hdj 80 kk-laakerit
Valvoja: Käyttäjä
"Yleisön pyynnöstä" päätin taas täydentää laakerivarastoa kun olin päästänyt sen vähän heikkoon happeen, niitä kun on vissiin jo saanut kaupastakin. Tiedustelin toimittajalta saatavuutta, ja sain ilmoituksen, että ACL lopettaa kaikki aktiviteettinsa viimeistään ensivuoden kesäkuussa.
Automotive Components Ltd:n sivuilla kerrotaan, että firma on myynnissä. Vähintäänkin valmistuksen keskittyminen etenee taas, ja punametallisten valmistuksen jatkumisesta ei ole mitään tietoa. Jos pitäisi veikata, sanoisin että se on finito.
Minulle tarjottiin mahdollisuutta täydentää varastoa tulevaisuutta silmälläpitäen, jos tavaraa on vielä tehtaalta saatavissa. Toimittaja lupasi kysellä asiaa tehtaalta. Vähän mietityttää onko miten paljon kysyntää, vai joko suomen kaikissa cruisereissa on asiat kunnossa. Mitä mieltä ootte???
Automotive Components Ltd:n sivuilla kerrotaan, että firma on myynnissä. Vähintäänkin valmistuksen keskittyminen etenee taas, ja punametallisten valmistuksen jatkumisesta ei ole mitään tietoa. Jos pitäisi veikata, sanoisin että se on finito.
Minulle tarjottiin mahdollisuutta täydentää varastoa tulevaisuutta silmälläpitäen, jos tavaraa on vielä tehtaalta saatavissa. Toimittaja lupasi kysellä asiaa tehtaalta. Vähän mietityttää onko miten paljon kysyntää, vai joko suomen kaikissa cruisereissa on asiat kunnossa. Mitä mieltä ootte???
TP
Ei ole vielä tietoa, mutta on se hankintahinta kahdeksan vuoden aikana tasaseen noussu ja viimeeksi oli tuplaantunu. Minähän olen vaan hommaillu noita omiin vehkeisiin välikäsien kautta ja hinta on sitten muodostunu sen mukaan. Pointti on siinä, ettei niitä mistään täältä saanu kun vasta parivuotta sitten kai jotkut tahot heräsi. Onhan niitä tullu tosin myytyä vuosien mittaan halukkaille joku sarja. Katotaan ny ensin saanko niitä vielä.
Sen verran lisätietoa sain, ACL:n pillit menee pussiin lopullisesti, ellei joku osta firmaa. Rahat loppu varmaankin.
Sen verran lisätietoa sain, ACL:n pillit menee pussiin lopullisesti, ellei joku osta firmaa. Rahat loppu varmaankin.
TP
Nyt on taas laakereita, ja omaan -97 24valve -kulkineeseenkin ne tuli vaihdettua. Suomi-auto, säännöllisesti huollettu 445 tuhatta ajettu.
Laakereissa ei ollut mitään pikaisen katastrofin aineksia, mutta selvää aaltomaista pinnan muokkautumista ja muutama n. 1mm suuruinen kraaterin alku. Irronneiden hiutaleiden painamia jälkiä oli joitakin.
Öljypohja on ollut ennenkin auki kun oli reunat väännelty, syytä en tiedä, eikä huoltokirjassa ole merkintöjä siitä. Laakeriliuskoissa oli kangen ja liuskan väliin jääneiden roskien aiheuttamia jälkiä suurimmassa osassa, en oikein usko että ovat tehtaan jäljiltä. On siis melko varmaa että ne on jo vaihdettu ja ne olivat alkuperäislaakereita.
Oli vaihdettu tai ei, sama ongelma näkyy olevan kaikissa HDJ:n vuosimalleissa, ja näinollen melko varmasti myös satasissa jossa on HD -sarjan moottori. En ainakaan itse luottaisi siihen, että niissä on jo "uudet paremmat" laakerit, ja rikkoisi moottoriani niitten takia.
Laakereissa ei ollut mitään pikaisen katastrofin aineksia, mutta selvää aaltomaista pinnan muokkautumista ja muutama n. 1mm suuruinen kraaterin alku. Irronneiden hiutaleiden painamia jälkiä oli joitakin.
Öljypohja on ollut ennenkin auki kun oli reunat väännelty, syytä en tiedä, eikä huoltokirjassa ole merkintöjä siitä. Laakeriliuskoissa oli kangen ja liuskan väliin jääneiden roskien aiheuttamia jälkiä suurimmassa osassa, en oikein usko että ovat tehtaan jäljiltä. On siis melko varmaa että ne on jo vaihdettu ja ne olivat alkuperäislaakereita.
Oli vaihdettu tai ei, sama ongelma näkyy olevan kaikissa HDJ:n vuosimalleissa, ja näinollen melko varmasti myös satasissa jossa on HD -sarjan moottori. En ainakaan itse luottaisi siihen, että niissä on jo "uudet paremmat" laakerit, ja rikkoisi moottoriani niitten takia.
TP
Tästä kannattaisi kyllä tehä tuonne UKK hon joku Sticky.
Foorumin kautta ostin uudet laakerit.
vanhoista pari kuvaa (ja ne ÖPt ei muuttunutnee miksikään tällä remontilla, vaikka varmasti tuosta huonoimmasta on jo ohipuhaltanut, ja ruopppaumat oli männänpuolella kankea, ei alapuolella. yksi kaula oli ok)
viidestä löytyi enempi vähempi tälläistä

