BJ öljynpaine?
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
- Paikkakunta: Hattula
BJ öljynpaine?
Ollut tuo öljynpaine aina, siis ainakin 15 vuotta kuumana olematon. Tyhjäkäynnillä ei näytä mitään ja kierroksilla päästään lähemmäs ekaa viivaa. Öljynä 15W-40. Kylmänä paineet ok, mittari toimii kyllä. Tommosiahan ne kait tuppaa olemaan...
Käynnissä ei mitään vikaa, ei polta öljyä isommalti, ei kolise eikä sammuile tyhjäkäynnillä automatiikan sammuttamana. Muuten ei toistaiseksi intoa aukoa pataa.
Pitäiskös tuolle jotain tehdä? Onkos se vika ( ominaisuus) nyt laakereissa vai öljypumpussa? Onko mitään ideaa vaihtaa laakereita alakautta? Mites öljypumppu....jakopäässä ja ei kait onnistu ilman mittavia purkuhommeleita ja koneistuksia? Vai ootellaanko kun alkaa olla koneella tunnin täysi ja remotaan sitten koko pata?
Oisko paree olla korjaamatta kun ei kerran oo rikki? Kait se nyt vielä menee +30 vuotta kun ei oo tarvinnu toistaiseksi aukoa?
Paksumpaa öljyä? 20W-50?
Käynnissä ei mitään vikaa, ei polta öljyä isommalti, ei kolise eikä sammuile tyhjäkäynnillä automatiikan sammuttamana. Muuten ei toistaiseksi intoa aukoa pataa.
Pitäiskös tuolle jotain tehdä? Onkos se vika ( ominaisuus) nyt laakereissa vai öljypumpussa? Onko mitään ideaa vaihtaa laakereita alakautta? Mites öljypumppu....jakopäässä ja ei kait onnistu ilman mittavia purkuhommeleita ja koneistuksia? Vai ootellaanko kun alkaa olla koneella tunnin täysi ja remotaan sitten koko pata?
Oisko paree olla korjaamatta kun ei kerran oo rikki? Kait se nyt vielä menee +30 vuotta kun ei oo tarvinnu toistaiseksi aukoa?
Paksumpaa öljyä? 20W-50?
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
- Paikkakunta: Hattula
Eikös tuo sammuta itte ittensä 0.3 baarissa. Sitten kun alkaa pätkimään, niin lienee aika entistää?Antsa kirjoitti:Jos kovin häiritsee niin mittaa ne paineet jollakin oikealla mittarilla.
Mutta eipä siellä ole tyhjäkäynnillä kuin jotain 0.5 baaria ja ajokierroksilla 1.8-2.5
Eli ei kannata ehjää korjata.
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
- Paikkakunta: Hattula
Reipas 300 tuhatta nurkka-ajoa. Toinen vesipumppu menossa, samoin laturi. Muuta ei sit ookaan tehty, esim. suuttimetkin on vielä tehtaan jäljiltä kannessa. Suodattimia vaihdeltu/putsailtu ja venttiilit säädetty varmaan kolme tai neljä kertaa. Starttikin koskematon. Jaa, no pari hehkutulppaa on muistaakseni vaihdettu joskus 90-luvulla. Ei oo paljon tarvinnu nyppiä....nythän se tietysti leviää kappaleiks kun kehuin.Antsa kirjoitti:Jokseenkin näin. Paljonkos on ajettu?
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
- Paikkakunta: Hattula
Niinpä kait...... Jääny vaan kun ei oo mitään oireita ja kone naputtaa niin nätisti. Suotta viittiny alkaa ehjää ronkkimaan.Antsa kirjoitti:Aja ny vielä toinen 300 tkm.
Tuota itellä meni orkkis vesipumppu jossain 200 tkm kohilla ja tarvike on pyöriny reilut 450 tkm.
Mutta suuttimet voisi olla ehkä aika huollattaa...
Eli siis ei olis huolta minullakaan?
Sain tänään viimein vaihdettua öljyt ja suodattimen BJ;hin, ja tulillekin!!! alkuun oli paineet siinä eka viivan kohalla L jälkeen sitten alko hiipumaan ja kierroksilla nousi enää vaan puolväliin L ja eka viivan ja tyhjäkäynnillä alle L viivan. Kerran pysäytti se automaatti kun kierroksia pidin mutta ei senjälkeen toistamiseen.
Liekö hehkun releessä vai missä (virtalukko?)vika kun ei anna hehkua ns normisti mutta kun mittarilla katsoi niin ns jälkihehku startatessa kyllä tepsi.
Sain tänään viimein vaihdettua öljyt ja suodattimen BJ;hin, ja tulillekin!!! alkuun oli paineet siinä eka viivan kohalla L jälkeen sitten alko hiipumaan ja kierroksilla nousi enää vaan puolväliin L ja eka viivan ja tyhjäkäynnillä alle L viivan. Kerran pysäytti se automaatti kun kierroksia pidin mutta ei senjälkeen toistamiseen.
Liekö hehkun releessä vai missä (virtalukko?)vika kun ei anna hehkua ns normisti mutta kun mittarilla katsoi niin ns jälkihehku startatessa kyllä tepsi.
Se suolasirotin on sarjassa niiden hehkujen kanssa eli jos sitä on lanka palanu niin silloin rele kyllä vetää mutta hehkut ei saa virtaa.
Eli pudota se sirotin sieltä alas ja avaa kansi ja kato onko lanka ehjä. Se irtoaa kiertämällä sen ritilän ympärillä oleva kehys irti ja takakansi aukeaa ihan aukasemalla.
Jos se lanka on poikki nii vääntele jostain vastaavasta vieteristä tai pianolangasta suunnilleen samanlainen tilalle. Jos sen jättää pois ja kytkee ne johdot vaan yhteen niin seuraavaksi palaa sen hehkureleen kärjet kiinni...
Eli pudota se sirotin sieltä alas ja avaa kansi ja kato onko lanka ehjä. Se irtoaa kiertämällä sen ritilän ympärillä oleva kehys irti ja takakansi aukeaa ihan aukasemalla.
Jos se lanka on poikki nii vääntele jostain vastaavasta vieteristä tai pianolangasta suunnilleen samanlainen tilalle. Jos sen jättää pois ja kytkee ne johdot vaan yhteen niin seuraavaksi palaa sen hehkureleen kärjet kiinni...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Siis mikä??? Jälkihehku bertassa?markkuh kirjoitti: Niin se kaveri sano nyt että ns jälkihehku toimii
Viimesissä neljäkakkosissa on saattanu olla, en kylläkään usko.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------