HDJ:n vollotus ja kobran hälyytin ongelmaa
Valvoja: Käyttäjä
HDJ:n vollotus ja kobran hälyytin ongelmaa
Osaiskohan joku fiksumpi neuvoa keltanokkaa?
(Tilanne: nainen lähti ostamaan itselleen kauppakassia ja palasi HDJ 80 kanssa kotiin..)
Ovia ei kuitenkaan saa lukkoon sillä keskuslukituksen kaukosäädin ei toimi ja virtalukko on ilmeisesti vaihdettu jossain välissä joten oveen ei ole avainta.. Mikähän ois helpoin tapa saada auto sellaiseen kuntoon että ovet saisi lukkoon ulkoakin päin?
Kytkinlaatikko ois joko laakeroinnin tai vaihdon tarpeessa, eli edullisia vinkkejä kaivataan..
(Tilanne: nainen lähti ostamaan itselleen kauppakassia ja palasi HDJ 80 kanssa kotiin..)
Ovia ei kuitenkaan saa lukkoon sillä keskuslukituksen kaukosäädin ei toimi ja virtalukko on ilmeisesti vaihdettu jossain välissä joten oveen ei ole avainta.. Mikähän ois helpoin tapa saada auto sellaiseen kuntoon että ovet saisi lukkoon ulkoakin päin?
Kytkinlaatikko ois joko laakeroinnin tai vaihdon tarpeessa, eli edullisia vinkkejä kaivataan..
Viimeksi muokannut Suvi, To Loka 09, 2014 12:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omassa oli juuri sama ongelma muutama viikko sitten ovien kanssa.
Se keskuslukon kaukosäädin tuskin on alkuperäinen, vaan esim. Defan tekele. Kakesta voi olla patteri loppu tai sitten esim. napin mikrokytkin rikki. Jos uus patteri ei auta, niin uus kake tilaukseen. Defaan maksaa n. 50€ ja jos myyjäliikkeessä on palvelualttiutta, niin voivat varmaan koodata sen myös.
Defassa on ainakin niin, että jos yhtään toimivaa kakea ei ole tallessa, niin tarvii turvakoodin. Sellanen pahvilappu, jossa lukee esim. ABBAABBA <-koodi. Koodi painellaan hälyttimen A- ja B-nappuloilla konehuoneesta ja sitten aktivoidaan se uus kake. Jos koodia ei löydy, KAHA OY:ltä voi tilata uuden koodin hälyttimen sarjanumeron perusteella muutamalla kympillä.
Itse koodaus Defassa:
- virrat päälle avaimesta
- konehuoneen hälyttimestä painetaan pitkään A:ta
- syötetään turvakoodi A- ja B-nappuloilla
- Painetaan A kolme kertaa ja kerran B - (ledi vilkkuu kolme kertaa)
- Painetaan A nappia ohjelmoitavasta kaukosäätimestä (antaa äänimerkin) - painetaan A nappia toisesta ohjelmoitavasta kaukosäätimestä jos sellanen on (antaa äänimerkin)
- virrat pois
- Testataan toimiiko kake
Jos on joku muu kuin Defa, niin googlella löytyy kyllä ohjeita.
Motonetissä hodarin virtalukko + ovien lukot ja avaimet yht. 79,90€, mutta varmaan tilaustavaraa, kun ei ole hyllyssä yhdessäkään liikkeessä. Tiedä sit pärjääkö ilman takakontin uutta lukkoa.
Vaihteistoremonttia jos meinaat, niin se ei ihan edullinen ole, vaikka itse sen tekisi ja ehjiä edullisia laatikoista/jakiksia ei puussa kasva. Kandee varmaan kertoa vähän lisätietoja porukalle, että millasia ääniä kuuluu ja miten ajaessa/lähtiessä liikenteeseen/peruuttaessa/vedätettäessä/millä vaihteilla jne. vai onko ongelma kytkintä käyttäessä tms.
Se keskuslukon kaukosäädin tuskin on alkuperäinen, vaan esim. Defan tekele. Kakesta voi olla patteri loppu tai sitten esim. napin mikrokytkin rikki. Jos uus patteri ei auta, niin uus kake tilaukseen. Defaan maksaa n. 50€ ja jos myyjäliikkeessä on palvelualttiutta, niin voivat varmaan koodata sen myös.
Defassa on ainakin niin, että jos yhtään toimivaa kakea ei ole tallessa, niin tarvii turvakoodin. Sellanen pahvilappu, jossa lukee esim. ABBAABBA <-koodi. Koodi painellaan hälyttimen A- ja B-nappuloilla konehuoneesta ja sitten aktivoidaan se uus kake. Jos koodia ei löydy, KAHA OY:ltä voi tilata uuden koodin hälyttimen sarjanumeron perusteella muutamalla kympillä.
Itse koodaus Defassa:
- virrat päälle avaimesta
- konehuoneen hälyttimestä painetaan pitkään A:ta
- syötetään turvakoodi A- ja B-nappuloilla
- Painetaan A kolme kertaa ja kerran B - (ledi vilkkuu kolme kertaa)
- Painetaan A nappia ohjelmoitavasta kaukosäätimestä (antaa äänimerkin) - painetaan A nappia toisesta ohjelmoitavasta kaukosäätimestä jos sellanen on (antaa äänimerkin)
- virrat pois
- Testataan toimiiko kake
Jos on joku muu kuin Defa, niin googlella löytyy kyllä ohjeita.
Motonetissä hodarin virtalukko + ovien lukot ja avaimet yht. 79,90€, mutta varmaan tilaustavaraa, kun ei ole hyllyssä yhdessäkään liikkeessä. Tiedä sit pärjääkö ilman takakontin uutta lukkoa.
Vaihteistoremonttia jos meinaat, niin se ei ihan edullinen ole, vaikka itse sen tekisi ja ehjiä edullisia laatikoista/jakiksia ei puussa kasva. Kandee varmaan kertoa vähän lisätietoja porukalle, että millasia ääniä kuuluu ja miten ajaessa/lähtiessä liikenteeseen/peruuttaessa/vedätettäessä/millä vaihteilla jne. vai onko ongelma kytkintä käyttäessä tms.
#428
Kiitokset 
Näin äkkipäältään en osaa sanoa, onko kaukosäädin Defan.. Patteri siellä varmaan ainakin on sillä isommasta painikkeesta valot välkähtää ja jokin hälyytin menee päälle ja pienemmästä painikkeesta se rupee ulvomaan heti. Lukkoon sillä vaan ei mene mikään ovi.
Niin tossa motonetin sarjassa ei ilmeisesti ole takakontille lukkoa..
Vaihdelaatikko "ulisee" nelos ja vitosvaihteella (silloin kun kone vetää). Laatikkoja ei varmaankaan puissa kasva (ainakaan edullisesti) ellei sitt Ruotsissa olis sellasia puita? Veli voisi varmaan vaihtaa sen..itse kun olen tasoa tumpelo-öljyt vain vaihdan.

