J120 ilma-alustan ongelmat
Valvoja: Käyttäjä
J120 ilma-alustan ongelmat
Vuoden 2004 ulkomailta uitettu LC 120 ja takana on ilmalla toimiva jousitus, en tiedä mikä on virallinen nimi/lyhenne. Oisko sama ku 100 sarjassa oleva AHC mistä oli Yleinen keskustelu osiossa topikki. Yks pakkasaamu ei kompura lähteny enää nostaan perää ylös. Avasin kompuran kyljessä olevat kolme korkeustunnistinta ja putsasin ne(pienet messinkijouset), ei vaikutusta, merkkihuollossa antovat tämmösen vinkin. Onko kokemusta mistä kannattais lähteä vikaa etsimään? Mikään merkkivalo ei pala. Lapissa ainoastaan Sodankylässä Toyota-huolto oli valmis kokeilemaan missä löytyis vika, muut valitteli ettei oo osaamista, onhan tuoki hieman outoa.
Käytin tietokoneessa kiinni niin parit vikakoodit se anto.
C1728 damping force control actuator RL circuit, tuo on varmaankin vasemman puolen korkeustunnistin joka kertoo kompuralle missä asennossa jousituksen oltava.
C1751 continuous current to compressor motor, tuo jäi vähän epäselväksi, että onko kompura paskana vai antaako tuon vian vain koska tunnistin ois sökö.
Pääsihän noilla sikäli eteenpäin, että tietää missä vika. Enää tarvii vain löytää Toyota huolto joka sen korjaa, tiukassa on etelässäki. Toyotalla on suomessa yksi työkalu jota ne lähettää tarpeen tullen eri paikkakunnille. Tämmöstä se on ko nuorella miehellä polttelee raha taskussa, ettei viitti katella mitä auton alta löytyy
C1728 damping force control actuator RL circuit, tuo on varmaankin vasemman puolen korkeustunnistin joka kertoo kompuralle missä asennossa jousituksen oltava.
C1751 continuous current to compressor motor, tuo jäi vähän epäselväksi, että onko kompura paskana vai antaako tuon vian vain koska tunnistin ois sökö.
Pääsihän noilla sikäli eteenpäin, että tietää missä vika. Enää tarvii vain löytää Toyota huolto joka sen korjaa, tiukassa on etelässäki. Toyotalla on suomessa yksi työkalu jota ne lähettää tarpeen tullen eri paikkakunnille. Tämmöstä se on ko nuorella miehellä polttelee raha taskussa, ettei viitti katella mitä auton alta löytyy

-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 9:34 am
- Paikkakunta: Kaavi
Milnerillä näytti olevan nuo anturit n.150 puntaa kappale. Omasta oli välitanko katkennut, korjasin ihan itse.
http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/ ... ew_ver%3D1
http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/ ... ew_ver%3D1
Ihanan kallista. Ei välttämättä kummosta vikaa kompurassakaan, mut nykyään ei oo tapana ees aukasta.jyry kirjoitti:Itellä oli tuo koko kompura (960€) paskana

SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Jaa, minä tein just päinvastoin, heitin vieterit nurkkaan ja laitoin pussit tilalle. ARBin kompura, venttiilit ja yleismallin ylös-alas-hanikka sähköohjauksella. Ei oo rikkimeneviä antureita ja kompuralla voi tehä kaikkee muutakin samalla.jyry kirjoitti:Minäki meinasin repiä koko tuon systeemin helevettiin ja laittaa reilun tonnin OMEn korotus sarjan tilalle, mutta on kuulemma niin isotöinen ja kallis projekti, että parempi antaa olla. Pradopointistakaan en löytäny mitään topikkia, että joku ois tehny. Joku kehuu ilmajousitusta, minä en.
Jos nyt välttämättä haluaa deletoida koko systeemin, siihen löytyy valmiita palikoita: http://www.metaltech4x4.com/p-791-gx470 ... e-kit.aspx Lexus GX470:ssähän on identtinen alusta. Eipä siinä muuta ole muutenkaan kuin jousen akselinpuoleinen lautanen, yläpäähän on sama kuin kierrejousisessa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)