ei virtaa
Valvoja: Käyttäjä
ei virtaa
Hj 61 vm-88 meni lataus ja laturia poistaessa otti virta johto pikkasen maihin jonka seurauksena ilmeisesti on nyt se että kun sain latauksen pelittään niin eipä tule virtaa mihinkää ko vääntää avaimesta startin rele tai joku vastaava naksahtaa mutta ei muuta sulakkeet tarkastettu ja auto lähti kerran käymään kun aikani avaimia runkutin mutta virtalukon pohja tuskin koska otin sen pois ja testasin ettei tuu virtaa vaikka kuinka johtoja yhistelis.onko joku rele menny vai mikä?
katoppa vänkärin puolen akulta + navasta lähtee pari semmosta johtoa jotka vähän matkan päästä menee pieneen muovikoteloon. Toinen menee siihen virran ulosotto poksiin ilmaputsarin kupeessa ja toinen kiertää auton kojelaudan kautta laturille, todennäköisesti palanut johto poikki ennen sitä muovimutikkaa. On melkoista paukkulankaa siihen asti. Tai sitten päävirtarele on kaput.
HJ 61 -88
Soita sille entiselle omistajalle ja kysy onko sinne laitettu sulakkeita tms.sille laturille ja kerro mitä on käynnää. Äkkiä vaikuttaisi että jostakin on joku päävirta sulake kärvähtäny. Orkkiksena ne on ne paukkulanka johdot mitkä lähtee siitä plus navalta.
Mitään päävirta relettähän ei noissa liene.
Äläkä missään tapauksessa käynnistä tuota ennenkuin laturi on varmasti akussa kiinni tai palaa tuo uusikin.
Ja lopuksi käännetään veistä ja kysytään että miksi? Et irrottanu akunkenkää?
Mitään päävirta relettähän ei noissa liene.
Äläkä missään tapauksessa käynnistä tuota ennenkuin laturi on varmasti akussa kiinni tai palaa tuo uusikin.
Ja lopuksi käännetään veistä ja kysytään että miksi? Et irrottanu akunkenkää?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
juu pitääpi ja sopii kääntää veistä haavassa,ajattelemattomuutta vaan ja kauhhee kiire saada auto kuntoon mutta kylä kiireet on ny ohi ton mokan takia mutta sain auton tosiaan käymään sen kerran kun siihen virrat tuli ja akuilta mittasin latauksen olevan kyllä melko matala 25.5v mutta auton oma lataus mittari näytti runsaasti enemmän mittasin varmuudeksi kahdella mittarilla.tänään mittailin että virtalukollle tulee virta ja meneekin joihinkin paikkoihin mutta niin sanottu päävirta ei tuu että sasi startattua.eikä sinne laturin päällä olevaan napaan missä mutterilla kaapelikenkä kiinni juuri se johto jonka lykkäsin maihin.ps oon ammatiltani verkostoasentaja niin tollanen 24v tuntuu niin mitättömältä ettei osaa ajatella asiaa oikein niinkun pitäs.
Viimeksi muokannut Kopelo, La Helmi 15, 2014 7:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja jos siihen laturin päävirtajohtoon ei tule jännitettä niin se ei ole yhteydessä akkuun eli laturi ei voi ladata ja jos käynnistät auton, laturi saa merkkivalolta herätteen ja lähtee lataamaan ilman kuormaa eli akkua niin erittäin suurella todennäköisyydellä siitä palaa diodisilta saman tien eli siitä tulee romua...
Jos noita sähköjä on muuteltu niin ei ole huono varmistus vetää siitä laturilta vaikka toinen kaapeli sinne startille päävirtakaapelin kanssa samaan napaan.
Se 24 volttia voi olla jännitteenä mitätön mutta akuista irtoaa hetkellisesti jotain 1000 amppeeria eli sillä saa kyllä kaikkea metkaa aikaiseksi. Ite sain kerran syyläriin reijän kun irrottelin akun kenkiä väärässä järjestyksessä koska eikainytmiullemitäänsatukunmietiijänmitämieteen...

Jos noita sähköjä on muuteltu niin ei ole huono varmistus vetää siitä laturilta vaikka toinen kaapeli sinne startille päävirtakaapelin kanssa samaan napaan.
Se 24 volttia voi olla jännitteenä mitätön mutta akuista irtoaa hetkellisesti jotain 1000 amppeeria eli sillä saa kyllä kaikkea metkaa aikaiseksi. Ite sain kerran syyläriin reijän kun irrottelin akun kenkiä väärässä järjestyksessä koska eikainytmiullemitäänsatukunmietiijänmitämieteen...


Tuosta männää yli nii et heilahtaa...