jarrurumpu taka
Valvoja: Käyttäjä
jarrurumpu taka
Käyttöjarru ottaa heikosti oikea taka, käsijarru tosi hyvä molemmissa.
Miten säädetään jarru?
Mikä lie vikana?
Miten rumpu lähtee pois?
Miten säädetään jarru?
Mikä lie vikana?
Miten rumpu lähtee pois?
Käsijarru ottaakin hyvin kun on kardaanissa, sillä ei siis mitään tekemistä käyttöjarrun kanssa. Rummuissa on kahdet kengät, kumpiakin pitää säätää erikseen. Jarrukilventakapuolella on sellaiset kolot josta talttapäisellä meisselillä saa liksutettua säätökiekkoa. Pyörittämällä akselista poispäin jarrut kirraa, ja toistepäin löysää. Luulempa että siellä on sylinteri jumissa, eli pitäs löysät jos säätimet liikkuu, sit rengas pois, pyöritä pultit ulkopinnalta jarrurumpuun, siellä on kolot muistaaksi kasimillisille pulteille kierteineen. Aina vähän kirrausta ja parikilosella lekalla naputat jarrurumpua. Pitäs vähän antautua. Rasvaa se keskellä oleva akselinpääty, varmaan ruosteessa ja jumissa. Mut toistaen lekaa ja kirraustalähtee rumpu irti mikäli kengät on riittävän löysällä. Jos taas ei, niin joutunee vähän kaivaan sorkkaraudalla tms.. Sekin Auttaa kun antaa olla väännötyksellä aikansa. Kun rumpu irti niin tarkista pyöriikö säätimet. Nekin saatta jumiutua. Jos jumissa niin pura ja huolla jarrusylinterit.
jarru
Riippuu BJ:n vuosimallista onko kartaani vai rumpukäsijarru.
Re: jarru
Vain 42:sissa oli käkkäri takajarruissa.Hoosuu kirjoitti:Riippuu BJ:n vuosimallista onko kartaani vai rumpukäsijarru.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Liinat puree rummun olakkeisiiin. Liinat ensin löysälle nkiistä takapuolen reijistä.kossu kirjoitti:katastus mies moitti et käsijarru ei ota kuskin puolella ollenkaan ja en saannu rumpua irti vaikka kuin moukutin ja kiristin niitä ulosveto ruuveja.mikä neuvoksi? auto hj 61.
Rumpu puree siihen keskiöön suhteellisen napakasti eli crc<:>llä tms. liottelua.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Tai sitten (kuten minä jouduin tekemään) raaka peli, ja rälläkällä halki molemmat rummut.
Ne ei vaan yksinkertaisesti lähteneet navasta irti, vaikka teki mm. tälläistä : hakkasi vasaralla, itki ja potki, lämmitti pilleillä, väänti kierteet hajalla ulosvetorei´istä, samaan aikaan kun pillillä lämmitti rumpua, nostaa takapää pukkien varaan ja koettaa vetopäällä tehdä nopeita jarrutuksia, että rummut heltiintyisivät, mutta ei.
Rummut olivat vain yksinkertaisesti ruostuneet kiinni napaan ja sen taustaan niin s.tnan lujaan, ettei siinä auttanut muukuin hajottaa paikoilleen ne rummut.
Mutta tuli sitten kerralla uusittua kaikki takapään jarruihin...
Ne ei vaan yksinkertaisesti lähteneet navasta irti, vaikka teki mm. tälläistä : hakkasi vasaralla, itki ja potki, lämmitti pilleillä, väänti kierteet hajalla ulosvetorei´istä, samaan aikaan kun pillillä lämmitti rumpua, nostaa takapää pukkien varaan ja koettaa vetopäällä tehdä nopeita jarrutuksia, että rummut heltiintyisivät, mutta ei.
Rummut olivat vain yksinkertaisesti ruostuneet kiinni napaan ja sen taustaan niin s.tnan lujaan, ettei siinä auttanut muukuin hajottaa paikoilleen ne rummut.
Mutta tuli sitten kerralla uusittua kaikki takapään jarruihin...
Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92