Näin äkkipäältään en osaa sanoa, onko kaukosäädin Defan.. Patteri siellä varmaan ainakin on sillä isommasta painikkeesta valot välkähtää ja jokin hälyytin menee päälle ja pienemmästä painikkeesta se rupee ulvomaan heti. Lukkoon sillä vaan ei mene mikään ovi.
Niin tossa motonetin sarjassa ei ilmeisesti ole takakontille lukkoa..
Vaihdelaatikko "ulisee" nelos ja vitosvaihteella (silloin kun kone vetää). Laatikkoja ei varmaankaan puissa kasva (ainakaan edullisesti) ellei sitt Ruotsissa olis sellasia puita? Veli voisi varmaan vaihtaa sen..itse kun olen tasoa tumpelo-öljyt vain vaihdan.
Kuulostaa laakerivialta. Jos menaa pidellä sitä hodaria kauankin omistuksessa niin varmaan kannatttas teettää/tehä laakeriremontti siihen lootaan.Suvi kirjoitti:Kiitokset
Vaihdelaatikko "ulisee" nelos ja vitosvaihteella (silloin kun kone vetää). Laatikkoja ei varmaankaan puissa kasva (ainakaan edullisesti) ellei sitt Ruotsissa olis sellasia puita? Veli voisi varmaan vaihtaa sen..itse kun olen tasoa tumpelo-öljyt vain vaihdan.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Taitaa olla joku muu kuin defa, jos nappulat on erikokoiset ja kakessa ei ole kyllä mitään vikaa, jos se jotain tekee. Vika on joko hälyttimen ja alkuperäsen keskuslukon välisessä signaalissa tai alkuperäsessä keskuslukossa ittessään. Kato eka että kaikki sulakkeet on varmasti ehjiä siellä kojelaudan luukun alla. Keskuslukon toimivuutta vois varmaan testata ottamalla ovipahvin kuskin ovesta pois ja koittais kiusata sitä lukkoasentoon niistä vivuista, kun ei ole avainta.Suvi kirjoitti:Kiitokset
Näin äkkipäältään en osaa sanoa, onko kaukosäädin Defan.. Patteri siellä varmaan ainakin on sillä isommasta painikkeesta valot välkähtää ja jokin hälyytin menee päälle ja pienemmästä painikkeesta se rupee ulvomaan heti. Lukkoon sillä vaan ei mene mikään ovi.
Niin tossa motonetin sarjassa ei ilmeisesti ole takakontille lukkoa..
Vaihdelaatikko "ulisee" nelos ja vitosvaihteella (silloin kun kone vetää). Laatikkoja ei varmaankaan puissa kasva (ainakaan edullisesti) ellei sitt Ruotsissa olis sellasia puita? Veli voisi varmaan vaihtaa sen..itse kun olen tasoa tumpelo-öljyt vain vaihdan.
Kun siinä motonetin setissä on virtalukko, mutta sä et tarvii sitä, niin ehkä siitä lukosta vois ottaa ne haittalevyt takakontin lukkoon (jos on samat ulkomitat haitoissa), jolloin sulla ois yks avain oviin/luukkuihin ja virtalukkoon se nykyinen. Hyvää sorminäppäryysharrastusta velipojallesi.
Vaihdelaatikosta ja jakiksesta kannattaa kattoa heti että öljyä on tarpeeks. Jos on, niin ollaan jo pikkasen turvallisemmilla vesillä. Laakerit tod näk loppu kuten itsekin veikkasit.
Paljonko autossa on kilsoja mittarissa?
#428
Kuulostaa kovasti siltä että taidan ottaa vakuutusyhtiön tarjoaman osakaskon hinauspalvelulla
Keskuslukitus kyllä toimii sisältä käsin, mut suotavaa ois ulkoakin käsin.. Saa nähdä innostuuko veli tuosta näpertelystä... jostain kumman syystä se ei innostunut hankinnastani?! Tuntuu ihan oudolta kun muut ei nää tossa söpöä pientä kauppakassia
Laakerointia se varmaan kaipais..
400tkm on lasissa.

