Kuva Kuva

kzj 3.0 td käynnistyy huonosti

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Easton
Viestit: 5
Liittynyt: To Marras 21, 2013 6:38 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

kzj 3.0 td käynnistyy huonosti

Viesti Kirjoittaja Easton »

Osaisikos joku sanoa mikä todennäköisesti vikana, kun ei tunnu selviävän.

Ongelma seuraava: Nollakelillä ja kun auto seissyt ajamisen jälkeen muutaman minuutin, niin saa käynnistellä noin 10 sekuntia, että starttaa. Muuten toimii hyvin. Nyt kun oli vajaa 10 astetta pakkasta, niin auto käynnistyi vähän paremmin, noin 5 sekunnin käynnistyksellä. Lämpimänä hörskähtää heti käyntiin.

Hehkuvalo vain vilahtaa oli keli mikä tahansa. Hehkut pitäisi olla kunnossa ja paikallisella pajalla ei vuotojakaan huomattu. Vikakoodeja ei tällä kylällä pysty lukemaan.

Itse en oikein mitään suurempia testeja osaa tehdä..

Kiitoksia.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: kzj 3.0 td käynnistyy huonosti

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Oli tuota samaa tautia omassakin aikoinaan, mutta jäi selvittämättä. Lähti tosin aina, mutta ei ihan avainta heilauttamalla kuten kylmänä.

Tuolla puitiin pari vuotta sitten: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87094

Tiedä vaikka olis tuon päätytulpan uusimalla korjaantunu.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Easton
Viestit: 5
Liittynyt: To Marras 21, 2013 6:38 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Easton »

Linkin luettua, täytyy kyllä sanoa, että ihailtavan paljon te tiedätte dieselin sielunelämästä.

Omassa Cruiserissa jos auton sammuttaa ja starttaa sitten heti, niin lähtee kyllä käyntiin niin kuin pitääkin.

Voiko tuon päätyventtiilin tilata mistä ja onnistuuko itse vaihtaminen ts. onko pelkoa että tunari särkee jotain?

Harmittaa koko tilanne, koska tykkään autosta muuten ja toimii kuin unelma, mutta ahistavaa mennä kaupan pihaan tai oikeastaan lähteä, kun menee tosiaan startatessa se vajaa kymmene sekkaa. Ja taitaapi akkukin tyhjetä talven tullessa. Vai voisikos syy olla huonossa akussa/issa? Ottaako se virran startatessa molemmista akuista?
Easton
Viestit: 5
Liittynyt: To Marras 21, 2013 6:38 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Easton »

Edelleen ongelma vaivaa. Mihinkäs kannattaisi pumppu postittaa testiin / korjuulle, jotta vaivaan olisi jonkinasteinen mahdollisuus löytää ratkaisu. Todennäköisesti se siis on pumpun ongelma.

Eli mitäs diesel-huoltoa suosittelette?
ruiseri
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2012 7:46 am
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja ruiseri »

Väljältä vaikuttaa !! Ei siitä tahdo oikein halvalla saada hyvää , kannatta ne vaihtoehdot kysyä ja puntaroida tarkkaan ! Roissa on aika hyvä remppamies ! toisella kerralla tuli jo ihan hyvä pumpusta !
Easton
Viestit: 5
Liittynyt: To Marras 21, 2013 6:38 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Easton »

Niin, uusi pumppu näyttäisi netissä maksavan kolmatta tonnia..Ja sitten jos ei edes tule kuntoon niin avot.

Ruiseri:kuuklaamalla löytyi pari diesel-huoltoa Roilta - minkä pajan palveluita olet käyttänyt?
ruiseri
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2012 7:46 am
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja ruiseri »

Kallinen ! Jos siitä selviäis nestepään vaihdolla niin se on 500- 600 € ! Mutta jos enempi niin tulee kallimpi kuin uusi ! Oli tuommoinen tapaus minullakin ! Oma pumppu korjattuna 2800€ 2 viikkoa ! Vaihtopumppu 2300 € 2 päivää ! uusi 1800 € toimitus 2 Päivää !! Aina siihen pumppuun jää jotakin vanhaakin !! Ts , epäonnistumisen mahdollisuus aina olemassa !
ruiseri
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2012 7:46 am
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja ruiseri »

Kannattaa varmaankin käyttää sitä penkissä kuitenkin !Saa varmuuden mikä vaivaa ! Ei maksa hyvin paljoa ja saa kustannus arvion !
Easton
Viestit: 5
Liittynyt: To Marras 21, 2013 6:38 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Easton »

Kiitos vinkeistä. Noista hinnoista vielä - miten uusi maksaa vähemmän kuin huollettu(2300vs1800)?
ruiseri
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2012 7:46 am
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja ruiseri »

Sitä minäkin ihmettelen !!! :roll: :roll:
Avatar
hopeahuoli
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 8:17 pm
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja hopeahuoli »

ruiseri kirjoitti:Kallinen ! Jos siitä selviäis nestepään vaihdolla niin se on 500- 600 € ! Mutta jos enempi niin tulee kallimpi kuin uusi ! Oli tuommoinen tapaus minullakin ! Oma pumppu korjattuna 2800€ 2 viikkoa ! Vaihtopumppu 2300 € 2 päivää ! uusi 1800 € toimitus 2 Päivää !! Aina siihen pumppuun jää jotakin vanhaakin !! Ts , epäonnistumisen mahdollisuus aina olemassa !
mistä saa uuden pumpun tuohon hintaan? :shock:

kiinnostaa vaan jos sattuu omalle kohalle uusiminen. :)
Lucas
Viestit: 6
Liittynyt: La Tammi 18, 2014 9:59 am
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Lucas »

Ei ole pumppu vika. Polttoaine putket on ruostuneet, repii ilmaa sieltä. Tankki pois ja uusi polttoaine linjaston lähtö, jos haluat säästää tilaa millneriltä.
Vastaa Viestiin