Kuva Kuva

LJ70+HJ:n mattolaituri

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

LJ70+HJ:n mattolaituri

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Mahtaako tällanen perverssi viritys onnistua että raksin LJ:stä tuon alkuperäisen puskurin veks ja laitan tilalle HJ:n mattolaiturin ja ne runkopalkkien pidennykset ja laitan sähkövinssin siihen rakoseen jossa normisti on se Toyotan mekaaninen vinssi? Tuossa olisi meinaan yksi Warnin Tabor 12K edullisesti tarjolla ja mietein sen istuttamista autoon.
Kun en haluais silpoa tuota auton maskin alaosan peltiä vaan pitää sen suhteen auton alkuperäisenä. Tuossa uudempikoppaisessa on paljon vähemmän tilaa siinä edessä kuin pyöreelamppuisessa LJ:ssä johon mekaaninen menee ilman mitään konstailuja.
bj45lava
Viestit: 583
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Huomaat puskurin irroitettuasi, että siellä on tilaa ihan ilman niitä mattolaiturin osiakin, eli lj: n runkoaisan päät on jo vakiona niin pitkät että sen vinssin saa kyllä sinne väliin sopimaan. tossa vaan sitten hieman alemmas kuin vanhassa, vai meniskö osin jopa ton helmapellin takapuolelle.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Joo, kävin tossa vähän mittailemassa. LJ:n runkoaisojen ulkomitta siitä puskurin takaa on n.72cm ja mitatun HJ60 -83 aisojen ulkomitta oli 80cm. Kuitekin HJ:n puskuri ja ne pidennysaisat ovat ihan bolt-on kamaa jotenka kiinnikkeiden modaus ei ole kuin pultinreikien poraamista. Syy miksi tuo mattolaituri vähän houkuttaa on se että vanhassa HJ:ssani sellainen oli ja oli kyllä kätsä siihen kiivetä kun piti jotain konehuoneessa ropata. Ja sit siinä pystyi istuskeleen ja kaffetta juoda mettässä... :D Huonot puolet tietty se kasvanut etuylitys ja puskurin reunaa vähän vaikea hahmottaa (mulla oli tikut kyllä nurkissa).
LJ:ssä on (vinssipedille?) valmiit pultinreiät M10 siinä suurinpiirtein 10-15cm helmapellistä taapäin. Toyodiy tarjoaa tähän vain sähkövinssiä joka näyttäs tulevan siihen helmapellin alle/taakse, lähes täysin näkösuojaan. Samalla tavalla sinne näkyisi uppoavan Warn. Mutta on kyllä sillä tavalla että tuohon ei mitenkään helposti pääse käsiksi tuohon vinssiin jos jotain vikaa tulee.
Kuva
Kuva
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

HZJ:hin ja BJ7x:hin saa näköjään oikein tehtaan mattolaituria.. :cry:
Kuva
Kuva
Kuva

JA LJ:HIN??!!!Vai onko toi nyt kuitenkin vai lyhkänen BJ?

Kuva
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Rojekti etenee. Pulttien aukomista...paloittelin hankkimani HJ:n puskurin ja jatkopalat sopii suoraan LJ:n runkopalkkien päihin, pari pultinreikää pitää tehdä. Pitäisi hankkia noita tihulla kierteellä olevia pultteja vaan jostakin? Laitan LJ:n oman puskurin tuohon jatkojen päähän kun siinä oli, ihme ja kumma, suoraan jatkopalikoiden pultinreikien kohdalla kiinnitysreiät valmiina. Ja kyllä tuonne ainakin jatkopalojen avulla aika hyvinkin toi mekaaninenkin vinssi näköjään sopisi. Puuttuu vaan se kabiinin sisäkeppi. :(
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Nonni. Tällanen siit sit tuli. Seuraavaks vinssipedin tekoa (mistä sen tekisi, 6mm plootusta??) ja vinssin mettästystä...
Kuva
Kuva
Kuva
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ei pahan näköinen ollenkaan. Sitten vaan keulakorotusta siten että se menee reteesti hieman takakenossa tai ainankin täysin suorassa.

Saikos tuohon ulosoton laatikon kupeeseen?? Jos niin mekaanista vinssiä vaan kehiin.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Se on nyt ihan suorassa. Tein kaiken niin että auton voi palauttaa vielä täysin alkuperäiseksi jos haluaa. Luulen että orggis-takajouset ovat ehkä inan väsähtäneet. Laitan tuohon Warnin M8000 sähkövinssin, koska saan sellaisen suhteellisen edullisesti Känädästä.
Vinssipeti vähän askarruttaa, ajattelin että hitsaisin 6mm levystä noiden HJ:n jatkeiden väliin pedin ja kiinnitän Warnin siihen. Vai riittäisikö jos levyn vain pulttaa kiinni?
hj
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 5:37 pm
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja hj »

ois orginaali jouset ihan ok kuntoiset hyllyssä 15€kpl +postikulut
ilmeisesti 2001 tai uudemmat
Kuva
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Pientä edistystä. Ramseyn vinssi asenneltu ja jonkinmoinen peti sille. Keula painui aika paljon... :?
Pitäs toi rullakita laittaa niin pitääkö se laittaa keskelle tuota vaijerirumpua vai voiko olla auton keskellä eli rummusta vähän vasemmalle?

Kuva
Kuva
Kuva
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Keskelle sitä rumpua. Muuten vaijeri pääsee hyppäämään kelan ja siinä saattaa päästä parikin lapsilta kiellettyä sanaa...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Auto katsastettu. Insinööriä ei kiinnostanut juuri mikään, ei katsonut varustelaatikoita, ei renkaita, ei takalaakereita, ei alustaa, ei valoja (refet vähän yli 100). Savuarvokin oli vissiin edellisen auton... Ja kruunuksi tyyppi nosti auton etupään ilmaan keventimellä ja kumipalikoilla niistä pitkittäisistä tukivarsista, alkoi nuljuttaa toista etupyörää, jolloin auto putosi keventimeltä alas. :lol: "Eiköhän se ollu siinä..." :lol: :lol:
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Voihan vitalis. Mökkitiellä tuli oikealle kaartuvassa kurvissa (risteys) vw passat mun kaistaani suoraan keulaan. Kerkesin oikein jarruttaakin autonmitan mutten väistää. Suora nokkakolari. Nyt on sitten puskuri ja vetokita vähän mutkalla. No, törmäysenergia sitoutui aika mukavasti tuohon puskuriin, ei muita vahinkoja lukuunottamatta vetokitaa joka on lytyssä. Vastapuoli otti vähän enemmän vauriota kun sieltä tuli vähän litkua ulos. Sitten alkaa vissiin vakuutusyhtiörumba. Paikalle tulleet jetsonit pitivät asiaa aika selkeenä eli olen sitten vissiin asianomistaja... :roll:
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

No perskeles, vahingot kuitenkin raha / henkisellä puolella? Menikö runko mutkalle? Laitappa keulasta pari kuvaa näkösälle :oops:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Joo ei täs muuta vahinkoa ku tota rautaa. Jotenkin mukava fiilis et olin liikkeellä Cruiserilla enkä perheen volvolla... En usko että runko meni mutkalle. Kohtaamisnopeus oli aika pieni. Itse en meinaa kyllä maksaa latiakaan yhtään mistään, vastapuolihan leikkasi kurvin eikä tehnyt elettäkään palatakseen omalle puolelle tietä. Vastapuolen autossa ei ollut kilpiä (katsastus pitkänä) ja vakuutusyhtiönkin kanssa jotain murhetta...
Viimeksi muokannut vartiainen, Pe Elo 03, 2012 7:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin