
Hj 60 ;n Jarruputket
Valvoja: Käyttäjä
Hj 60 ;n Jarruputket
Kohta pitäs käyttää hj 60 rekisteröinti katsastuksessa , mutta epäilyttää nuo ruosteiset jarruputket ! Onko kokemusta ,millaiset kelpaa katsastusmiehelle ? Olisko paras tehdä itse vai hankkia jostakin liikkeestä ? Mistä löytyy ? 

- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Sellaiset kelpaa jotka ei katkea leimalla. Oman henkikullan takia kannattaa uusia jos alkaa epäilyttää, ne katkeaa sitten siinä vaiheessa kun jarrutat elämäsi puolesta hirveä väistäessä....
Mulla on tehty ainakin etuakseli tavallisesta jarruputkesta. Vanha irti ja viet liikkeeseen, tekevät mittojen mukaan uudet+päät tai sitten ostat kiepin ja vehkeet ja teet itse.
Mulla on tehty ainakin etuakseli tavallisesta jarruputkesta. Vanha irti ja viet liikkeeseen, tekevät mittojen mukaan uudet+päät tai sitten ostat kiepin ja vehkeet ja teet itse.
Aikoinaan vaimon vw caravelle hylättiin ruosteisten etujarruputkien takia katsastuksessa, eli voi kyllä aiheuttaa ongelmia.
Muutamaan ruiseriin olen vääntänyt uudet putket jollain motonetin jarruputkityökalulla -> ei oo vaikeeta edes tällaselle insinöörismiehelle, jolla peukalo vielä hieman normaalia keskemmällä kättä autohommissa. Mutta tod.näk. et saa oikein huolella ruosteisia ja haperoita putkia edes irti ehjänä, kun ne nipat on ruostunu yhdeksi kappaleeksi niitten putkien kanssa. Helpointa/nopeinta kun vetelee vaan ne vaihdettavat putket siitä nipan juuresta tongeilla poikki niin saa kierrettyä normi lenkkiavaimella jumissa olevat nipat auki. Ja saa sitten mallattua iisisti uudet putket käyttäen vanhaa mallina.
Muutamaan ruiseriin olen vääntänyt uudet putket jollain motonetin jarruputkityökalulla -> ei oo vaikeeta edes tällaselle insinöörismiehelle, jolla peukalo vielä hieman normaalia keskemmällä kättä autohommissa. Mutta tod.näk. et saa oikein huolella ruosteisia ja haperoita putkia edes irti ehjänä, kun ne nipat on ruostunu yhdeksi kappaleeksi niitten putkien kanssa. Helpointa/nopeinta kun vetelee vaan ne vaihdettavat putket siitä nipan juuresta tongeilla poikki niin saa kierrettyä normi lenkkiavaimella jumissa olevat nipat auki. Ja saa sitten mallattua iisisti uudet putket käyttäen vanhaa mallina.
Muistelen täältä lukeneeni, ettei alkuperäiset putketkaan paljoa maksaisi merkkiliikkeessä. Nehän on sellaset pinnoitetut teräsputket.
Niillä halpistyökaluilla jos tekee ite jarruputkia, niin kannattaa harjoitella sitä pään nylppäystä, jottei pää jää pikku hiljaa vuotamaan. Astetta paremmalla työkalulla se menee melkeen automaattisesti oikein.
Niillä halpistyökaluilla jos tekee ite jarruputkia, niin kannattaa harjoitella sitä pään nylppäystä, jottei pää jää pikku hiljaa vuotamaan. Astetta paremmalla työkalulla se menee melkeen automaattisesti oikein.
#428
Aivan hyviä liitoksia saa aikaan ainakin bilteman halpissarjalla. Itse tekeminen on äärimmäisen helppoa, edellä on hyvä ohje miten irroitetaan. Ilmauksesta kertauksen vuoksi järjestys, oik. taka, vas. etu, vasen taka ja oik etu. Vuotava jarruputki voi tehdä sen että poljin menee pohjaan ja mitään jarruja ei jää, tämäkin on koettu.