tää oli huonoin / pisimmältä matkaa vaurioitunut /lähinnä pettämistä

Foorumin kautta ostin uudet laakerit.
vanhoista pari kuvaa (ja ne ÖPt ei muuttunutnee miksikään tällä remontilla, vaikka varmasti tuosta huonoimmasta on jo ohipuhaltanut, ja ruopppaumat oli männänpuolella kankea, ei alapuolella. yksi kaula oli ok)
viidestä löytyi enempi vähempi tälläistä

tää oli huonoin / pisimmältä matkaa vaurioitunut /lähinnä pettämistä

HDJ 80 ja C304
Onko tätä laakeriongelmaa esiintynyt turbottomissa moottoreissa. Eli siis HZJ:n koneessa. Kysyn tätä nyt mielenkiinnon vuoksi, kun minulla on nyt turbollisen traktorin moottori levällään, ja siellä oli myöskin KK-laakerit juuri samannäköisiä kuin täälläkin kuvissa esiintyvissä laakeriliuskat.
Eli onko tämä ongelma jotenkin turbokoneitten ongelma?
Eli onko tämä ongelma jotenkin turbokoneitten ongelma?
Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Se onkin sun projekti tuolla taavettitallissaKontio kirjoitti:Onko tätä laakeriongelmaa esiintynyt turbottomissa moottoreissa. Eli siis HZJ:n koneessa. Kysyn tätä nyt mielenkiinnon vuoksi, kun minulla on nyt turbollisen traktorin moottori levällään, ja siellä oli myöskin KK-laakerit juuri samannäköisiä kuin täälläkin kuvissa esiintyvissä laakeriliuskat.
Eli onko tämä ongelma jotenkin turbokoneitten ongelma?

---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Re: hdj 80 kk-laakerit
oisko kellekään jääny uutta/käytettyä kiertokangen laakeria. yhden std kokosen tarvis. saa tietysti olla useempikin.
Re: hdj 80 kk-laakerit
Jos HDJ:n laakereista kyse niin ACL:ää löytyy...
Foorumiohjelman vaihdoksen jälkeen ei nuo yksityisviestit ole olleet oikein luotettavia, niinpä 044 3564415 varmempi tapa. Käyttäjä poistakoon tämän jos meni liikaa mainostamisen puolelle...
Foorumiohjelman vaihdoksen jälkeen ei nuo yksityisviestit ole olleet oikein luotettavia, niinpä 044 3564415 varmempi tapa. Käyttäjä poistakoon tämän jos meni liikaa mainostamisen puolelle...
TP