Tosin vain vaihteella jarruttaessa ja alle 50 nopeudessa kuuluu vielä tuollainen päpäpäpäpäpä.
Olisiko aiheellista korjata ennen Jussin ajelua pohjoiseen, meinaan, onko tullut äkkikuolemia?
Silmälaakerihan ensimmäisenä tulee mieleen, tuskin sen kummempaa.
JH61 perä jurisee
Valvoja: Käyttäjä
Oisi.
Vaikka ei kuolo korjaisikaan niin puuttuva lenkki voiman siirrossa saattaa aiheuttaa naputuksen jatkumista kuljettajan viereisellä paikalla...
Eikä se vika arvaamalla löydy. Pienimmillään kardaani ristikko on sökö,ja keljuimmillaan jousipukit niin mädät että perä pääsee kääntymään moottorijarrutuksessa.
Ja olikos montakin metriä korotettu tätä potilasta.??
Vaikka ei kuolo korjaisikaan niin puuttuva lenkki voiman siirrossa saattaa aiheuttaa naputuksen jatkumista kuljettajan viereisellä paikalla...
Eikä se vika arvaamalla löydy. Pienimmillään kardaani ristikko on sökö,ja keljuimmillaan jousipukit niin mädät että perä pääsee kääntymään moottorijarrutuksessa.
Ja olikos montakin metriä korotettu tätä potilasta.??
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Juu lopetetaan arvonta, kyllä potilas on tutkittu ja avausta vaille, siinä pienen vetopyörän akselissa tuntuu pieni sivuttaisvälys ja joskus vaihdettu tiivistekin vuotaa. (taitaa muuten tuo JH61 olla aika harvinainen malli)xDAntsa kirjoitti:Oisi.
Vaikka ei kuolo korjaisikaan niin puuttuva lenkki voiman siirrossa saattaa aiheuttaa naputuksen jatkumista kuljettajan viereisellä paikalla...
Eikä se vika arvaamalla löydy. Pienimmillään kardaani ristikko on sökö,ja keljuimmillaan jousipukit niin mädät että perä pääsee kääntymään moottorijarrutuksessa.
Ja olikos montakin metriä korotettu tätä potilasta.??
Ok. Tuohon vaivaan on ensiapu että ottaa sen kardaanin laipan irti ja piiiiiitkällä avaimella kiristää sitä keski mutteria niin että välys häviää. Ja lukitsee sen mutterin uudelleen siihen pinjoni akseliin.
Se krymppiholkki olisi kai suositeltavaa vaihtaa sinne mutta ite oon tiukkaillu bertasta nuo ihan noin.
Ja samalla kun se kardaani on irti se on helppo rasvata kun saa ne nipat kunnolla näkyviin.
Sen verran edittiä että käy tilaamassa ja hakemassa marmoritiskiltä uusi mutteri ennen kiristystä koska se ei välttämättä kierry kuin vähän tiukemmalle niin se lukitus ei saata olla luotettava sillä vanhalla mutterilla.
Mutta jos se kääntyy varmasti ehjälle kohdalle niin sitten se vanhakin kelpaa.
T:Nimim Etuperästä karannu mutteri ja täystuho aika lähellä...
Se krymppiholkki olisi kai suositeltavaa vaihtaa sinne mutta ite oon tiukkaillu bertasta nuo ihan noin.
Ja samalla kun se kardaani on irti se on helppo rasvata kun saa ne nipat kunnolla näkyviin.
Sen verran edittiä että käy tilaamassa ja hakemassa marmoritiskiltä uusi mutteri ennen kiristystä koska se ei välttämättä kierry kuin vähän tiukemmalle niin se lukitus ei saata olla luotettava sillä vanhalla mutterilla.
Mutta jos se kääntyy varmasti ehjälle kohdalle niin sitten se vanhakin kelpaa.
T:Nimim Etuperästä karannu mutteri ja täystuho aika lähellä...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...