Keskuslukitus kyllä toimii sisältä käsin, mut suotavaa ois ulkoakin käsin.. Saa nähdä innostuuko veli tuosta näpertelystä... jostain kumman syystä se ei innostunut hankinnastani?! Tuntuu ihan oudolta kun muut ei nää tossa söpöä pientä kauppakassia

Laakerointia se varmaan kaipais..
400tkm on lasissa.
No jos keskuslukko toimii sisältä, niin sitten vaan ovien lukkopesät vaihtoon tai kysyt merkkiliikkeestä voisko ovien avaimen saada tilattua runkonumeron perusteella.
Englannista tai miksei Ruotsistakin vois saada kohtuukilsoilla olevia laatikoita Suomea halvemmalla/helpommalla. Laakerit, stefat ja tiivarit maksaa kuitenkin rahaa ja jos nykyisestä laatikosta on ollut öljyt vähissä tai laakerit väljinä kauan, voi hampaat olla rattaissa huonossa hapessa, joten pelkkä laakerointi ei riitä. Kandee joka tapauksessa laskeskella kummankin vaihtoehdon hinta ennenkuin päätät mitä teet.
Englannista tai miksei Ruotsistakin vois saada kohtuukilsoilla olevia laatikoita Suomea halvemmalla/helpommalla. Laakerit, stefat ja tiivarit maksaa kuitenkin rahaa ja jos nykyisestä laatikosta on ollut öljyt vähissä tai laakerit väljinä kauan, voi hampaat olla rattaissa huonossa hapessa, joten pelkkä laakerointi ei riitä. Kandee joka tapauksessa laskeskella kummankin vaihtoehdon hinta ennenkuin päätät mitä teet.
#428
Totta
Jep, akselista se ujellus tulee, mutta peräakselista. Sain autokaupasta edellisen omistajan numeron ja mukavasti lisätietoa autostani 

Re: Totta
Onneks on takaperä, kun sen remppa maksaa vaan satkuja, kun taas etuperän muutaman tonnin. Jos sieltä on mennyt laakerien lisäks välitys huonoon happeen, niin niitä löytyy manuaalilaatikkoiseen käytettynä edukkaasti.Suvi kirjoitti:Jep, akselista se ujellus tulee, mutta peräakselista. Sain autokaupasta edellisen omistajan numeron ja mukavasti lisätietoa autostani
#428
Ujelluksen metsästys jatkuu
No entisen omistajan tiedot ovat osoittautuneet tähän mennessä kaikki vääriksi. Takaperästä ulina ei siis tullut. Nyt kävin näyttämässä autoani Toyotalla ja he kuuntelivat ja olivat sitä mieltä että etuperästä tulee hyvin vaimea ääni.. jakovaihteiston kohdalta kuulemma suurempi ääni.. lopulta päätyivät epäilemään keskilukkoa että se ei lähtisi koskaan kunnolla pois päältä.
Ulina alkaa siis 60km/h ja se vähenee jos keskilukon laittaa päälle, mutta ei poistu kokonaan. Jos etukardaanin irrottaa, niin ulina häviää täysin. Ja ulina kuuluu siis vain kun on vetopäällä.
Itse en oikein ymmärrä, miten ulina voisi tulla jakovaihteistosta jos kerran etukardaanin irrotus poistaa äänen.. (Osaisko joku selittää blondiksi tän?)
Eli kyselenkin teidän fiksumpien mielipiteitä
Mitä veikkaatte ulinan lähteeksi?
a) etuperää
b) keskilukkoa
c) jakovaihteistoa
d) jotain muuta, mitä?
Ulina alkaa siis 60km/h ja se vähenee jos keskilukon laittaa päälle, mutta ei poistu kokonaan. Jos etukardaanin irrottaa, niin ulina häviää täysin. Ja ulina kuuluu siis vain kun on vetopäällä.
Itse en oikein ymmärrä, miten ulina voisi tulla jakovaihteistosta jos kerran etukardaanin irrotus poistaa äänen.. (Osaisko joku selittää blondiksi tän?)
Eli kyselenkin teidän fiksumpien mielipiteitä

Mitä veikkaatte ulinan lähteeksi?
a) etuperää
b) keskilukkoa
c) jakovaihteistoa
d) jotain muuta, mitä?