HJ61 tosi paha ääni vaihdelaatikosta(?)!
Valvoja: Käyttäjä
Ekan viestin mukaan ostit ko. autot projektiksi, joten ei kannata lannistua näistä "pikkuvioista". Lataat netistä korjausmanuaalit ja sitten vaan auton alle. Ei näissä mitään ufovikoja ole kuten nykyautoissa ja kaiken saa kuntoon järkevällä summalla kun pikkasen oppii soveltamaan uutta ja käytettyä osaa.
#428
Kyllä on varmaa että keskimutteri on kiinni.
Sitä en muuten kokeillut että toppaako vapaalla, ulosotto on vapaalla, tarvitsee sekin kokeilla ja irroittaa kardaani samalla. saako jakiksen irroitettua ilman vaihdelaatikon irroittamista?..
ja Hessulle, eiköhän tästä peli vielä tehdä Kuitenkin hankinta-hinta oli niin halpa.
tojotien kanssa tullut pelattua paljon, ei ikinä vaan ole ollut tälläistä maasturia.
Sitä en muuten kokeillut että toppaako vapaalla, ulosotto on vapaalla, tarvitsee sekin kokeilla ja irroittaa kardaani samalla. saako jakiksen irroitettua ilman vaihdelaatikon irroittamista?..
ja Hessulle, eiköhän tästä peli vielä tehdä Kuitenkin hankinta-hinta oli niin halpa.

HJ61 '88 12H-T
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91332
Tuossa on käsitelty tuota jakolootan avaamista eli joko nosturi tai monttu niin homma onnistuu.
Tuossa on käsitelty tuota jakolootan avaamista eli joko nosturi tai monttu niin homma onnistuu.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Kiitoksia Antsa !Antsa kirjoitti:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91332
Tuossa on käsitelty tuota jakolootan avaamista eli joko nosturi tai monttu niin homma onnistuu.
Molempia ei valitettavasti löydy.. eli joutuu pudottamaan vaihdelaatikon kera?..
HJ61 '88 12H-T
Siis tä. Eikait jakiksen irroittamiseen tarvita nosturia tai monttua. Ei muutaku auton alle, takakardaani irti, jonka alta kardaanin laipan keskimutteri irti. Tämän jälkeen jakiksen kuoren pultit irti. Tämän jälkeen jakiksen "kansi osa" lähtee irti ja rattaat näkösellä. Jos sitten haluaa koko jakiksen "taka"kannen kans irroittaa niin sitten vielä kytkinakselilta mutteri irti sekä pultit joilla jakiksen kuori on kiinni vaihdelaatikossa. Ja tietty etukardaani pitää ottaa irti.
Blue skies and headdown
Tuo minun avaama keskustelu
"jakolaatikon rattaat murusina"
Kuuluis näköjään tähän keskusteluun
Minullehan kävin niin että ostin 636000 ajetun HJ61:n
Jossa ei öljyjä kovin monessa paikassa ollut
Jakolaatikon kardaanin laakerit oli väljät ja 4-veto äänti todella pahasti.
Takavedolla ajelin auton ostopaikalta kotiin n. 600km
Sitten muutaman päivän päästä lähdin viemään auto ns. varastopaikalle ja liukasta kun oli niin ajattelin että kestäisköhän tuo laatikko muutaman kilsan 4-veto päällä.... Ei kestänyt, pääsin n. 100m kotoa kun jakolaatikko löi itsensä niin jumiin keskelle tietä että piti soittaa FALCKIN hinausauto viemään perille.
Lopputulos otsikon mukaan: kaikki rattaat murusina. Voin kokemumuksesta antaa ohjeen että jos laatikko ääntää, kannattaa ostaa Tamgearsilta koko laakeri- ja tiivistesarja (= alle 400€) ja vaihtaa ennen kuin tulee kalliimpi lasku !!!
Terveisin
kaikkien maailman HJ61:n suojelusta huolissaan
"jakolaatikon rattaat murusina"
Kuuluis näköjään tähän keskusteluun

Minullehan kävin niin että ostin 636000 ajetun HJ61:n
Jossa ei öljyjä kovin monessa paikassa ollut

Jakolaatikon kardaanin laakerit oli väljät ja 4-veto äänti todella pahasti.
Takavedolla ajelin auton ostopaikalta kotiin n. 600km

Sitten muutaman päivän päästä lähdin viemään auto ns. varastopaikalle ja liukasta kun oli niin ajattelin että kestäisköhän tuo laatikko muutaman kilsan 4-veto päällä.... Ei kestänyt, pääsin n. 100m kotoa kun jakolaatikko löi itsensä niin jumiin keskelle tietä että piti soittaa FALCKIN hinausauto viemään perille.

Lopputulos otsikon mukaan: kaikki rattaat murusina. Voin kokemumuksesta antaa ohjeen että jos laatikko ääntää, kannattaa ostaa Tamgearsilta koko laakeri- ja tiivistesarja (= alle 400€) ja vaihtaa ennen kuin tulee kalliimpi lasku !!!
Terveisin
kaikkien maailman HJ61:n suojelusta huolissaan

3kpl HJ61:ä
No Niin... varaosa HJ:sta otettu jakolaatikko irti ja siihen ostettu tiivistesarja, laakerisarja, väliakseli, neulalaakerit siihen ja päätypronssilevyt, etuvedon hammasratas ja holkki sekä siirtohaarukka. Ostettu ja vaihdettu myös päälaatikon puolella oleva kuulalaakeri pääakselille. Rahaa mennyt noin ~1000€
Kysymys:
Kuuluuko hitaan ja nopean siirtäjän holkin olla niin väljä että heiluu sivusuuunnassa puoli senttiä? Hitaalla puolella välystä on myös poikittain akselin suuntaan?
Molemmissa sama homma, laatikot ajettu varmaan 600000km.
Lisäisin kuvan tähän jos osaisin?
Pääsenkö ostamaan vielä jotain lisää?


Kysymys:
Kuuluuko hitaan ja nopean siirtäjän holkin olla niin väljä että heiluu sivusuuunnassa puoli senttiä? Hitaalla puolella välystä on myös poikittain akselin suuntaan?
Molemmissa sama homma, laatikot ajettu varmaan 600000km.
Lisäisin kuvan tähän jos osaisin?
Pääsenkö ostamaan vielä jotain lisää?

3kpl HJ61:ä
nonnii omassa ehyt jakis paikallaan, kyllä se vaihto ensikertalaiseltakin luonasiJanne_ kirjoitti:^ innolla ootan kanssa mitä tuolta tulee kun alan purkamaan, kelit vähän paranisi niin pääsisi jakolaatikon vaihtamaan.![]()
Hain ehyen jakolaatikon offipalstalaiselta. kuvia voin lisäillä tuosta vanhasta jakolaatikosta kunhan saan vaan sen pois sieltä ensin..

tollaista sieltä löytyi..:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 0839_n.jpg[/img]
HJ61 '88 12H-T