasempaan etupyörän vetoakseliin. Sitä kun käsin käänteli ja liikutti ylös-alas niin pientä lappia olin huomaavinani. Purin ripustuksen ja otin vetoakselin ulos etuperästä. Pistin pöydälle ja huomasin että sisimmässä nivelissä on välystä. Sisimmäisen kumin kun otin pois (oli ehjä) ja vedin akselin kupista ulos, vika selvisi. Yksi niistä kolmesta pyörylästä tippu pöydälle hilujen kanssa. Laakerointi oli pettänyt ja kaikki metallipas.... oli siellä kupissa. En tiedä mikä oli rikkonut, mutta välystä oli putsauksen jälkeen roimasti. Jouduin kasaamaan sen kun autoa tarvii koko ajan. Uusi osa on kyselyssä eBayn kautta, jos käy niin se on ensiviikolla täällä.
Nyt kun ajelee rikkinäisellä nivelellä, huomaa tärinän hyvin. Eli näin minulla.
Re: 120 Land Cruiser Ravistaa
Esimerkillistä toimintaaVenttiili kirjoitti:Piti oikein kirjautua kun näin tämän topikin.
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Re: 120 Land Cruiser Ravistaa
Minun autoni täristää ajoittain yhä. Autona siis Land Cruiser 120, vm 2006. Täristykseen ei vaikuta onko veto päällä vai ei. Täristys tulee esiin satasen vauhdissa mutta ei joka kerta. Kun sitä esiintyy, tuntuu se ratissa ja penkissä. Ratti tuntuu näissä tilanteissa käännettäessä kulmikkaalta. Kun auton kanssa pysähtyy ja pitää vaihteen d-asennossa, nostaa jalkaa hieman jarrulta mutta ei kokonaan, niin auto toisinaan "nylkyttää" eteenpäin. Ei siis mene tasaisesti. Jarrut eivät kuitenkaan ravista jarruttaessa.
Vetonivelet on uusittu ja kardaani tasapainotettu. Renkaat vaihdettu ja tasapainotettu. Moottorin kannatinkumeja on ehdotettu syyksi mutta niiden vaihto oli Toyotalla luokkaa 900€. En ainakaan vielä ole viitsinyt vaihdattaa kun ei ole varmuutta syystä.
Vetonivelet on uusittu ja kardaani tasapainotettu. Renkaat vaihdettu ja tasapainotettu. Moottorin kannatinkumeja on ehdotettu syyksi mutta niiden vaihto oli Toyotalla luokkaa 900€. En ainakaan vielä ole viitsinyt vaihdattaa kun ei ole varmuutta syystä.
Re: 120 Land Cruiser Ravistaa
Mun autossa loppui kaikki tärinät kun alatukivarsi eteen vaihdettiin.
Re: 120 Land Cruiser Ravistaa
Mikä vika siinä alatukivarressa oli, että se vaihdettiin? Puslat,pallonivel...ajettu mutkalle tms.?
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Re: 120 Land Cruiser Ravistaa
Diagnoosista päätellen puslat loppu.jpesala kirjoitti:Mikä vika siinä alatukivarressa oli, että se vaihdettiin? Puslat,pallonivel...ajettu mutkalle tms.?
t.jp
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------