HJ60 ei käynnisty, sammutin toimii liian hyvin
Valvoja: Käyttäjä
HJ60 ei käynnisty, sammutin toimii liian hyvin
Toyota HJ60 vm- 81, ei käynnisty, hehku toimii mutta mittarit ei toimi (bens. ym), hajosi kun Lapissa oli +30 °C.
Missä vika, kun moottorin sammutin menee heti päälle kun on startannut virta-avaimesta? Kone hurahtaa käyntiin, mutta sammuu heti kun päästää avaimen käyntiasentoon, eli moottorin sammutin toimii liian hyvin.
Jos pitää sammuttimen painamaa solenoidia alhaalla, kone käy normaalisti. Sulakkeet kunnossa, releistä en tajua mitään.
Sammuttaako virtalukko moottorin avaimen käyntiasennossa? Vai onko joku rele rikki? Onko joku sähkövika? Vai onko joku sensori katsomassa öljyjä? Öljyt on moottorissa uudet ja tarpeeksi. Hajottiko kuuma ilma Land Cruiserin?
[En löytänyt ihan suoraa vastausta klubin viesteistä.]
Missä vika, kun moottorin sammutin menee heti päälle kun on startannut virta-avaimesta? Kone hurahtaa käyntiin, mutta sammuu heti kun päästää avaimen käyntiasentoon, eli moottorin sammutin toimii liian hyvin.
Jos pitää sammuttimen painamaa solenoidia alhaalla, kone käy normaalisti. Sulakkeet kunnossa, releistä en tajua mitään.
Sammuttaako virtalukko moottorin avaimen käyntiasennossa? Vai onko joku rele rikki? Onko joku sähkövika? Vai onko joku sensori katsomassa öljyjä? Öljyt on moottorissa uudet ja tarpeeksi. Hajottiko kuuma ilma Land Cruiserin?
[En löytänyt ihan suoraa vastausta klubin viesteistä.]
Kato ne sulakkeet vielä uudestaan. Muistaakseni ENGINE sulake on tuo mikä aiheuttaa tommosta.
Eli jos mittaritkaan ei toimi niin ne ei saa virtaa ja virtaa ne saa samaan aikaan kuin sammutinkin. Ja se edicci eli sammutin,pakkosyöttö, moottorinsuojalaite, saa virtansa myös startatessa.
Sitten notta oliko mitä muuta mainittavaa kuin se plus 30 eli jotain asennuksia tms.?
Eli jos mittaritkaan ei toimi niin ne ei saa virtaa ja virtaa ne saa samaan aikaan kuin sammutinkin. Ja se edicci eli sammutin,pakkosyöttö, moottorinsuojalaite, saa virtansa myös startatessa.
Sitten notta oliko mitä muuta mainittavaa kuin se plus 30 eli jotain asennuksia tms.?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
>> Sitten notta oliko mitä muuta mainittavaa kuin
>> se plus 30 eli jotain asennuksia tms.?
Oikeastaan ainut mittareihin liittyvä on se, että 20 km:n matkalla nafta- ja lämpömittari oli hetken täysin ylhäällä. Ne asettui normaaliksi puolessa välissä, kunnes perillä auto sammui tyhjäkäynnillä. Se siis kävi sopivilla kierroksilla kunnes tyhjäkäynti ei jaksanut pyörittää. Siitä saakka mm. naftamittari on ollut nollilla. Auto onneksi osasi perille 25 m pihasta kaukana tunturissa.
Sulake n:o 11 on ehjä (engine) ja rassattu moskasta.
Jossain SLCK-keskustelussa mainittiin öljypumppu ja sen vaatima "siemenöljy". Voiko olla, että sähköt palaavat, jos jokin öljyyn liittyvä "sensoriongelma" saadaan kuntoon?
Mikä paikka hajoaa, jos laittaa puuklossin solenoidin tapille? Vois ainakin ajella, ja sammuttaa ottamalla klossi pois.
>> se plus 30 eli jotain asennuksia tms.?
Oikeastaan ainut mittareihin liittyvä on se, että 20 km:n matkalla nafta- ja lämpömittari oli hetken täysin ylhäällä. Ne asettui normaaliksi puolessa välissä, kunnes perillä auto sammui tyhjäkäynnillä. Se siis kävi sopivilla kierroksilla kunnes tyhjäkäynti ei jaksanut pyörittää. Siitä saakka mm. naftamittari on ollut nollilla. Auto onneksi osasi perille 25 m pihasta kaukana tunturissa.
Sulake n:o 11 on ehjä (engine) ja rassattu moskasta.
Jossain SLCK-keskustelussa mainittiin öljypumppu ja sen vaatima "siemenöljy". Voiko olla, että sähköt palaavat, jos jokin öljyyn liittyvä "sensoriongelma" saadaan kuntoon?
Mikä paikka hajoaa, jos laittaa puuklossin solenoidin tapille? Vois ainakin ajella, ja sammuttaa ottamalla klossi pois.