Kuva Kuva

öljynpaineet EHKÄ kadoksissa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

thebiker
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 9:08 am
Paikkakunta: kirkkonummi

öljynpaineet EHKÄ kadoksissa

Viesti Kirjoittaja thebiker »

Eli hj61 öljynpaine mittari nousee vain hyvin vähän, ei edes ensimmäiselle viivalle!Voisko olla öljykellosaa vikaa vai mitä?Kyseinen homma on ollu niin kauan kuin auto on ollu itelläni ja on toiminu hyvin, ajettu vain 290 000km!
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Yleinen vaiva kyseisessä autossa, todennäköisesti painekello
väsynyt?
Itsellä kylmänä näyttää vähän painetta, mutta lämpösenä jo
lähes nollaa.
Jäänyt vaan vaihtamatta, kun ongelma tiodostettu?
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Uuno

Viesti Kirjoittaja Uuno »

Kertokaapa tietäjät kuinka korkealla HJ 61:ssä paineet ovat öljykellon ym. kunnossa ollessa?
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

hj60:sessä mulla on kuumalla konella siinä ekan viivan kohdalla.

Öljyt myös vaikuttavat paljon, nyt on normi shell 10W-40 öljyt sisäl.
Talveks taidan laitta 0W-40 tai 5w-50

Paremmilla öljyillä yleensä paremmat paineet.
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

mulla nousee tyhjänkäynnillä lähelle ekaviivaa, taitaapi olla taroitettukin silleen. Kone kun on kierrosmotti, niin mikäli jo tyhjänkäynnillä paineet korkealla, niin taivaissa sitten kierroksilla ja kuumalla koneella.
thebiker
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 9:08 am
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja thebiker »

Tekee juuri niin että kylmänä on vähän,mutta lämpösenä ei!Mistä painekellon mahtaa löytää koneesta?
Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Meillä hojossa öljynpainemittari on dead. Ei värähdäkään. En ole ollut asiasta kovinkaan huolissani, pitäisikö olla?

Jos vika on vaan mittarissa/anturissa tms. niin voisihan sitä korjailla.
Kimble, :shock:
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

itellä oli samallainen ongelma ton 61:sen kanssa ja vaivas nii paljo et vaihdoin mekaanisen mittarin.Yllätyin suuresti paineista vaik ajettu yli 470000km kylmänä 5-6kg, lämpösenä 3-4kg ja tyhjäkäynnil siin 1kg
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Siinähän tuo on startin yläpuolella.

Kuva
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Saako noita antureita tarvikeosina jostakin? Taikka toimivia käytteynä? Toyotalla uuden tollasen hinta on aika korkea.
Kimble, :shock:
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Käytetty on varmaan väsyny, eli tiedä sitten kannattaako...

Tuossa kuvassa, onko toi todella kaikki öljymähmää tossa koneen kyljessä? En siis mitenkään halua arvostella, ompahan paksu suojakerros.
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Grau kirjoitti:Käytetty on varmaan väsyny, eli tiedä sitten kannattaako...

Tuossa kuvassa, onko toi todella kaikki öljymähmää tossa koneen kyljessä? En siis mitenkään halua arvostella, ompahan paksu suojakerros.
On aika paksusti. On ollut tarkoitus pestä konehuone että näkis vuotaako uutta vai onko vanhaa. Onhan koneella ajettu jo 732 tkm, eli on voinnut hieman vuosien varrella vuota jostain..
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Vastaa Viestiin