120 ongelmia
Valvoja: Käyttäjä
120 ongelmia
Hei,
reilut 2 vuotta ajanut nyt J120 Land Cruiserilla, ~109tkm -> 173tkm. Ennen omistukseeni tulemista autoon oli Saksassa vaihdettu moottori 108tkm kohdalla, Toyota maksoi koneen, tuolloin meni jakopää, alakerta, lohko ja turbo. Myös suuttimien vaihdosta on kuitit. Koneen vaihto oli n. 1kk ennen ostamista. Kone on 122kW D4D & automaattilaatikko.
Tämän kahden vuoden aikana on:
- revennyt polttoaineensyöttöputki kesken ajon, siihen jäi.
- hajonnut vetolevy, samassa yhteydessä turbiini piti korjata.
Lisäksi selkeästi kuluvista osista molemmat akut vaihdettu, ilmastointi huolletaan seuraavalla huoltokerralla, jakopää vaihdettu koneenvaihdon aikaan, oikealta puolelta menossa vaihtoon sisempi raidetangon pää.
Nykyongelmat:
- Tällä hetkellä auto resonoi D/ajo-vaihteella tyhjäkäynnillä, metallinen kilinä, joka hiljenee, kun ottaa kiinni pakoputken keskimmäisestä kumityynystä B-pilarin kohdalta. Otin pois lämpösuojalevyn, tällä kertaa ei ollut ongelmaa sen kiinnityspisteiden syöpymisessä. Googlen perusteella voisi olla ehkä jotain tekemistä moottorin kiinnikkeen kanssa tai sitten pakosarjan ongelma. Onko jollain näkemystä ja kokemusta?
- Takasumuvalo ei toimi. Polttimo vaihdettu ehjään, näytössä palaa sumuvalo, mutta lamppu ei syty, jonnekin se virta jää... autossa on vetokoukkukin.
- Moottorin vasen kylki on öljyinen, kuitenkaan öljyä ei näyttäisi kuluneen, Mistä voisi olla lähtöisin? Suodattimen tiiviste? Jokin muu?
J120 aiheuttaa enemmän huolestumista ajossa & äänistä kuin kuvittelin.
reilut 2 vuotta ajanut nyt J120 Land Cruiserilla, ~109tkm -> 173tkm. Ennen omistukseeni tulemista autoon oli Saksassa vaihdettu moottori 108tkm kohdalla, Toyota maksoi koneen, tuolloin meni jakopää, alakerta, lohko ja turbo. Myös suuttimien vaihdosta on kuitit. Koneen vaihto oli n. 1kk ennen ostamista. Kone on 122kW D4D & automaattilaatikko.
Tämän kahden vuoden aikana on:
- revennyt polttoaineensyöttöputki kesken ajon, siihen jäi.
- hajonnut vetolevy, samassa yhteydessä turbiini piti korjata.
Lisäksi selkeästi kuluvista osista molemmat akut vaihdettu, ilmastointi huolletaan seuraavalla huoltokerralla, jakopää vaihdettu koneenvaihdon aikaan, oikealta puolelta menossa vaihtoon sisempi raidetangon pää.
Nykyongelmat:
- Tällä hetkellä auto resonoi D/ajo-vaihteella tyhjäkäynnillä, metallinen kilinä, joka hiljenee, kun ottaa kiinni pakoputken keskimmäisestä kumityynystä B-pilarin kohdalta. Otin pois lämpösuojalevyn, tällä kertaa ei ollut ongelmaa sen kiinnityspisteiden syöpymisessä. Googlen perusteella voisi olla ehkä jotain tekemistä moottorin kiinnikkeen kanssa tai sitten pakosarjan ongelma. Onko jollain näkemystä ja kokemusta?
- Takasumuvalo ei toimi. Polttimo vaihdettu ehjään, näytössä palaa sumuvalo, mutta lamppu ei syty, jonnekin se virta jää... autossa on vetokoukkukin.
- Moottorin vasen kylki on öljyinen, kuitenkaan öljyä ei näyttäisi kuluneen, Mistä voisi olla lähtöisin? Suodattimen tiiviste? Jokin muu?
J120 aiheuttaa enemmän huolestumista ajossa & äänistä kuin kuvittelin.
Lienet oikeassa tuossa sumuvalossa. Aukaisin pistokkeen, ja se oli niin hapettunut, että oikein ihmetytti miten se voi vielä toimia.
Äänestä on videopätkä täällä:
http://vidd.co/ir0
Äänestä on videopätkä täällä:
http://vidd.co/ir0
Pradopointissa tuli veikkauksena, että kyseessä voisi olla katalysaattorin irronneet sisukset. Kuulostaisi loogiselta ainakin; ja vaihtoehdoista melkein sieltä helpoimmasta päästä. Tuleeko kannatusta arviolle?
Menee muutama päivä ennen kuin löytyy huoltoaikoja, ja välissä pitäisi vielä ajaa tuhatkunta kilometriä.
Menee muutama päivä ennen kuin löytyy huoltoaikoja, ja välissä pitäisi vielä ajaa tuhatkunta kilometriä.
Voi hyvinkin olla. Pitääkö se tota rätinää vaan D päällä?remuliini kirjoitti:Pradopointissa tuli veikkauksena, että kyseessä voisi olla katalysaattorin irronneet sisukset. Kuulostaisi loogiselta ainakin; ja vaihtoehdoista melkein sieltä helpoimmasta päästä. Tuleeko kannatusta arviolle?
Menee muutama päivä ennen kuin löytyy huoltoaikoja, ja välissä pitäisi vielä ajaa tuhatkunta kilometriä.
Voi sen ite tökkiä OBD-töpselistä hiljaseks ja jotain koodiakin saa tulkattua, mutta se kyl sammuu itekseen kun vika on poistunut. Jossain siis jotain katkosta...MattiC kirjoitti:Airbagin valo palanut jo jonkun aikaa. Pystyyköhän asialle tekemään mitää vai onko auto vietävä liikkeeseen katsottavaksi. Auto on kdj 125 -05
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: 120 ongelmia
Olen nyt pakkasilla pistänyt merkille, että "kylmällä" koneella seisottaessa vaikka D-llä esim.
liikennevaloissa ei automaattiloota toimi ihan kunnolla. Tärisyttää jonkin verran, mutta kun
lämpenee enempi niin tärinät häviää. Mielellään heitän ensimmäisissä valoissa N-vaihteelle.
Saman tekee hitaalla puolella lämpimälläkin kelillä. Onko ihan normaalia?
liikennevaloissa ei automaattiloota toimi ihan kunnolla. Tärisyttää jonkin verran, mutta kun
lämpenee enempi niin tärinät häviää. Mielellään heitän ensimmäisissä valoissa N-vaihteelle.
Saman tekee hitaalla puolella lämpimälläkin kelillä. Onko ihan normaalia?
KDJ120L