Kuva Kuva

Hj 80 moottori

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

ruiseri
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2012 7:46 am
Paikkakunta: Kuhmo

Hj 80 moottori

Viesti Kirjoittaja ruiseri »

Onko hj 80 moottoria turpottomana versiona ? Ja jos on niin onko teknillisiä eroavaisuuksia niissä ? Kysyvä ei tieltä eksy !!
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Joo, auton malli on sillon hzj80 kun se turbollinen on hdj80.
Turboton kone on 1HZ. Ja olikohan turbollinen 1HD-F(T)(E)?
HZ on 12venttiilinen esikammiokone ja HD suorasuihku 24venttiilinen.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Engine

Petrol:
4.0 L I6 3F-E petrol
4.5 L I6 1FZ petrol
Diesel:
4.2 L I6 1HZ diesel
Turbodiesel:
4.2 L I6 1HD diesel turbo

Lainaus Wikipediasta
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
ruiseri
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2012 7:46 am
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja ruiseri »

Voiko sen turbottoman turbottaa ??
ruiseri
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2012 7:46 am
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja ruiseri »

Kaverilla paukahti kone totaalisesti ,ja löysi turbottoman koneen ,eikä tiedä kuis olis parempi .laitaa se paikoilleen jos käy ?? Vai jatkaa etsimistä ?? Olisko jollakulla tiedossa ?
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Foorumilla on henkilö nimeltä asseri jolla on HZJ80. Kehuu jotta laiska ja vie enempi löpöä kuin HDJ. Mutta HZJ:llä ajaa varmaan maailman tappiin. Ja sen voi turbottaa ja paljon niitä on maailmalla turbotettukin, tuohon myydään turbokittejä suoraan.
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Mulla olis 90-mallinen HDJ rempatulla koneella "tiedossa" jonka voisin pilkkoa ja käyttää muuta tekniikka...
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

vartiainen kirjoitti:Turboton kone on 1HZ. Ja olikohan turbollinen 1HD-F(T)(E)?
HZ on 12venttiilinen esikammiokone ja HD suorasuihku 24venttiilinen.
1HD-T on 12-venttiilinen, 1HD-FT 24-venttiilinen ja 1HD-FTE myös mutta lisäksi elektronisesti ohjatulla pumpulla.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
profi
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 12:44 am
Paikkakunta: veteli

Viesti Kirjoittaja profi »

Tuo 1hz kone ei sitte taho kestää ahtopaineilla hulluttelua. 0,7 bar rupee oleen maksimi, sillon ei oo vielä kestävyys uhattuna, mikäli nuita ausseja on uskominen. Jonkulainen videopätkä 2:50 kohalla juttua.

hj 60
hj 61
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

HZ:aan voi ih8mudin tarinoiden mukaan vaihtaa 1hdft:n männät, kammet ja kampiakselin, jos oikein ahtaminen alkaa kiinnostaa.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Kampiakseli niissä taitaa olla sama, mutta jos vaihtaa 1HD:n männät, on kansi vaihdettava myös.
TP
vesseli
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 3:30 pm
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja vesseli »

Öljynpainemittari taitaa olla hdj:ssä (-93, 0,5Mkm) yhtä "tarkka" kuin hj:ssa?
Tyhjäkäynnillä alimmalla viivalla tai ehkä karvan yli, valtatiellä nousee toiselle viivalle. Ok?

Sitten, käsikirjassa oli maininta öljynpaineen varoitusvalosta. Onko tosiaan olemassa vai onko tuo vain öljy(määrä)valo?

kk-laakerit juuri vaihdettu.
Vastaa Viestiin