Kuva Kuva

HJ Lukollisen perän pinjoni

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Juno
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

HJ Lukollisen perän pinjoni

Viesti Kirjoittaja Juno »

Perämurikat on irti, ja tarkotus vaihtaa eteen ja taakse pinjonin laakerit. Kaivelin söörtsillä aihetta ja löyty paljon hyvää tarinaa, mutta...jos nyt vielä pähkinän kuoressa eli:

- pinjonin laakerit vaihtuu.
- Kun puretaan poskilaakerit eikä niitä vaihdeta, niin simmaus/kesketuksen säätö vai ei. Jos ko. laakerit joutuu vaihtamaan, niin mitenkä sitte ?
- laakeripukkien momentti ?
- krympin kiristys oikein, että ei tarvi avata uudelleen

Akselit on HJ:n lukolliset vm. 88

Kiitos ja anteeks... :?
# 266

Jj`a tuosta......
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: HJ Lukollisen perän pinjoni

Viesti Kirjoittaja Hessu »

rusakko kirjoitti: - Kun puretaan poskilaakerit eikä niitä vaihdeta, niin simmaus/kesketuksen säätö vai ei. Jos ko. laakerit joutuu vaihtamaan, niin mitenkä sitte ?
- laakeripukkien momentti ?
- krympin kiristys oikein, että ei tarvi avata uudelleen

Akselit on HJ:n lukolliset vm. 88

Kiitos ja anteeks... :?
Söörtsillä löytyy täältä tai offipalstalta tarkat tiedot momenteista jne. ja toyon korjausmanuskat kannattaa ladata tietysti netistä. Vaikka vaihdat kaikki laakerit, niin ei tarvii shimmailla eikä mun mielestä kosketustakaan edes testaa. Äänettömän saa jos välitys on alun perin ollut kunnossa ja kun momentit on just eikä melkein oikein. Meistipuikolla on hyvä lyödä toisen puolen pukkiin pisteet, niin ei mene sekasin ja poskilaakerin ulkokooli pussiin, jossa on tussilla piste, niin menee nekin oikein päin takas. Pinionin momentti on luokkaa 400Nm, joten sellanen metrinen momenttiavain kannattaa lainata jostain.
#428
Vastaa Viestiin