Noniin, tulipa sitten saatua talouden asiat järjestykseen ja nyt on sitten se seuraavien vuosien pitkäaikaishankinta eli Saksasta aikoinaan uitettu LJ70 -92 pihassa. Pientä ropaamista tuossa on, syyläri pitää vaihtaa ja pakoputken keskipätkä, takaosa pönttöineen on aiemmin vaihdettu.
Kysymys kuuluukin että onko joku vaihtanut tuota keskipätkää? Se on nimittäin todella ihmeellinen ottaa pois, itseasiassa itse en saanut sitä pois muuten kuin katkaisemalla, koska rungon ja korin välissä on aika vähän tilaa. Aikani kärsivällisesti kääntelin ja vääntelin ja koitin eri kulmissa putkea pois, kardaanin irroitin kyllä jakiksen päästä ja takaosan pakoputkesta vedin pois edestä, mutta siltikään tuota ei saa mitenkään ehjänä pois. Miten sitten mahtaa uusi osa mennä paikalleen, en tiedä.
Eli onko tuohon joku jippo? Vai pitääkö tosiaan nostaa kori irti rungosta että pakoputken saa paikalleen?
LJ70 pakoputken keskipätkä
Valvoja: Käyttäjä
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Aikanaan sen kyllä vaihdoin, ja muistaakseni putkessa olevan kannatin korvakkeen jouduin laikkaamaan irti ja hitsaus paikallaan takas.
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Tulipa vaihdettua. Jouduin vähän silottelemaan ja pyöristelemään väliputken etummaista laippaa ulkoreunasta ja putkenkiinnikettä ja autossa kiinni olevaa kiinnikettä joutui vääntämään ylöspäin. Ja silti joutui vähän tarpeetontakin voimaa käyttämään. Varmaan paras olisi ottaa koria vähän eroon rungosta...