Jarrupolkimen liikematka
Valvoja: Käyttäjä
Jarrupolkimen liikematka
Persatta, tuossa hj:n etuakseliremontin yhteydessä vaihdoin uudet jarrusatulat ja palat etuakselille. Niin nyt sitten monen ilmauksen jälkeen tuntuu siltä, että jarrupolkimen liikematka on vähän turhan pitkä ennenkuin jarrut ottaa ns. kiinni. (Ja joka nipasta, mitkä autosta löytyy olen ilmannut, aloittaen kauimmaisimmasta nipasta)
Mitähän tuolle olisi tehtävissä?
Ilmaa tuolla järjestelmässä ei enään pitäisi olla, koska jarrupoljin kyllä on jäykkä kun jarrut ottaa kiinni, eikä poljin jousta jarrutettaessa, samaten vaikka polkee poljinta useamman kerran peräjälkeen, niin poljin ei nouse ylemmäksi, eli polkimen liikematka pysyy samana.
Ennen tuota jarruremonttia (minusta tuntuu siltä että) poljin jäi ylemmäksi, ja jarrut olisi ottaneet aikaisemmin...
Mitähän tuolle olisi tehtävissä?
Ilmaa tuolla järjestelmässä ei enään pitäisi olla, koska jarrupoljin kyllä on jäykkä kun jarrut ottaa kiinni, eikä poljin jousta jarrutettaessa, samaten vaikka polkee poljinta useamman kerran peräjälkeen, niin poljin ei nouse ylemmäksi, eli polkimen liikematka pysyy samana.
Ennen tuota jarruremonttia (minusta tuntuu siltä että) poljin jäi ylemmäksi, ja jarrut olisi ottaneet aikaisemmin...
Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Oliko vanhoissa satuloissa kuinka monta mäntää jumissa? Sehän kasvattaa heti tarvittavaa nestemäärää (->polkimen liikerataa) ku useempi mäntä liikkuu.
Mulla aikanaan voima riitti mutta puoltoa oli liikaa katsastuksessa, niin toisella puolella oli kaks ja toisella kolme neljästä ihan tönkössä. En muista vaikuttiko satuloiden vaihto polkimen liikerataan kuinka paljo, mutta tuntuma oli kuitenki ihan eri sen jälkeen.
Mulla aikanaan voima riitti mutta puoltoa oli liikaa katsastuksessa, niin toisella puolella oli kaks ja toisella kolme neljästä ihan tönkössä. En muista vaikuttiko satuloiden vaihto polkimen liikerataan kuinka paljo, mutta tuntuma oli kuitenki ihan eri sen jälkeen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Juu, kiitoksia vastauksista.
Pähkäilin itsekin tuota asiaa töissä tänään ollessani, ja tuli mieleen,että noiden jumittavien sylinterien takiahan ne satulat vaihdoin ja siten taas se nestetilavuus kasvaa jarruissa...
Tosin pitää nyt kuitenkin vielä tarkistaa ne takajarrutkin.
Pähkäilin itsekin tuota asiaa töissä tänään ollessani, ja tuli mieleen,että noiden jumittavien sylinterien takiahan ne satulat vaihdoin ja siten taas se nestetilavuus kasvaa jarruissa...

Tosin pitää nyt kuitenkin vielä tarkistaa ne takajarrutkin.
Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Ja kun alat säätää niitä takajarruja niin katto ensin että käsijarrun vivut siellä perän puolella jarrukilpeä menee niitä rajoitin ruuveja vasten kun käsijarru on pois päältä. Jos ei ole niin löysää auton sisältä vaijeria siitä ruuvista. Sitten ne jarrut pitää saada pikkasen (siis ihan pikkasen) laahaamaan (säätö rummun sisällä ja pitäs periaatteessa olla automaattinen) ja sitten vasta se käsijarru säädetään.
Ja kun se rumpu on irti niin katto se vaijeri sieltä rummun sisältä niiden jarrukenkien välistä. Se on kohta poikki. Tilaa ne vaikka Oulusta tarviketorilta.
Ja kun se rumpu on irti niin katto se vaijeri sieltä rummun sisältä niiden jarrukenkien välistä. Se on kohta poikki. Tilaa ne vaikka Oulusta tarviketorilta.